Bermula dengan Dropship

Rodiah Amir
0

Hai semua. Nak berkongsi info kalau ada yang minat dengan business. Sebelum pergi melangkah jauh meh sini nak nasihat apa perlu korang buat kalau korang memang minat berniaga tapi nak bermula dengan yang kecil-kecilan.

Nak berniaga kena ada duit kan? Itu halangan terbesar tapi sekarang dah ada pilihan yang tak perlukan modal/duit yang banyak untuk berniaga. 

Cara paling mudah ialah menjadi Dropshipper. 

Bermula dengan Dropship

Apa itu Dropship?
  1. Dropship adalah memerlukan anda mempromot barang tersebut dilaman sosial,laman-laman pengiklanan dan sebagainya.
  2. Anda tidak perlu beli stok ataupun menyimpan stok. Anda hanya perlu ambil gambar produk tersebut, iklankan.
  3. Bila anda dapat tempahan, anda hanya perlu hubungi supplier produk tersebut dan supplier itu sendiri yang akan menghantarkan untuk anda.
  4. Sebut pula pasal harga, anda jual produk tersebut dengan harga pasaran dan anda bayar supplier tersebut dengan harga agent.



Itu serba ringkas maksud Dropship. Mudah kan? Dropship paling bagus untuk peniaga nak timba ilmu dan pengalaman.

Kalau siapa follow blog PakDi dia pun promote mendaftar jadi dropshipper Yosh. Boleh baca lebih lanjut kat website dia ya. 

Apa itu Yosh.my?

Yosh.my merupakan komuniti perniagaan berasaskan dropship yang utama di Malaysia. Yosh.my menghubungkan peniaga dan pembekal produk bagi melakukan urusan jual beli secara dropship.

Sebenarnya ada beberapa lagi website yang uruskan dropship ni tapi sebab aku hanya study dan baca beberapa review so aku cadangkan Yosh la. Kalau ada yang pernah cuba yang lain boleh share di ruangan comment.


Selamat berjaya. 
Tags

Catat Ulasan

0Ulasan

Kata-kata yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati dan manusia yang keras.

Terima kasih sudi comment.

Catat Ulasan (0)