AFIYA Muslimah Salon, Spa & Boutique

Rodiah Amir
0

Memang sejak dari bujang lagi kalau nak potong rambut mesti akan suruh mak potongkan. Selain menjahit mak pandai potong rambut. Kenapalah aku tak dikurniakan bakat macam tu. Lol. 

Semenjak mak kurang sihat jadi adik aku ambil tugas untuk potong rambut kami adik beradik.

Bayangkan dari kecil kami semua macam tu, bukan nak berjimat pun tapi tahlah selesa kot. Tapi sekarang dah jadi susah sebab adik dah kerja dan kami semua waktu cuti tak sama. 



AFIYA Muslimah Salon, Spa & Boutique 


Nak tunggu balik kampung memang lambat lah jawabnya.

Jadi aku pun start la survey salon muslimah yang ada dekat KL, nak cari kawasan yang dekat dengan Wangsamaju dan sekitar. 

Sebelum ni aku pernah pergi ke salon yang Muslimah friendly which is dia ada sediakan kerusi khas dan juga langsir untuk cover aurat muslimah. Bagi aku tak selesa.





Pengalaman Tak Best Tukang Gunting Tak Friendly


Sebelum ni aku pernah gunting rambut di Sri Rampai Business Park tapi sayangnya aku agak kurang selesa gunting rambut di situ. 

Masa tu aku gunting tanpa cuci sahaja dan kena bayar RM35++. Rambut aku bukan panjang pun dan aku request boy cut.

Aku jadi tak berkenan sebab staff dia langsung tak friendly dan masih muda. Sebab serik memang aku tak mahu datang dan cari salon lain. 



Cuci Dan Gunting Rambut Di Salon Muslimah AFIYA, Dataran Wangsa  


Salon Muslimah AFIYA ni pula terjumpa sebab dia bangunan sederet dengan kedai barangan bayi ManjaKu dan Klinik Anda (Klink ibu mengandung). 

Masa tu nak beli barang baby then ternampak signboard dan saja cuba nasib.

Suami suruh cuba, dengan tak tengok review di Google aku pun cubalah. Alhamdulillah tak menyesal. Aku bayar RM45 untuk cuci dan potong rambut. Oleh sebab aku request patern rambut ikut catalogue dan senior hairstylist yang gunting jadi harga macam tu.

Kalau nak potongan biasa, harga untuk cuci dan gunting ialah RM35. Aku tak kisah asalkan servis bagus, rambut aku tak senget.

Satu lagi Salon boleh pergi Salon Siti Alzahrah Gunting Rambut







Suka betul bila dapat cuci rambut. Mula-mula dia cuci tu syiok gila. Kebetulan kepala tengah pening selesema. Bersopan la dia pegang kepala dan cara urut tu. Dari shampoo, urut kepala, badan dan cuci rambut semua best. Rasa nak tidur je.

Lepas cuci baru start gunting rambut. Hampir nak tertidur sudahnya. Overall puas hati sebab staff friendly, berbaloi apa yang dibayar. The staff ingatkan yang kalau next time kalau datang Jumaat-Ahad kena buat appointment elak balik dengan tangan kosong. 

Boleh rujuk harga masa aku pergi macam dekat bawah. Mungkin ada kenaikkan harga jadi confirmkan dengan Salon Afiya ya. 









Untuk korang yang stress, penat bekerja pergilah manjakan diri buat massage ke, buat rawatan muka ke. Kembalikan semangat korang ok.

Kat Salon Muslimah AFIYA ni bukan setakat ada cuci potong rambut je, dia ada perkhidmatan manicure & pedicure, urutan badan, facial, turut menjual barangan kecantikkan dan pakaian.

Untuk korang yang nak ke Salon Afiya, sila hubungi no dibawah dan buat temujanji ok. Risau penuh dan terpaksa balik tangan kosong je nanti.

Address: 52, Jalan Dataran Wangsa 1, 
Dataran Wangsa Melawati, 
53300 Kuala Lumpur, 
Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

Hours: 10:30AM–7:30PM 
Phone: +6019 290 3529

Catat Ulasan

0Ulasan

Kata-kata yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati dan manusia yang keras.

Terima kasih sudi comment.

Catat Ulasan (0)