realme Buds Air Harga Murah Gempak Gila

Rodiah Amir
4

realme Buds Air Harga Murah Gempak Gila

Kalau korang masih ingat, sebelum ini aku pernah kongsikan tentang telefon pintar Realme XT Kuad Kamera Snapdragon 64MPrealme 5 & realme 5 Pro .  

Sebagai pembuka tirai 2020, realme telah melancarkan siri kelima realme iaitu telefon pintar realme 5i dan produk audio IoT pertama realme iaitu realme Buds Air.

Aku berpeluang menyaksikan perasmian dua produk yang amat dinantikan dalam majlis pelancaran yang berlangsung pada 14 Januari yang lepas bertempat di Petaling Jaya Selangor. 

Majlis berlangsung penuh meriah dihadiri oleh peminat realme, wakil jualan Shopee Malaysia dan barisan media.

Meneruskan misi dan visi menaikan nama realme sebaris jenama terkenal, Pengurus Jenama realme Malaysia, Tiffany Teh berkata:

“Tahun lepas merupakan tahun yang menakjubkan dan kami pasti rakyat Malaysia yakin bahawa realme akan terus membawa produk satu lonjakan ke hadapan sejajar dengan misi dan visi kami. 

Hari ini, kami akan memulakan tahun 2020 dengan satu lagi kejayaan penting dengan menawarkan produk audio tanpa wayar, realme Buds Air.

Tidak lupa juga, realme 5i dengan yang dikenali sebagai produk Quad Kamera Raja Bateri. Setiap produk yang kami bawakan ada pengelasan penggunanya tersendiri dan paling menjadi tumpuan sudah semestinya reka bentuk dan prestasi produk itu sendiri.”




Siapa realme?

realme adalah sebuah jenama teknologi yang khusus dalam menyediakan telefon pintar berkualiti tinggi seiring dengan pegangan ‘Dare to Leap’. 
Jenama ini secara rasmi telah dilancarkan pada 4 Mei 2018 oleh pengasas Sky Li, bersama sekumpulan anak muda yang berpengalaman dalam industri telefon pintar.
realme juga komited dalam menawarkan prestasi berkuasa bagi setiap model yang dibangunkan, selain berani menawarkan reka bentuk bergaya, perkhidmatan yang tulus dan penerokaan berterusan bagi inovasi telefon pintar.

Terbaharu, jenama realme telah dinobatkan sebagai salah satu jenama Global TOP 7 Smartphones bagi suku ketiga (Q3) tahun 2019 dengan pengguna berdaftar mencapai 17 juta dalam tempoh hanya setahun, menjadikannya jenama paling pesat berkembang.
Selain itu, realme telah berkembang secara global ke lebih 20 buah negara seperti China, India, Asia Tenggara, Eropah, Rusia, Pakistan dan Afrika termasuk Mesir.



realme Buds Air Tanpa Wayar Dan Akses Kawalan Pintar

realme Buds Air dijangkakan bakal mendapat sambutan tinggi daripada pengguna kerana produk audio ini menawarkan pengalaman audio tanpa wayar membolehkan pengguna mendengar muzik walau dimana sahaja dan ciri-ciri hebat yang lain.

Didatangkan dengan tiga warna menawan iaitu putih, kuning dan hitam. Paling aku suka semestinya warna kuning yang ceria tu. 

Ciri audionya ditambah baik dengan custom R1 chip dan Bluetooth 5.0 yang membolehkan sambungan segera dan stabil antara realme Buds Air dan telefon pintar. 

Bukan itu sahaja, penggunaan realme Buds Air juga memberi prestasi bateri yang lebih baik dan akses kawalan pintar (smart assistant) yang menyenangkan.





Peminat mobile gaming tegar pasti akan menyukai realme Buds Air, kerana ianya dioptimumkan dengan Mod Permainan yang memastikan pergerakan sempurna antara visual dan bunyi, iaitu kelewatan bunyi bagi mod biasa adalah 243.8ms, manakala bagi mod permainan adalah 119.3ms. 

Mesti syok habis kalau main game sambil pakai realme Buds Air.

Selain daripada itu, realme Buds Air juga dilengkapi dua mikrofon dengan teknologi Environment Noise Cancellation yang mengenal pasti setiap perkataan dan menyaring sebarang bunyi latar belakang. 

Semasa pengguna membuat panggilan contohnya, suara anda akan tetap jelas walaupun dalam suasana yang bising. Manakala bagi pengecasan penuh melalui kabel type-C, realme Buds Air boleh digunakan untuk tempoh sehingga 17 jam

Dari segi reka bentuk, realme Buds Air mempunyai bentuk kanal telinga yang sangat sesuai secara semulajadi terintegrasi dengan telinga anda.






Produk realme Buds Air turut menyokong operasi sentuhan pintar dan menyediakan kawalan pintar untuk menjawab atau menamatkan panggilan, menukar muzik, melancarkan pembantu suara serta keluar masuk mod prestasi dengan sentuhan.

