Super Race Contest Superpark Malaysia

Rodiah Amir
3

Super Race Contest Superpark Malaysia


Assalamualaikum. Minggu sebelum puasa hari tu aku sempat berkunjung ke SuperPark Malaysia yang bertempat di Avenue K Shopping Mall Kuala Lumpur sempena pelancaran SuperPark Super Race contest.  

Sebelum aku bercerita lebih lanjut tentang SuperPark Super Race contest, biar aku terangkan serba sedikit tentang SuperPark Malaysia.

SuperPark Malaysia baru sahaja dibuka kepada orang ramai pada bulan Disember 2018. SuperPark dikenali sebagai the friendliest all-in-one indoor activity park on earth sesuai untuk semua golongan daripada kanak-kanak sehinggalah ke orang tua. 

Tambahan lagi, SuperPark merupakan indoor park dari Findland yang mempunyai 18 activity park di seluruh dunia dan Malaysia merupakan lokasi ketiga mereka di dalam Asia. 



Superpark Malaysia  Super Race Contest


Superpark Malaysia - Indoor Park Untuk Satu Keluarga

Ni kali pertama aku datang dan sangat kagum dengan aktiviti-aktiviti yang ada di Superpark Malaysia ni. Kebiasaan indoor park dekat luar sana korang akan expect ada ibu bapa yang akan duduk main handphone atau bersembang kan? Berlainan dekat sini semua orang ambil bahagian dan bergembira termasuk ibu bapa. 



Superpark Malaysia

Superpark Malaysia


Ada lebih 25 aktiviti menarik dan menyeronokkan yang boleh korang cuba dan terbahagi kepada tiga seksyen utama iaitu: Adventure Area, Game Area dan Freestyle Hall. Ko sebut je lah nak main apa, ice skating, pedal car, football, wall climbing? Semua tu dan banyak lagi ada di bawah satu bumbung. 

Adventure Area
Flying Fox (Zip Wires)
Kid’s Adventure City (Kid’s Freestyle Area, Kid’s Gym, Sliding Mountains)
Pedal Car
Tube Slide
iWall (interactive parkour game) 

Game Arena
SuperBall
SuperPinball
Baseball
Robo Keeper (Al Goalkeeper)
Street Basketball

Freestyle Hall
Super Climb (tailor made fun climbing concept) 
Trampoline Platform 
Ice Skating
Ninja Track (Warrior obstacle course)
Skate and Scoot World 

Ada had masa bagi setiap setiap aktiviti dekat sini jadi jangan risau dan tak lah perlu beratur panjang. Krew bertugas pun ramai yang akan bantu dan jaga di setiap stesen. Semua krew adalah terlatih jadi jangan malu nak minta tunjuk ajar.


Sahut Cabaran Super Race Dan Menang Hadiah Menarik


Sekarang juga tengah berlangsung Pertandingan Super Race di SuperPark Malaysia dan menawarkan hadiah harian dan mingguan untuk dimenangi. Pemenang harian dan mingguan berpeluang memenangi 2 regular day full day tickets and special edition SuperPark branded Football. 

Sudah semestinya hadiah utama bernilai lebih RM1000 termasuklah SuperPark branded Scooter dan Ful-Day tickets ke SuperPark Malaysia (SuperPark merchandise). Cabaran Super Race akan tamat pada 16 June 2019. Jadi yang nak menang hadiah dan cuba uji stamina diri jom la ajak kawan-kawan ke SuperPark Malaysia. 


Superpark Malaysia - Super Race 1


Cara Nak Sertai Super Race

Untuk yang berminat nak sertai, hanya beritahu krew yang bertugas semasa pendaftaran yang korang nak join cabaran Super race ni ok. Ada lima aktiviti yang perlu korang sertai dan pastikan dapat markah yang tinggi. 



Superpark Malaysia Dari Pandangan Aku

Kenapa aku suka dan cadangkan SuperPark Malaysia kepada korang? 

  • SuperPark Malaysia sesuai untuk semua golongan. Tempat yang sesuai untuk anak-anak berkumpul bersama keluarga dan keluarkan peluh. 
  • Melalui aktiviti di SuperPark Malaysia dapat eratkan hubungan keluarga. 
  • Harga berpatutan dengan semua permainan yang ada dan boleh keluar masuk ke SuperPark. 
  • Indoor activity – Bersih, selesa dan ada aircond. 
  • Sesuai untuk anak-anak sebab mereka yang suka kan benda baru dan mencabar. Let’s them play and explore. 
  • Sesuai untuk sambut birthday dan juga tempat terbaik buat team building. 
  • Lokasi yang sangat strategik. Boleh datang dengan menaiki kereta ataupun Cuma naik LRT (Kelana Jaya Line) dan berhenti di Stesen KLCC. 


Harga Tiket SuperPark Malaysia 

Superpark Malaysia 7 
Superpark Malaysia 8



Operation Hour SuperPark Malaysia 

Superpark Malaysia 9


SuperPark Malaysia
Unit 4-1, Level 4
Avenue K Shopping Mall
 156, Jalan Ampang
 50450 Kuala Lumpur
📞 : +603 2789 1408


Tags

Catat Ulasan

3Ulasan

Kata-kata yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati dan manusia yang keras.

Terima kasih sudi comment.

Catat Ulasan