Wow, bestnya Hotel Concorde!

Rodiah Amir
23

Wow, bestnya Hotel Concorde!

Korang terfikir nak merancang percutian menarik dalam negara?. Bagi yang nak rasa ala-ala eksotik dan yang gemar gaya mewah, pilih je Concorde Hotel kat Shah Alam, Selangor. 

Hotel ni sudah memenangi banyak anugerah dan terletak di tengah-tengah bandaraya Shah Alam, Hotel Perniagaan yang berkelas antarabangsa lagi mewah gitu berdekatan pulak dengan bandaraya yang bersistematik. 

Jom ke Hotel Concorde Shah Alam



Bagi majoriti yang beragama Islam, tak perlu risau dan pening-pening sangat nak tempat untuk menunaikan ibadah yang tak jauh dari Masjid Biru yang telah tersedia dan berdekatan dengan 4 lapangan golf bertaraf dunia tau, jadi kalau nak beriadah dan bersukan kat area itu pun sesuailah. 

Lokasi Hotel Concorde

Perjalanan 45 minit dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), Concorde Hotel Shah Alam mempunyai 381 bilik dengan suite.

Setiap biliknya pula dihias dengan elegan menawarkan pelbagai kemudahan moden untuk memastikan pengunjungnya menginap secara santai, termasuk penghawa dingin penuh dan akses Wi-Fi percuma. 


Masjid Biru dekat dengan Hotel Concorde


Untuk keseronokan makan pulak, nikmati aroma dan perisa masakan yang berbeza dari lima kedai makanan dan minuman yang unik dan sedap. 

Concorde Hotel Shah Alam adalah satu-satunya hotel di bandaraya dengan bangganya memperoleh tiga sijil HALAL untuk dapurnya (Pastry, Melting Pot Café & Main Kitchen). Pasti pengalaman penginapan percutian tidak akan dapat dilupakan. Ingat bercuti Ingat Concorde eh.

Sikit lagi berkenaan Concorde Hotel Shah Alam, hotel ini menyediakan penginapan yang luas dan selesa di Selangor, dalam jarak 10 minit drive dari Sunway Lagoon Theme Park. Untuk sesiapa yang minat atau cintakan membeli-belah yang kerap kali ada sale, tempatnya adalah kat Sunway Pyramid.

Tak menang tangan dan kaki koranglah kalau bershopping kat pasaraya terbesar di Malaysia tu. 


Shopping di Sunway Pyramid Mall


Tarikan Hotel Concorde

Dengan menawarkan 6 restoran (Pavilion Terrace, Xin Cuisine, Raku Japanese dan lain-lain) yang terbaik selain beroperasi 24 jam, kolam renang terbuka dan perkhidmatan ulang-alik kenderaan secara percuma ke beberapa pusat membeli-belah. 

Tambahan tempat letak kenderaan bawah tanah dan lobi disediakan dengan berbayar mengikut masa. Bilik-bilik kat Hotel Concorde ini pulak dilengkapi dengan pemandangan ke Blue Mosque atau Tab kolam hotel. 

Setiap bilik juga turut tersedia dengan TV, peti deposit keselamatan dan bar mini. Wifi berkelajuan tinggi juga boleh dinikmati dengan bayaran. 

Bila perut dah berbunyi kelaparan, lagi sekali korang tak perlulah risau pening-pening stress berfikir sebabnya Melting Pot Café ada menawarkan hidangan bufet dengan kepakaran tempatan mahupun Barat. 

Restoran-restoran lain menyajikan makanan citarasa Asia, Cina dan Jepun. Banyak pilihan kan? 
Korang juga boleh layan Muzik secara langsung setiap malam kat Crossroads Bar yang tersedia ye. 

Kepada brother-brother dan kakak-kakak yang berbadan sado ataupun fit lah orang kata yang suka dan nak bersenam tu, jangan risau dan sedih sebab kat hotel ini ada jugak Pusat Kecergasan Sukan yang serba lengkap dan terbaik, tambahan pula kelas latihan yoga, litar larian, serta bilik sauna dengan wapnya sekali di sediakan. Fuhh merecik habis.  

Meja tempahan penginapan serta urusan, perkhidmatan concierge dan limusin disediakan untuk kemudahan tambahan kepada pelanggan. 

Concorde Hotel Shah Alam ni jarak anggaran masanya akan memakan masa 45 minit kalau korang driving dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur. 
30 minit pulak kalau korang driving dari Kuala Lumpur menggunakan Lebuhraya Lembah Klang Utara.

Cerita balik Hotel berkelas perniagaan yang mewah ini, kedudukan strategik kat tengah-tengah bandar di seberang Masjid Biru Shah Alam. Traveller macam korang akan dapat akses mudah untuk pergi ke Taman Tema Sunway Lagoon dan beriadah kat Resort Golf Sultan Abdul Aziz Shah jugak. 

