Dettol Malaysia Melancarkan Semula Dettol Proskin Dan Dettol Profresh Pakar Perlindungan Kuman No 1 Dunia

Dettol Malaysia Melancarkan Semula Dettol Proskin Dan Dettol Profresh Pakar Perlindungan Kuman No 1 Dunia | Assalamualaikum semua. Dettol Malaysia jenama perlindungan kuman No 1 Dunia yang memang dipercayai oleh semua terutama para ibu kini melancarkan semula rangkaian produk pembersihan diri mereka untuk melindungi 1.97 juta isi rumah Malaysia daripada 100 kuman berbahaya. 

Memang sejak bujang lagi Diah adalah antara berjuta pengguna Dettol di dunia, dan memilih Dettol sebab dah tertanam dalam otak kalau nak bunuh kuman kena guna sabun yang power macam Dettol. Bau pun wangi. Bila dah berkahwin dan ada anak, tanggungjawab nak jaga kebersihan rumah dan kesihatan ahli keluarga automatik jadi tanggungjawab si ibu. Tugas berat tu tapi dengan adanya Dettol, para ibu dah tak perlu risau lagi apabila anak- mereka mula menerokai dunia sekitar dan berdepan dengan risiko pendedahan kepada pelbagai jenis kuman.

Dettol Malaysia Melancarkan Semula Dettol Proskin Dan Dettol Profresh Pakar Perlindungan Kuman No 1 Dunia
Si oren dan si Biru Dettol
Prihatin tau Dettol selalu tanya “awak ibu yang mana?” ala macam dalam iklan dia tu. Diah selalu jawab bila iklan tu keluar kat tv, macam sewel je bercakap dengan tv. Sudah semestinya saya ibu Dettol. Itu versi pendek, kalau versi Diah pula, “saya ibu yang nak anak dia aktif cuba semua benda tapi nak jauh dari bahaya, kuman tak hinggap dan bersih sentiasa. Oh ya baju pun tak mahu kotor.” Ha begitu. 

Dettol Malaysia
Dettol Malaysia Melancarkan Semula Dettol Proskin Dan Dettol Profresh Pakar Perlindungan Kuman No 1 Dunia
Baru-baru ini Dettol Malaysia telah melancarkan semula rangkaian pembersihan diri bagi melindungi semua keluarga di Malaysia daripada 100 jenis kuman berbahaya. Dettol ‘ProFresh’ dirumuskan untuk memberi ‘perlindungan daripada bau badan selama 12 jam’ bagi memastikan kesegaran sepanjang hari, walaupun dengan cuaca Malaysia yang panas dan lembap. 

Dettol ‘ProSkin’ menyediakan ‘kelembapan selama 8 jam’ untuk mengekalkan perlindungan kulit bagi seisi keluarga yang selama ini sering terdedah kepada persekitaran yang memudaratkan seperti sinaran mentari yang terik atau dalam persekitaran dengan penyaman udara yang berterusan.
Rupa-rupanya Dettol telah dilancarkan lebih 80 tahun dahulu dan Dettol telah menjadi peneraju perlindungan daripada kuman dan juga menjadi rakan aktif para ibu yang mahu melindungi keluarga masing-masing.Tidak hairanlah jenama ini mendapat kepercayaan daripada para ibu di seluruh dunia bagi membantu keluarga mereka mengekalkan kebersihan diri dan seterusnya kesihatan mereka.

Dettol pembasmi kuman
Dettol Profresh

Perlindungan Bau dan Perlindungan Kulit oleh Dettol

Untuk memastikan keluarga di Malaysia dilindungi daripada kuman, Dettol telah mengenal pasti keperluan yang berbeza bagi produk pembersihan diri. Dua keperluan utama tersebut adalah ‘perlindungan bau’ dan ‘perlindungan kulit’.

