Tawaran Hebat Traveloka Saleabration & Matta Fair 2019

Rodiah Amir
5

Tawaran Hebat Traveloka Saleabration & Matta Fair 2019

Assalamualaikum semua. Bagi anda yang memang suka travel, perkara paling utama bila nak pergi bercuti adalah menyenaraikan segala kos yang terlibat supaya mudah untuk merancang percutian idaman. 

Macam Diah sendiri, bila dah berkeluarga ni kos bercuti ni jadi berlipat kali ganda berbanding travel ketika bujang. Kalau silap rancang akibatnya memang akan sengsara la lepas balik bercuti. Biasanya yang menyumbang kos paling besar adalah tiket penerbangan dan juga tempat penginapan. Jadi harus bijak pilih destinasi percutian yang kena dengan bajet keluarga.


Tawaran Hebat Untuk Percutian Sempena Traveloka Saleabration Dan Matta Fair 2019


Bulan Mac merupakan bulan yang ditunggu-tunggu oleh Diah dan juga mereka yang suka travel sebab bulan ini lah bakal berlangsungnya Matta Fair iaitu pesta pelancongan dari Persatuan Ejen-Ejen Pelancongan Dan Pengembaraan Malaysia (MATTA) dan terkenal sebagai pameran pelancongan terbesar yang diadakan setiap tahun. 

Kalau sebut je Matta Fair Promo memang dah sinonim dengan tawaran pakej percutian yang menarik dan murah. Masa inilah semua akan turun padang untuk rebut tawaran menarik yang ditawarkan.


Tawaran Hebat Untuk Percutian Sempena Traveloka Saleabration Dan Matta Fair


Apa yang seronoknya selain Matta Fair 2019 yang bakal berlangsung, Traveloka juga tak ketinggalan mengadakan promosi Traveloka Saleabration dan khabarnya banyak tawaran dengan harga menarik diberikan. Khas untuk anda yang sedang merancang percutian, pastikan yang anda tak terlepas dua event penting ni ya. 

Antara salah satu benda yang paling Diah lemah nak buat ialah terpaksa bersesak dengan orang ramai. Bercinta juga bila nak pergi. Baby fair pun Diah pernah pergi sekali je. Serik. Bila dah ramai-ramai tu rasa macam nak pengsan je. Suami memang dah faham sangat perangai yang satu ni, memang dia suka la sebab dia pun sejenis tak suka kena himpit. Ditambah dengan kami yang ada anak kecil, Traveloka memang pilihan yang tepat. 

Tapi kenapa Traveloka?

Kalau nak tahu Traveloka terkenal di kalangan kaki travel kerana ianya menawarkan pelbagai jenis produk dalam satu platform. Traveloka merupakan satu platform carian tiket penerbangan dan tempahan hotel terkemuka di Asia Tenggara dengan lebih 100,000 laluan penerbangan dan lebih 100,000 pilihan hotel di seluruh dunia. Dah tak perlu bersusah payah kerana anda boleh menempah hotel dan juga tiket flight sekaligus.

Jangan lah risau kalau anda terlepas tawaran menarik di Matta fair, anda juga boleh dapatkan harga jimat sewaktu Traveloka Saleabration. Bertambah syok anda tak perlu bersusah payah dan semuanya boleh dilakukan di hujung jari sahaja.

Kempen Traveloka Saleabration 2019 Tawaran Rambang Matta

Tawaran Hebat Untuk Percutian Sempena Traveloka Saleabration Dan Matta Fair 2019


Halangan terbesar untuk bercuti terutama mereka yang dah berkeluarga macam Diah selalu akan fikirkan kos yang tinggi bila nak bercuti ni. Selalu terbantut perancangan bila survey harga tak masuk akal. Tapi semuanya jadi mudah dengan adanya tawaran rambang matta Traveloka Saleabration 2019. 

1. Harga Jujur

Diah paling pantang kalau buat transaksi dan rasa tertipu. Selalu rasa tertipu bila pihak terlibat taburkan kata-kata manis tentang tambang murah tapi sebenarnya ada kos-kos tersembunyi yang harus dibayar saat nak berangkat atau check in ke hotel. Stress betul. Dengan Traveloka anda tak pelru risau kerana setiap harga yang dipaparkan adalah termasuk semua cukai berkenaan, fi dan juga surcaj. Apa yang anda tengok itulah yang anda kena bayar. 