Concorde Hotel Shah Alam ini, sediakan jugak pengangkutan percuma secara berjadual ke beberapa lokasi setiap hari, menjadikannya mudah untuk dikunjungilah, memang berbaloi-baloi. 

Kalau nak bergerak ke Petaling Jaya atau ke Kuala Lumpur memang senang dari hotel ini. Makanan di hotel ini adalah yang terbaik yang korang akan rasakan, standard level dia lebih daripada lima restoran, korang boleh makan dan rasa pelbagai makanan. 

Concorde Hotel Shah Alam ini jugak tempat yang sesuai bagi sesiapa yang mahukan persekitaran yang glamor, suasana damai, dan lokasi yang strategik. 

Apa lagi, jom book hotel murah di Traveloka sekarang and selamat bercuti dan travel ye, beb!


*Credit gambar - Website Hotel Concorde Shah Alam
Google Image 
Tags

Catat Ulasan

23Ulasan

Kata-kata yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati dan manusia yang keras.

Terima kasih sudi comment.

  1. Pernah pergi lunch dekat Concorde, sedap dan banyak pilihan buffet

    BalasPadam
  2. concord hotel memang popular diklangan usahawan2 dan kaki melancong yg gemar lebih selesa.

    tapi lebih bagus tambah lokasi gambar rest2 dan gambar2 makanan yg best2. sure makin menarik dear.. good sharing

    BalasPadam
  3. Pernah lalu je hotel ni, tak pernah singgah walaupun lokasi nya dekat sangat dengan masjid shah alam. Tapi memang banyak kata best hotel ni

    BalasPadam
  4. Suka menginap di hotel yang banyak kemudahan di luar, jadi senang nak kemana².lagi satu pemandangan kat luar tu cantik waktu malam

    BalasPadam
  5. Hahahah hotel ni sebelah umah je lol...hotel ni dah lama dah..tp bila time ramadhan dia punya buffet mmg hebat..mknan sedap sgt..mlm2 ade live band..hehe tp x sure bilik diorg dah renovate or maintain yg lama

    BalasPadam
  6. Tak pernah lagi berkesempatan nak bermalam di Concorde Hotel Shah Alam walaupun selalu lalu masa belajar di uitm s.alam dulu. Tapi yaya pernah makan lunch buffet dia memang semua makanan dia sedap sangat!

    BalasPadam
  7. Hotel ni sangat femes kat Shah Alam. Kena letak gambar besar sikit baru cantik nampak

    BalasPadam
  8. Dekat sangat concorde ni dengan rumah. Setakat ni just pernah attend event dekat situ. Tak pernah lagi stay sebab rumah dekat sangat kan

    BalasPadam
  9. Bangunan Concorde Shah Alam memang catchy kalau pergi jalan-jalan sekitar sana. Mana tidaknya, bangunan dia tinggi yang amat :D

    BalasPadam
  10. Teringin menginap di hotel concorde nie. Nampak eksklusif sangat. Tambahan pula dekat dengan macam2 tempat menarik. Sangat sesuai dijadikan tmpt untuk bermalam

    BalasPadam
  11. Selalu dtg food review kat sini. Tapi belum berkesempatan untuk menginap. Hotel ni agak famous sbb lokasi dan fasiliti dia superb

    BalasPadam
  12. Hotel Concorde memang best. Saya suka yang di KL tu sebelah Hard Rock cafe, berdekatan pavilion kl. Boleh jalan kaki aje kemana-mana. Atau naik monorail. Hehehe.

    BalasPadam
  13. Owh macam-macam tempat best berdekatan dengan concorde Hotel Shah alam ni..kira convinient sgt ni..

    BalasPadam
  14. Memang dekat Concorde Hotel ni dgn masjid shah Alam. Dekat juga dgn bukit cerakah.

    BalasPadam
  15. Ehh kat shah alam ke.. Tak perasan hotel ni.. Ritu nginap hotel lain. Tp concorde ni nmpk macam mewah kan... Brpe rate harga semalaman kat sini ??

    BalasPadam
  16. 45 minit dari dari KLIA. Baguslah sebab lia memang selalu fly je Dr Penang ke KL. Boleh recommend family stay kat sini nanti

    BalasPadam
  17. I've stayed at Concorde Shah Alam twice already. Love the area it is located, and its view, especially of the Blue Mosque, is amazing during sunset.

    BalasPadam
  18. Rawlins pernah staycation di Concorde - tak silap 3 - 4 tahun lepas kot. Perhaps dah sampai masa untuk buat staycation lagi kot - of course menggunakan Traveloka la kan.

    BalasPadam
  19. Tengok Hotel Concorde Shah Alam tetiba teringat office,haha...sebelah dengan office je Hotel Concorde ni, tak pernah lagi stay di hotel tu. Nampak macam menarik tapi tulah, hotel concorde shah alam harga dia boleh tahan gakkan.

    BalasPadam
  20. Pernah stay kat sini. Bilik besar dan memang selesa.

    BalasPadam
Catat Ulasan