Kita mandi untuk membersihkan dan membebaskan badan kita dari bau yang busuk. Bila kita aktif badan akan mula berpeluh dan kita rasa tak selesa sebab badan mula berbau. Ramai yang salah faham tentang peluh. Kesian peluh. Peluh sebenarnya tidak berbau. Kuman lah yang bersalah dalam hal ini. 
Bagi keluarga Malaysia, mereka selalunya bergantung kepada dua keperluan: ‘perlindungan bau’ yang selalunya dikaitkan dengan kuman penyebab bau badan yang terdapat pada kulit dan perpeluhan sering berlaku dalam cuaca tropika yang panas, dan ‘perlindungan kulit’ yang mengekalkan kulit agar sentiasa sihat dan tidak kekeringan.” Pendedahan kepada cahaya matahari dan kelembapan yang menyebabkan habuk dan kuman melekat pada kulit.  Itu lah antara punca badan berbau. 

Pelancaran semula Dettol
Ha tu Odour is caused by germs in sweat tau!
Produk pembersihan diri Dettol yang baharu dirumuskan untuk memberikan ‘perlindungan daripada 100 kuman bahaya’ bagi memenuhi kedua-dua keperluan ini. ‘ProFresh’ diperkembangkan untuk mengawal kuman penyebab bau dan memberikan perlindungan bau selama 12 jam, manakala ‘ProSkin’ memberi tumpuan kepada kulit yang sihat dengan menyediakan ciri pelembap selama lapan jam. Kedua-dua rangkaian ini telah diuji secara dermatologi dan terbukti sesuai untuk kegunaan harian keluarga - Kim Minyoung, Pengurus Pemasaran Dettol Malaysia dan Singapura.

Dr. Steven Chow yang merupakan Pakar Perunding Dermatologi
Dr. Steven Chow yang merupakan Pakar Perunding Dermatologi menjelaskan bahawa ramai orang mempunyai tanggapan yang salah bahawa peluh menyebabkan bau badan. “Peluh sebenarnya tidak berbau. Kuman pada permukaan kulit bertindak balas kimia dengan peluh dan mengeluarkan sisa asid yang sebenarnya menjadi penyebab bau. 

Oleh itu penting untuk menghapuskan sumber kuman pada peluh dengan menggunakan produk khas dan bukannya menggunakan produk pembersihan biasa. Ini bukan sahaja memastikan anda dan keluarga berbau segar sepanjang hari, tetapi juga meningkatkan kesihatan secara keseluruhan,” tambahnya lagi.

Mari lah kita sama-sama kekalkan tahap kebersihan keluarga dan lindungi mereka daripada kuman ketika mereka menjalani gaya hidup yang aktif dan sihat! Rangkaian pembersihan diri Dettol terdapat dalam lima varian yang menyegarkan; Cool, Lasting Fresh, Re-energize, Fresh, dan Skincare. 

Produk ini dijual di pasar raya dan farmasi utama di seluruh negara pada harga RM6.90 untuk botol 250ml, RM12.46 untuk botol 500ml, RM20.25 untuk botol 950ml, dan RM15.67 untuk pek isi semula 900ml.

Tentang Dettol

Dettol telah menjadi jenama antiseptik yang dipercayai semenjak tahun 1932 dan merupakan jenama antiseptik yang terkenal di seluruh dunia dan juara kesihatan keluarga yang dipercayai. Produk-produk Dettol juga menawarkan kadar pembunuhan kuman yang tinggi dan disarankan oleh pakar kesihatan berdasarkan keberkesanannya yang terbukti dalam mengekalkan kesihatan keluarga. Jenama ini telah kekal kontemporari menerusi pelancaran produk-produk baru dan menawarkan para pengguna pelbagai jenis produk merangkumi pelbagai jenis kategori bagi melindungi mereka daripada kuman. Ini termasuklah gel mandian, sabun, pembasmi kuman, sabun pencuci tangan dan tisu basah anti-bakteria. Dettol merupakan jenama yang dipercayai oleh para ibu untuk melindungi keluarganya sepanjang hari.

4 comments:

Kata-kata yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati dan manusia yang keras.

Terima kasih sudi comment.