Susu Fernleaf 100% Mmmmm Susu Dari New Zealand

Rodiah Amir

Sebut pasal susu ni, Diah dulu ada masalah nak minum susu sebab rasa dan juga bau susu. Memang tahu susu adalah penting untuk tulang dan pembesaran. 

Diah ingat lagi masa mengandung anak pertama, Doktor banyak kali nasihatkan supaya minum susu supaya kalsium badan tak terjejas sebab berkongsi kalsium dengan bayi dalam perut. 


Susu Fernleaf 100% Mmmmm Susu Dari New Zealand

Demi bayi dalam kandungan memang nekad hari-hari minum susu. Akhirnya perasaan dari tak suka susu tu bertukar jatuh cinta dengan rasa susu.


Susu Fernleaf Dari New Zealand



Bila dah mula suka susu akhirnya pandai pilih susu yang sedap dekat tekak. Tak tahu tekak orang lain macam mana tapi bagi Diah susu yang berada di pasaran ni ada berbeza-beza rasa dia. 

Antara salah satu jenama susu yang mendapat tempat di hati Diah sekeluarga semestinya Susu fernleaf. 

Susu Fernleaf ni diperbuat dengan 100% susu dari New Zealand. New Zealand memang sejak dulu lagi terkenal dengan hasil lembu tenusu yang mempunyai protein berkualiti tinggi, Vitamin A dan juga Vitamin D.

Fernleaf Susu Berkualiti

Kenapa Lembu Tenusu New Zealand


Kenapa nak pilih lembu tenusu yang lain sedangkan Lembu Tenusu dari New Zealand adalah yang terbaik. 

Fernleaf memilih lembu-lembu dari New Zealand kerana New Zealand merupakan salah satu tempat yang terbaik di dunia untuk menghasilkan susu kerana tanahnya yang subur, kadar hujan yang baik serta cahaya matahari yang banyak.

Lembu tenusu Fernleaf menghabiskan 90% masa meragut rumput secara bebas dan sebab tu lembu Fernleaf menghassilkan susu dengan tahap Vitamin D yang lebih tinggi berbanding lembu tenusu lain yang terkurung di dalam kandang.


Susu Fernleaf Susu Berkualiti Tinggi

Fernleaf amat serius dalam memastikan susu yang dihasilkan berkualiti tinggi, mereka memastikan para peladang menjaga lembu-lembu tenusu mereka dengan penuh dedikasi. 

Pendek kata mereka jaga lembu ni bagai menatang minyak yang penuh. Beruntung betul jadi lembu tu ya. 

Ladang lembu tenusu Fernleaf di New Zealand ni di usahakan secara semulajadi yang bermaksud lembu-lembu tenusu yang diternak di biarkan bebas untuk meragut di padang rumput yang subur. Jadi lembu-lembu tu tidak la terkurung macam lembu-lembu biasa yang lain. 

Ini lah rahsia kenapa susu Fernleaf ni sedap dan berkualiti tinggi. Susu yang dihasilkan dari lembu-lembu yang bebas meragut rumput dan banyak terdedah kepada pancaran Matahari dipercayai mempunyai sumber makanan semula jadi yang kaya dengan kalsium yang mudah diserap dan digunakan oleh tubuh badan. 

Kalau nak tahu, lembu tenusu Fernleaf ni tak perlukan sebarang penggalak susu dan menghasilkan susu secara semulajadi sebab lembu-lembu ni makan rumput yang berkualiti tinggi, mendapat bekalan air dan udara yang bersih, dan iklim yang sesuai. 


Fernleaf pakar tenusu

Fernleaf Si Pakar Tenusu


Oleh kerana kepakaran Fernleaf dalam bidang perladangan tenusu telah menjadikan New Zealand sebagai peneraju dunia dalam industri tenusu masa kini. 

Dengan lebih daripada 140 tahun pengalaman, para peladang yang berdedikasi amat bangga dengan usaha mereka memastikan susu yang terhasil mempunyai kualiti tertinggi pada setiap peringkat pengeluaran susu bermula daripada air yang bersih, rumput yang berkualiti tinggi sehinggalah produk sedia ada yang di tawarkan kepada pengguna. 

Pendek kata, segala keperluan dan juga pemakanan lembu-lembu ni di jaga rapi dan semestinya secara semulajadi untuk memastikan susu yang berkualiti terhasil.


Susu Fernleaf Dari New Zealand Kegemaran sekeluarga


Susu Fernleaf Susu Kegemaran Sekeluarga

Rasa Susu UHT Fernleaf memang cukup lemak penuh krim tau. Paling jadi kegemaran kami semestinya perisa coklat. 

Ada lagi dua perisa iaitu Susu UHT Fernleaf low fat dan juga Susu UHT Fernleaf full cream. 

Kalau breakfast sekotak kecil 200ml Susu UHT Fernleaf dengan roti bakar memang boleh kenyang sampai waktu tengah hari in sha Allah. 

Susu UHT Fernleaf ni tersedia dalam pek 200ml dan juga 1 liter dan boleh di dapati hampir di seluruh pasaraya. Memang senang la kalau nak jumpa. 

Sekarang giliran Diah pula ajar anak-anak untuk sukakan susu. Dah jadi ibu ni tanggungjawab terletak kat bahu kita untuk memastikan anak-anak terjaga tumbesaran mereka dan pilih yang terbaik. 

Semestinya pilihan kami sekeluarga, Susu UHT Fernleaf 100% Susu Dari New Zealand yang kaya dengan protein berkualiti tinggi penuh dengan 100% manfaat terjamin. 

Tags