Teknologi melalui Google Assistant ini membolehkan seseorang menikmati gaya hidup pintar baharu tanpa mengeluarkan telefon, boleh mengawal playback muzik, panggilan, pelarasan volume dan perkhidmatan maklumat, seperti cuaca.


Harga Promosi realme Buds Air

realme Buds Air dijual pada harga pasaran RM299 dan sempena promosi harga pengenalan kepada pembeli terawal bakal menerima potongan hebat. 

Pembeli boleh buat belian secara online di Aplikasi Shopee pada 21 Januari 2020 bermula pada puku 12 tengah malam. Sah untuk satu hari sahaja, anda boleh beli realme Buds Air pada harga promosi RM199.

realme Buds Air
Warna Putih, Kuning & Hitam
Harga: RM299
Harga Promosi: RM199
(Satu hari sahaja; 21 Januari 2020)
Beli di Shopee 



realme 5i Quad Kamera Raja Bateri


Memang betul la orang kata, dari mata turun ke hati. Serius aku jatuh hati dengan rekaan telefon pintar realme 5i ni. realme 5i mempunyai reka bentuk Matahari dengan kesan biji-biji di bahagian belakang yang diproses oleh mesin ukiran radium ketepatan lima-paksi Jerman yang terkenal dan boleh didapati dalam dua warna iaitu Aqua Blue dan Forest Green. Semestinya Forest Green telah memikat hati aku.

Model ini dikuasakan oleh cip pemproses Qualcomm Snapdragon 665 An 11nm, yang beroperasi pada kelajuan jam 2.0GHz bersama-sama dengan prestasi permainan yang dipertingkatkan dan generasi Qualcomm AI Engine ke-3. 

Ia dilengkapi dengan bateri sebesar 5000 mAh yang memberikan pengguna prestasi hayat bateri yang lama dan tempoh stand-by 30 hari.




realme 5i juga dilengkapi dengan pemisahan perlindungan tahan api dan tiga kali perlindungan untuk menjamin keselamatan bateri. 

Bagi ciri kamera, ia tersedia dengan quad kamera ultra lebar - 119 ° lensa sudut lebar (8MP), kamera utama (12MP), lensa potret (2MP) dan lensa ultra makro (2MP). 

Kamera utamanya juga menyokong kesan EIS yang lebih baik, jadi pengguna boleh mengambil video yang lebih stabil semasa bergerak.

Harga Jualan realme 5i

Berbaloi dengan prestasi cemerlang yang ditawarkan, realme 5i dijual pada harga mampu milik iaitu pada harga RM 599. Boleh beli secara online di aplikasi Lazada pada 28 Januari 2020 bermula pukul 12 tengah malam. Percuma PERCUMA Hadiah Tahun Baru Cina 2020

realme 5i
Warna Aqua Blue dan Forest Green
Harga: RM599
Percuma Hadiah Tahun Baru Cina 2020
 (Satu hari sahaja; 28 Januari 2020)
Beli di Lazada 


Kesimpulan

Aku kagum dengan kepantasan realme sebagai satu jenama teknologi khususnya telefon pintar yang sentiasa peka dalam memenuhi kehendak selera pengguna masa kini. 

Memang kalau perhatikan trend pembelian telefon pintar, pengguna inginkan telefon terkini dengan ciri-ciri hebat yang dijual pada harga berpatutan. Realitinya nak produk yang berkualiti tapi harga mampu beli.

Pada pendapat aku, Realme faham dan tahu target market dia which is kaki mobile gaming dan golongan millennial. 

Jadi dia faham kehendak kaki mobile gaming yang inginkan kelancaran semasa bermain game termasuklah ketahanan bateri disokong dengan audio yang gempak. Memang terbaik.

Pesanan untuk pengguna di luar sana, berbelanja lah mengikut keperluan dan kemampuan. Teknologi sentiasa berubah. Kenal pasti gadjet terbaik dan jadilah pengguna yang bijak. 

Selamat berbelanja dengan berhemah. Sesiapa nak hadiahkan aku realme 5i Green Forest boleh teruskan niat tu sebab aku terima dengan hati terbuka.




Boleh dapatkan maklumat lanjut di https://www.facebook.com/realmeMalaysia  dan Instagram @realmemalaysia


Tags

Catat Ulasan

4Ulasan

Kata-kata yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati dan manusia yang keras.

Terima kasih sudi comment.

  1. whoaaa mcm best je! lama dah x beli apa utk accompany my phones.

    Lifestyle Blog | The Grey Lines Between

    BalasPadam
  2. Tak terkejar nak ikut trend gadget sekarang. Btw yang color hijau tu cantik

    BalasPadam
  3. wahh menarik, produk realme semua bagus bagus tau! dah pernah cuba, so ai berani cakap la. hehe

    BalasPadam
  4. Jikat kalau beli realme 5i ni. Buds air dia pun best

    BalasPadam
Catat Ulasan