Sedapnya Tofu Ikan Berkeju, Cheesy Fish Curd FIGO

Selain isu PKP aku asyik la update tentang makanan. Kali ini aku nak kongsikan tentang Tofu Ikan Berkeju jenama FIGO. Maaf la korang, aku tengah rajin makan dan memasak. Rajin dalam erti kata lain kena masak sebab ada perut perlu di isi baca anak-anak asyik minta makanan.

Pertama kali aku cuba Tofu Ikan Berkeju ni dan aku jatuh cinta habis. Kesukaan aku pada makanan memang tidak berbelah bahagi. Gabungan Tofu dan juga keju memang secocok. Tofu kan sifat dia lembut gitu, kena pula dengan keju yang lemak masin. Memang sedap la weh. Lagi satu selain keju, dalam tofu ni ada LABU. Ya pertama kali aku jumpa produk ada labu dalam tofu. Ok jakun.

Aku tak pasti ini produk keluaran terbaru FIGO atau tidak, tapi yang beli adalah suami aku. Sebelum ni memang kami jarang beli frozen food, cuma beli bila teringin. Oleh sebab nak buat stok semasa PKP suami cuba-cuba beli je sebenarnya.


Ramuan Tofu Ikan Berkeju

Ha semenjak menginjak usia, aku setiap kali beli barang pasti akan semak isi kandungan / ramuan dekat plastik bungkusan. Bukan acah-acah bagus ya, tapi dah jadi tabiat sebab anak-anak aku akan tanya asal usul kejadian makanan yang kami beli.

Awal-awal rasa annoyed juga nak menjawab soalan KBKK anak-anak tetapi lama kelamaan melatih kami sebagai ibu bapa untuk semak ramuan sebelum beli. Part of parenting skill juga kiranya. Makan sambil belajar yang sebenarnya memang kena buat oleh setiap orang. Tapi aku baru rajin buat. lol.


Satu tip bila semak isi kandungan sesuatu produk, kena tengok apa bahan pertama dia tulis. Bahan pertama adalah bahan paling banyak digunakan dalam sesuatu produk. Macam Tofu Ikan Berkeju ni 50% adalah isi ikan, labu 26%, tepung Ubi Kayu 9%, Keju 8% dan lain-lain.

Boleh beli dekat ~ SINI

Siapa yang ada alahan dengan susu dan ikan kena ambil perhatian dan jangan pula nak cuba ya. Ianya juga diproses di dalam kilang yang memproses produk yang mempunyai kerang Krustasia, Moluska, Kacang Soya, telur dan juga gandum. Jadi hati-hati lah siapa yang nak mencuba. Jadi apa-apa atas tanggungjawab sendiri tau.



Cadangan Hidangan Menggunakan Tofu Ikan Berkeju

Masa aku menulis bab cadangan hidangan ni air liur dah mula nak keluar. Adoi terbayang kelembutan juga lemak masin keju dan manis buah labu. Selain goreng, korang boleh stim, kacau goreng atau rebus. Ni kalau buat Oden Tomyam macam dekat family mart pun mesti sedap ni. Aku hari tu tak sempat nak rebus, semua aku goreng lepas tu berebut makan dengan anak-anak.

Jadi terpulang la kepada minat masing-masing. Sesuai dijadikan hidangan sampingan semasa sarapan pagi atau pun untuk minum petang. Ni aku buat review tidak berbayar tau, ikhlas tulis sebab sedap sangat. Jadi FIGO please sponsor aku produk-produk yang sedap okeh.



Pendapat Aku

Eh pasal makanan pun nak kena ada pendapat eh? Mestilah kena bagi pendapat kang dikatakan menggalakan makan makanan tidak berkhasiat. Lol. Makanlah dalam kadar sederhana, sebab kita manusia ada nafsu yang kalau nampak mesti nak cuba. normal la tuh.

Seperti yang aku selalu ulang tulis, nak makan apa pun nak buat apa pun semua kena sederhana. Jaga pengambilan makanan, gula dan garam sebab penyakit dia tak kenal usia. Lagi satu, sakit bukan terus kena, dia ambil masa. Amalkan gaya hidup sihat, makan secara sederhana dan lebihkan makan sayur dan buah-buahan. Jangan lupa senaman. Sebelum terlupa boleh cari produk Figo di pasaraya-pasaraya berdekatan anda.


4 Ulasan

Kata-kata yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati dan manusia yang keras.

Terima kasih sudi comment.

  1. akak dah cuba..beli kat Hero hari tu..anak2 suka sbb cheezy hehe

    BalasPadam
  2. saya suka fish curd.. ralit kalo makan..
    selalu beli alamak x ingt brand apa tpi pek biru muda. boleh try ni nxt time sbb ade cheeese pulak dalam dia.. lagilaaa osem..

    BalasPadam
  3. Sedap tak? Xpernah rasa😁

    BalasPadam
  4. tapi aku nampak nasi goreng belakang tu lagi menarik perhatian.. hee~

    BalasPadam

Catat Komen

Kata-kata yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati dan manusia yang keras.

Terima kasih sudi comment.

Terbaru Lebih lama