5 Kombinasi Font Yang Bagus Untuk Buat Konten

Pernah tak rasa sukar nak pilih kombinasi font yang bagus dan sesuai semasa menghasilkan konten? Atau anda tergolong dalam golongan yang asal boleh sahaja. Tak pernah terfikir pon yang kombinasi font tu penting. 

Kalau ya, sila hentikan tabiat tu sebab ianya bakal memberikan kesan buruk dalam jangka masa yang panjang. Berdasarkan pengalaman sendiri menghasilkan konten, kesilapan memilih font menyebabkan usaha terbuang sia-sia kerana mesej tak sampai pun kepada audience. 

Buat konten tapi tak ada impak, mesej tak sampai. Sedih kan? 


Kombinasi Font Yang Bagus Untuk Buat Konten

Baca - Cara Susun Feed Instagram Supaya Kemas


Kenapa Pemilihan Font Itu Penting? 

Kalau anda rasa memilih font itu tidak penting semasa menghasilkan konten untuk bisness anda, sila baca artikel ini sampai habis. Dalam menghasilkan konten antara elemen penting adalah pemilihan font yang kemas dan bersesuaian. 

Ini bertujuan supaya target audience memahami mesej yang kita sampaikan. Tak kira anda ialah seorang content creator, pemilik business dan lain-lain. Kombinasi font yang bagus dapat menarik audience untuk membaca sekaligus memahami mesej yang cuba disampaikan dengan baik. 

Jadi tak rugi kalau kita luangkan sedikit untuk semak kembali konten-konten kita yang terdahulu. 


Senarai Kombinasi Font Yang Bagus Untuk Menghasilkan Konten

Antara kombinasi font yang bagus ialah seperti di bawah; 


#1 Josefin Slab + Josefin Sans 

Reka bentuk Josefin Slab diilhamkan dari font sans-serif geometri dari tahun 1930-an. Josefin Sans: elegan, geometric, vintage. Sesuai dipadankan dengan font Cardo, Abril Fatface, Yeseva One, Lato, dan Playfair.


Kombinasi Font Yang Bagus Untuk Buat Konten


#2 Cardo + Raleway

Cardo adalah font Unicode besar yang direka khusus untuk keperluan klasik, sarjana Alkitab, abad pertengahan, dan ahli bahasa. 

Raleway adalah dari jenis sans-serif web fonts. Ia mempunyai keperibadian yang sedikit lebih daripada jenis huruf sans-serif klasik seperti Arial atau Verdana, dengan huruf bergaya geometri.


Kombinasi Font Yang Bagus Untuk Buat Konten


#3 Zilla Slab + Lato

Font yang dibina dengan lekuk halus dan miring sejati, yang memberikan teks rupa industri yang luar biasa canggih dan mudah didekati dengan mesra.

Lato adalah keluarga jenis huruf sans serif yang dimulakan pada musim panas 2010 oleh pereka yang berpangkalan di Warsaw Łukasz Dziedzic ("Lato" bermaksud "Musim Panas" dalam bahasa Poland).


Kombinasi Font Yang Bagus Untuk Buat Konten


#4 Oswald + Open Sans 

Oswald adalah penambahbaikan semula gaya klasik yang secara historis diwakili oleh jenis huruf 'Alternate Gothic' sans serif. Karakter Oswald pada awalnya dilukis semula dan direformasi agar lebih sesuai dengan grid piksel skrin digital standard.

Open Sans adalah jenis huruf sans serif humanis yang direka oleh Steve Matteson.

Kombinasi Font Yang Bagus Untuk MenghasilkanKonten


#5 Playfair Display + Montserrat

Playfair adalah reka bentuk peralihan. Di Eropah pada akhir abad ke-18, pena lebar lebar digantikan oleh pena besi runcing sebagai alat penulisan yang popular pada masa itu.

Merupakan fon serif dengan lekukan yang indah dan sudut yang bulat, yang sesuai untuk laman web tradisional dan juga moden.

Kombinasi Font Yang Bagus Untuk MenghasilkanKonten


Post a Comment

Kata-kata yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati dan manusia yang keras.

Terima kasih sudi comment.

Terbaru Lebih lama