Tips Hilangkan Masalah Pedih Ulu Hati Semasa Mengandung

Rodiah Amir
0

Setiap kali mengandung memang akan selalu jadi asalah  pedih uluhati. Aku tak pasti apa penyebab dia, kalau nak kata lambat makan, tidak juga. 

Aku kuat makan semasa mengandung jadi mulut asyik mengunyah setiap jam. 

Dah mengandung anak kedua selepas lima tahun pun aku masih alami perkara yang sama. Tapi sekarang dah ready nak tackle masalah tu. Belajar dari pengalaman lalu. Chewah.

Selain daripada tips legakan pedih ulu hati  yang dah lama aku buat, aku juga amalkan tips-tips di bawah untuk hilangkan masalah pedih ulu hati. Seksa weh kalau kena. Minum or telan Jus Delima. 

Tips Hilangkan Masalah Pedih Ulu Hati Semasa Mengandung

Paling serasi dengan aku ialah jenama Gulsan. Pekat dan masam. Dah cuba jenama lain tapi agak cair. Harga kat Cold Storage KLCC dalam RM16. Kat kedai lain boleh dapat semurah RM12.

Apa aku buat bila terasa pedih je terus aku telan sesudu besar jus delima. Alhamdulillah sembuh. Dan memang sepanjang mengandung aku memang amalkan dua sudu jus delima setiap hari.

Hasilnya; kulit baby jadi cantik dan bersih.



Setiap dua jam atau lebih pendek masa lebih bagus mesti kunyah sesuatu. Pilih makanan yang sihat dan simple macam kurma. Makan sebiji dan minum air masak. 

Selain coffee,tea, nescaffe ada caffeine dan memang la kena elak sangat-sangat (derita untuk coffee addict mcm aku) MILO adalah penyumbang kepada caffeine juga. So a big NO for me. Minum milo automatik akan sakit.

Semua tak boleh minum jadi pilihan aku hanyalah nestum, susu segar etc. tapi itu pun kena berpada-pada.

Supplement untuk Ibu Mengandung juga jangan tinggalkan. Semua ni nurse dari KK yang pesan untuk makan sebab waktu mengandung aku bacaan HB aku tak cantik sangat. 

Apa aku share ni berdasarkan pelbagai eksperimen aku buat kat badan sendiri. apa yang sesuai makan dan apa patut aku elak. Bagusnya belajar la tentang tahap kesihatan diri masing-masing. Lagi mujarab.

Paling PENTING segala kesembuhan datangnya dari ALLAH. Allah izinkan maka sembuhla. Kita ikhtiar ok. Harap membantu. 
Tags

Catat Ulasan

0Ulasan

Kata-kata yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati dan manusia yang keras.

Terima kasih sudi comment.

Catat Ulasan (0)