Inilah Antara Kenapa Ramai Netizen Suka Dengan Majlis Perkahwinan Neelofa

Sana sini orang masih bercakap tentang perkahwinan selebriti popular Malaysia, Neelofa dengan pasangan pilihan hati PU Riz atau nama sebenar Haris Ismail yang telah selamat di ijabkabulkan pada Hari Sabtu yang lepas.

Banyak perkara yang menjadi buah mulut netizen Malaysia antaranya rekaan pelamin, seri pengantin Neelofa, langgar SOP, doorgift mahal dan macam-macam lagi lah. Perkahwinan Neelofa dengan PU Riz ni boleh lah aku katakan sebagai perkahwinan yang dinanti-nantikan peminat mereka.

Yelah kalau sebelum ni Neelofa pernah bercinta dengan Fattah Amin dan Datuk Hans Isaac, ramai tertunggu-tunggu bila dan siapa jadi pilihan Neelofa menjadi imam dia. Dengan status dan kekayaan dia semestinya jadi kelebihan dan juga ujian untuk pasangan dia.

Katanya ramai jejaka kecewa bila Neelofa dah kahwin, betul ke? Sila jangan kecewa itu maksudnya dia bukan jodoh anda. Di usia Neelofa 32 tahun dan dia memilih suami, PU Riz yang berusia 26 tahun pasangan yang sama cantik sama padan.




Konsep Pelamin The Jabal Rahmah by RekaTeemor

Apa aku suka bila tengok majlis perkahwinan Neelofa ni ialah tentang warna pilihan dan juga dress code tetamu yang hadir, terutama jemputan wanita yang memakai selendang dan berusaha tutup aurat. Semua pakai baju putih. Cantik dan sejuk mata memandang.

Rekateemor menjadi Perancang Perkahwinan yang bertanggungjawab menghasilkan pelaminan berinspirasikan pergunungan di mana Adam & Hawa dipertemukan. Ya ampun ternganga aku tengok bunga-bunga putih disusun diserikan lagi dengan cahaya lampu bagaikan dipancar dgn sinaran bulan terang ‘The Jabal Rahmah’.

Fun fact: Empat tan bunga segar digunakan untuk menghiasi pelamin bertemakan ‘Jabal Rahmah’ untuk perkahwinan Neelofa dan PU Riz.

Aku yang belum ada rezeki jejakkan kaki ke Tanah Suci pun terpesona tengok, apatah lagi mereka yang pernah menjadi tetamu Allah pasti dapat relate dengan idea yang RekaTeemor hasilkan.


Aku pernah kongsi Kisah Penghijrahan Neelofa


Doorgift Barangan Mewah Untuk Tetamu


Kecoh dekat Twitter ramai yang terperanjat dapat doorgift mahal di perkahwinan Neelofa. Tetamu yang hadir dihadiahkan produk Skincare Lancome dan barangan kemas Swarovski. Tapi bagi aku pula, tetamu yang hadir majoriti golongan berada, harga barang tu ‘biasa-biasa’ je kot bagi mereka.

Menu jamuan pun tak kalah ya sebab ada menu udang galah besar. Bagus betul dia berhabis duit gembirakan tetamu dan ahli keluarga. Bayangkan berapa banyak doa yang pengantin dapat sebab tetamu gembira.

Busana Putih Majlis Nikah

Neelofa menggunakan khidmat pereka fesyen wanita Alia Bastaman yang telah menghasilkan busana putih bersih yang dipakai ketika majlis pernikahannya. Nampak manis dan sopan je. Walaupun nampak sarat dengan bulu-bulu dan perincian lain tapi bagi aku masih praktikal dan pengantin tak terseksa nak bergerak.


Majlis Kahwin Tak Ikut SOP?

Tak sampai 24 jam perkahwinan Neelofa dengan PU Riz berlangsung, tular di media sosial yang majlis perkahwinan mereka didakwa tidak mematuhi Prosedur Operasi Standard (SOP) dengan tiada penjarakan fizikal.

Selepas tengok video yang dirakamkan oleh Shalma Aina dekat Youtube dia baru aku faham kenapa orang ramai marah kita tengok je lah apa berlaku lepas polis sisasat nanti.





Doa Untuk Pengantin

Khas untuk pengantin baru, bukan untuk Neelofa dan Haris Ismail sahaja; didoakan kalian semua kekal bahagia ke Jannah.

بَارَكَ اللهُ لَكَ وَبَارَكَ عَلَيْكَ وَجَمَعَ بَيْنَكُمَا فِى خَيْرٍ

Barakallahu laka wa baraka ‘alaika wa jama’a bainakuma fiil Khairin

Ertinya:” Mudah-mudahan Allah memberkahi engkau dalam segala hal (yang baik) dan mempersatukan kamu berdua dalam kebaikan”

 

أَنَّ اَلنَّبِيَّ صلى الله عليه وسلم كَانَ إِذَا رَفَّأَ إِنْسَانًا إِذَا تَزَوَّجَ قَالَ بَارَكَ اَللَّهُ لَك , وَبَارَكَ عَلَيْكَ , وَجَمَعَ بَيْنَكُمَا فِي خَيْر

Dari Abu Hurairah ra bahwa Nabi SAW bila mendoakan seseorang yang nikah, beliau bersabda, “Semoga Allah memberkahimu dan menetapkan berkah atasmu, serta mengumpulkan engkau berdua dalam kebaikan.”

 

sumber: Instagram Neelofa & RekaTeemor

4 Ulasan

Kata-kata yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati dan manusia yang keras.

Terima kasih sudi comment.

Catat Komen

Kata-kata yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati dan manusia yang keras.

Terima kasih sudi comment.

Lebih baharu Lebih lama