Meriahnya Bufet Cahaya Ramadhan Bangi Resort Hotel

Rodiah Amir
0

Meriahnya Bufet Cahaya Ramadhan Bangi Resort Hotel 

Assalamualaikum. Memandangkan bulan Ramadhan dah semakin hampir maka memang meriah la promosi bufet Ramadhan di mana-mana sahaja. Baru-baru ni aku berkesempatan menghadiri Bufet Ramadhan preview di Restoran Funtasia yang terletak di Bangi Resort Hotel. 

Jadi untuk entri kali ni aku nak kongsikan tentang apa menarik yang terdapat dalam menu buffet Cahaya Ramadhan yang mereka tawarkan. 

Bangi Resort Hotel


Hidangan Citarasa Malaysia Dalam Bufet Cahaya Ramadhan Bangi Resort Hotel


Bagi mereka yang tinggal di sekitar Bangi, Putrajaya, Cheras dan Kajang yang tercari-cari tempat untuk berbuka puasa bersama keluarga, sahabat handai, dan kawan pejabat, aku cadangkan korang berbuka di Restoran Funtasia ni. 

Orang Kuala Lumpur dan lain-lain tempat pun kalau sudi datang apa salahnya. Parking adalah percuma dan Kemudahan surau ada disediakan di tingkat satu dan dua. 

Bufet Ramadhan Bangi Resort Hotel
Bufet Cahaya Ramadhan Bangi Resort Hotel 1

Bufet Cahaya Ramadhan Bangi Resort Hotel


Terdapat lebih 200 pilihan hidangan Malaysia termasuklah hidangan antarabangsa. Aku totally enjoy masa makan dekat sana dan restoran ni amat mesra keluarga. 

Dari segi pilihan menu untuk anak-anak pun tak risau sebab banyak yang mereka boleh cuba. Sedap pula tu. Puas hati sebab tempat selesa, banyak pilihan makanan sedap, dan staff yang mesra pelanggan. 

Pilihan Hidangan Bufet Cahaya Ramadhan Bangi Resort Hotel


Kalau nak tahu, restoran Funtasia terkenal sebagai sebuah restoran yang berkonsepkan bufet yang menyediakan hidangan tempatan, barat dan bermacam lagi gerai yang mana Chef-Chef berpengalaman akan beraksi dan menyediakan hidangan yang diminta pelanggan di depan mata. 

Bufet Cahaya Ramadhan Bangi Resort Hotel




Jangan lepaskan peluang untuk mencuba rojak pasermur sebagai pembuka selera, kambing golek bakar, Satay Malaysia dan juga hidangan BBQ ala Mongolia. Daging kambing dan Satay dia memang lembut. 

Tu menu wajib kena cuba kalau datang sini. Selain tu, hidangan kegemaran di Restoran Funtasia adalah seperti Gyoza Jepun, Nasi Goreng Robo-wok, Sup Tulang dan Sup Kambing serta Kari Kepala ikan. 

Menu pemanis mulut yang terkenal dekat sini ialah serawa durian, ais kacang dan cendol, kuih ketayap yang dimasak secara langsung dan gelato berlainan perisa setiap hari. 

Tarikan Robo-Wok & Robbie

Aku sedikit jakun bila pertama kali makan nasi goreng Robo-Wok yang disediakan oleh robot. Nasi goreng yang hanya ambil masa satu minit untuk dimasak dan disediakan depan mata korang. Kagum weh. Walaupun robot yang goreng tapi masih lagi sedap. 





Tahun ni juga buat julung kalinya, bufet Ramadhan di Bangi Resort Hotel menampilkan Robot barista bernama Robbie diperkenalkan kepada pengunjung. Robie akan menyediakan aiskrim dan minuman berasaskan kopi. 

Robot ni adalah sebahagian dari mesin layan diri yang disediakan oleh hotel khas untuk peminat kopi. Aku sempat cuba kopi Hazelnut dan juga aiskrim vanilla. Memang sedap dan mudah je cara nak buat pesanan. Kalau ada Robbie dekat rumah alangkah indahnya dunia. 



Bangi Resort Hotel



Harga Bufet Cahaya Ramadhan Bangi Resort Hotel

Digalakkan untuk buat tempahan secara online untuk mendapatkan penjimatan harga yang lebih berbaloi berbanding tempahan melalui telefon mahupun walk in. 

Harga Pembelian secara online dan boleh beli di www.bangiresorthotel.com
RM85++ untuk dewasa 
RM42.50 untuk kanak-kanak

Harga Melalui Tempahan Telefon dengan pra-bayar minimun 24 jam 
RM90++ untuk dewasa 
RM45++ untuk kanak-kanak

Harga Walk in bufet di lobby level 3
RM120++ untuk dewasa 
RM60++ untuk kanak-kanak

Sebarang tempahan dan pertanyaaan boleh hubungi no 03-82102222


Bangi Resort Hotel akan menyumbangkan sebanyak RM3.50 dari setiap tempahan pelanggan dewasa untuk promosi bufet Cahaya Ramadhan disalurkan ke tabung Islamic Relief Malaysia sempena tanda sokongan Care 4 Hunger Programme. 


Tags

Catat Ulasan

0Ulasan

Kata-kata yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati dan manusia yang keras.

Terima kasih sudi comment.

Catat Ulasan (0)