2. All In One Application

Hanya dengan satu aplikasi tempahan tiket penerbangan dan hotel jadi mudah sebab semuanya dah disediakan oleh Traveloka. Bukan itu sahaja, perkhidmatan pengangkutan lapangan terbang, tempat tarikan dan aktiviti juga ditawarkan untuk destinasi yang terpilih. 

3. Jimat Masa & Tenaga

Tak perlu bersusah payah nak bersiap untuk uruskan hal percutian. Anda hanya perlu muat turun aplikasi Traveloka di telefon bimbit anda dan semuanya ada di hujung jari. Aplikasi Traveloka telah dimuat turun lebih 30 juta kali, menjadikannya aplikasi tempahan pelancongan paling popular di rantau ini.


Tawaran Hebat Untuk Percutian Sempena Traveloka Saleabration Dan Matta Fair 2019


Tempat Percutian Idaman

Gara-gara selalu tengok rancangan percutian di televisyen memang Diah terpengaruh habis nak melawat Bandung, Indonesia. Tahun lepas mak dan adik dah melancong ke sana jadi bertambah semangat nak bawa anak-anak pula. 

1. Dago Dreampark

Dago Dreampark menyediakan tempat-tempat menarik untuk mereka yang suka selfie atau lebih tepat mereka yang suka bergambar dan buat aktiviti lasak. Sesuai sangat kalau pergi dengan keluarga dan rakan-rakan. Bagi Diah, kenangan yang kita cipta tu dan kita abadikan dalam gambar. Nanti dah tua bila tengok gambar mesti terimbas kembali kenangan manis tu. Antara tarikan utama Dago Dreampark ada ni dia Dream Zone, Park Zone, Selfie Extreme dan The Bridge. Memang cun la. 

Tawaran Hebat Untuk Percutian Sempena Traveloka Saleabration Dan Matta Fair 2019
Dago Dreampark Indonesia dah masuk dalam Wishlist Travel
Tawaran Hebat Untuk Percutian Sempena Traveloka Saleabration Dan Matta Fair 2019
Ada Selfie spot, Extreme Park..Cantik
2. Pulau Pinang

Diah dah pernah sampai ke Pulau Pinang tapi masa tu sekejap sangat masa hantar adik mendaftar di USM. Jadi memang tak sempat la nak teroka Pulau Pinang, jadi untuk destinasi dalam Malaysia kami rancang nak lawat Pulau Pinang dan habiskan masa cari tempat makan dan buat aktiviti lasak di Escape Theme Park Penang. 

Tawaran Hebat Untuk Percutian Sempena Traveloka Saleabration Dan Matta Fair 2019
Escape Theme Park Penang

Jadi apa tunggu lagi. Bercuti bersama keluarga dengan anak kecil bukanlah sesuatu yang mustahil. Apa yang penting kena buat perancangan awal, ada yang buat setahun sebelum bercuti tau. Lepas tu dah boleh la senaraikan tempat destinasi idaman keluarga anda, senaraikan kos; dekat mana nak tinggal, nak naik flight yang mana dan banyak lagi. Kalau belum ada aplikasi Traveloka dan boleh download dekat handphone supaya tak terlepas Traveloka Saleabration yang akan datang ni. 

Selamat Bercuti in advance!
Tags

Catat Ulasan

5Ulasan

Kata-kata yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati dan manusia yang keras.

Terima kasih sudi comment.

  1. Yeahh tak sbr nak pergi bercuti. .Nad pun tengah rancang ni nak bercuti. Tunggu tarveloka saleabration ni. .Naknp matta fair memg tak la

    BalasPadam
  2. pulau pinang ! ak nk usha la.

    BalasPadam
  3. wow joms Bandung 2020!heheheh

    BalasPadam
  4. Bandung tu menarik jugak.. Dah banyak tempat menarik 😍

    BalasPadam
Catat Ulasan