Lagu Sesungguhnya2019 Trending Nombor Satu Di Youtube

Lagu Sesungguhnya2019 Trending Nombor Satu Di Youtube | Assalamualaikum. Korang dah dengar lagu yang tengah trending nombor satu dekat Youtube sekarang, Lagu Sesungguhnya2019 nyanyian Kumpulan Raihan dan Alif Satar. Weh menangis dengar. Sedap betul suara masing-masing. Kumpulan Raihan kan dah lama tak keluar dekat televisyen. Bila duet dengan Alif Satar ni keluar jadi terubat la rindu nak dengar suara diaorang. Makin suka dengan Alif Satar, berbakat dan suara memang sedap.  


Korang tengok jelah music video dia:






Lirik Lagu Sesungguhnya2019

Sebenarnya hati ini cinta kepada Mu
Sebenarnya diri ini rindu kepada Mu
Tapi aku tidak mengerti
Mengapa cinta masih tak hadir
Tapi aku tidak mengerti
Mengapa rindu belum berbunga

Sesungguhnya walau kukutip
Semua permata di dasar lautan
Sesungguhnya walau kusiram
Dengan air hujan dari tujuh langit Mu
Namun cinta takkan hadir
Namun rindu takkan ber bunga

Kucuba menghulurkan
Sebuah hadiah kepada Mu
Tapi mungkin kerana isinya
Tidak sempurna tiada seri

Kucuba menyiramnya
Agar tumbuh dan berbunga
Tapi mungkin kerana airnya
Tidak sesegar telaga kautsar

Sesungguhnya walau kukutip
Semua permata di dasar lautan
Sesungguhnya walau kusiram
Dengan air hujan dari tujuh langit Mu
Namun cinta takkan hadir
Namun rindu tak akan berbunga
Jika tidak mengharap rahmat Mu
Jika tidak menagih simpati
Pada Mu ya Allah
Tuhan hadiahkanlah kasih Mu kepadaku
Tuhan kurniakanlah rinduku kepada Mu
Moga kutahu
Syukurku adalah milik Mu

Aku suka cara Alif Satar bawa lagu ni. Penghayatan dia terbaik ah. Kumpulan Raihan memang tak boleh la dipertikai, otai kumpulan nasyid. Ah benci nak nangis lagi sambil tengok Youtube ni. Terbayang betapa banyaknya dosa aku sebagai manusia. Tepat sangat lagu ni keluar masa bulan Ramadan. Atleast boleh la cuci jiwa. Syaitan pon kena ikat. Kalau tak rasa apa-apa bila dengar lagu ni, cuba la dengar masa tengah malam dalam gelap.



Selamat menghayati. Salam kemaafan dari aku si penulis blog www.rodiahamir.com

Post a Comment

3 Comments

  1. best best i loved it. no wonder it's trending

    ReplyDelete
  2. Alif Satar ni banyak bakatnya kan..hebat.. Raihan... Rindu betul nak layan lagu nasyid lama2 tuu.. indah..

    ReplyDelete
  3. aku dengar dah. best, dia lagu lama kan? si alif nyanyikan balik, betul tak

    ReplyDelete

Kata-kata yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati dan manusia yang keras.

Terima kasih sudi comment.