Majlis Graduasi Taski Abim Huffaz

Rodiah Amir

Alhamdulillah tamat sudah Majlis Graduasi Taski ABIM Huffaz anak sulong yang bertempat di Auditorium Aras 5, Menara MPAJ, Pandan Indah Ampang Selangor pada hari Ahad, 12 November 2017.

Majlis graduasi berjalan lancar dan anak-anak sangat behave. Anak-anak Yang buat persembahan pun sangat enjoy dengan persembahan masing-masing. 

Tuan punya badan gembira tak terkata sebab kali ni dapat naik pentas untuk terima hadiah kecemerlangan sebab dapat nombor dua dalam kelas Tahun 6. 

Majlis Graduasi Taski Abim Huffaz 2017

Tahun lepas dapat no 3. Dah banyak kali ingatkan dia masa exam, kalau nak naik pentas dapat hadiah kena study smart dan jangan main-main.

Alhamdulillah no pressure cuma beri galakan, nak hadiah dia kena la berusaha. 



Persembahan Pelajar Sempena Graduasi

Setiap tahun semua Taski diwajibkan buat persembahan. Macam tahun lepas nampak la Ikhwan sibuk menghafal dan berlatih. Tapi tahun ni dia relax je. Siap cakap mama, cikgu asyik suruh abang je. Abang nak cakap kat cikgu tak nak lah. 

Baca Juga ~ Hari Pelaporan Pentaksiran Bilik Darjah - Tahun Satu

Kami sebagai parent tak nak la push anak sangat. Tapi yang kuat suara dan berkeyakinan tinggi kat Taski ABIM tu selalu Ikhwan je. Baca doa pun suara kemain lantang. 

Itu kalau kat sekolah ye. Kalau di rumah, drama air mata banyak sangat. Raudah pun Alhamdullillah behave hari tu. Tidur di tengah-tengah persembahan. Tak banyak ragam.  



Ikhwan Masuk Persembahan

Ada 5 persembahan dan kebanyakkan sekolah menyanyi dan menari. Sekolah Ikhwan buat persembahan sketsa Solat. Rupa-rupanya dia jadi watak utama hari tu. 

Gugur jantung mak nak oi. Diam-diam je dia tak bagitahu pun yang sebenarnya dialog dia banyak. 

 Alhamdulillah dia ingat setiap dialog dan bahagian dia. Dan nampaknya dia memang enjoy to be on stage. Tak sangka juga kadang-kadang kebolehan anak-anak ni. 

Kisah kehidupan ibu bapa suruh anak solat dan last sekali nyanyi lagu solat ikut melodi lagu Aisyah. Alahai comel je anak-anak berlakon.   

Yang kelakarnya, ada satu scene Ikhwan kena tidur then kena bangun bila jam loceng berbunyi. Tapi microfon rosak pula, tu yang jadi lambat bangun. 




Semua orang dah start gelak sebab scene tidur je dah berapa minit sambil cikgu jerit nama dia dari belakang stage risau dia lupa dialog. 

Keluar air mata gelak kat anak sendiri. Ada kawan dia yang tak sure skrip pun ye jugak. aduhai anak-anak. Yang bagusnya semua yakin nak berdiri dan buat persembahan. 



Masih panjang perjalanan kehidupan Ikhwan in sha Allah. Mama dan abah doakan Ikhwan sentiasa berada di jalan yang diberkati dan pandai menyusun kehidupan. Pilih sahabat yang baik dan jadi harta keluarga dunia akhirat. 

Tags