Syahirah Korean Secrets Plus Essence, Rahsia Kulit Glass Skin Korea

Rodiah Amir
0

Nak tahu rahsia dapatkan glass skin effect macam orang Korea kena baca perkongsian Diah ni sampai habis. 

Geram kan tengok kulit selebriti Korea smooth je. Sentiasa nampak lembap, bebas cela, glowing macam glass skin. Hoi nak juga kulit muka macam tu. 

Tapi boleh ke?


Syahirah Korean Secrets Plus Essence, Rahsia Kulit Glass Skin Korea

Sebenarnya istilah glass skin ni merujuk kepada trend kecantikan dari Korea yang bermaksud kulit yang kelihatan sejernih kristal, tidak berpori, lut sinar, dan bercahaya - seperti sekeping kaca.

Tahu tak sekarang semua orang boleh dapat glass skin effect tu? Jangan tak percaya ya. Dengan pemilihan produk yang betul dan penjagaan muka yang konsisten kita boleh dapat kulit cantik macam selebriti Korea. Yay. 


Syahirah-Korean-Secrets-Plus-Essence


Cara Dapatkan Glass Skin Effect Ala Selebriti Korea 

Syahirah telah pun mengeluarkan produk penjagaan muka iaitu Syahirah Korean Secrets Plus Essence yang menghasilkan 3x kuasa untuk kulit tampil sihat, hidrat, cerah dan berseri. 

Ada dua rangkaian iaitu Hydrasoft Hydrating Essence dan White Glow Brightening Essence. Sila gunakan Syahirah Korean Secrets Hydra Soft Hydrating Plus Essence untuk hidrasi kulit. 

Kalau nak kulit lebih cerah korang kena guna Syahirah Korean Secrets White Glow Brightening Plus Essence. Tengok kulit masing-masing dan kenalpasti mana satu produk yang awak perlukan. 

Tiga bahan utama Hydrasoft Hydrating Essence ialah Jeju Green Tea, Vitamin B5 dan Hyaluronic Acid dan diperakui Halal oleh JAKIM. 


Review-Syahirah-Korean-Secrets-Plus-Essence


Step By Step Cara Dapatkan Glass Skin Effect

Dalam artikel kali ni Diah terangkan tentang cara penggunaan Syahirah Korean Secrets Hydra Soft Hydrating Plus Essence untuk merealisasikan impian nak dapatkan glass skin. 

Untuk dapatkan glass skin effect macam orang Korea bukan boleh jadi dalam satu hari. Kena faham tu sebab ramai sangat Diah jumpa orang yang nak cantik tapi kurang sabar. 

Paling penting kena betulkan rutin penjagaan wajah terlebih dahulu. Kalau fikir secara logik, jika tak jaga wajah dan seiring dengan peningkatan usia memang wajah akan jadi kusam dan bermasalah. 

Basic skincare bermula dengan pencuci muka, pakai toner untuk segarkan kulit kemudian boleh guna Syahirah Korean Secrets Hydra Soft Hydrating Plus Essence untuk pastikan kulit kekal hidrat. 

Hidrat bermaksud kulit cukup lembap. Masalah umum yang dihadapi orang Asia iaitu kulit ternyah hidrat (dehydrated skin) dan kulit kering.  

tips-dapatkan-glass-skin-effect


Antara ciri-ciri dehydrated skin ialah kulit jadi gatal, kemerahan dan sensitif. Jangan lupa untuk buang sel kulit mati di muka (exfoliation) sekurang-kurangnya dua kali seminggu supaya dapat bantu skincare produk yang lain untuk berfungsi dengan lebih efektif. 

Bila tiada halangan lagi cepatlah kulit menyerap segala nutrisi yang diperlukan. Diah suka sebab tekstur esen ni tidak melekit, cepat meresap. Terasa kulit lebih lembut dan anjal. 




Cara Guna Syahirah Korean Secrets Hydra Soft Hydrating Plus Essence

Cara guna pun mudah sahaja. Hanya titiskan dua sehingga tiga titik kemudian oleskan ke seluruh muka termasuk leher. Tepuk secara lembut 

Untuk dapatkan hasil berkesan kena la konsisten. Lengkapkan rutin penjagaan kulit yang lain juga tau. Jangan lupa minum air masak secukupnya dan jaga pemakanan. 

Boleh dapatkan Syahirah Korean Secrets Hydra Soft Hydrating Plus Essence di pasaraya dan kedai terpilih. Kalau nak beli online pun boleh. 


Catat Ulasan

0Ulasan

Kata-kata yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati dan manusia yang keras.

Terima kasih sudi comment.

Catat Ulasan (0)