Brunch Date di Kedai Kopi Nostalgia 9163 Taman Melawati

Rodiah Amir
4

Kedai Kopi Nostalgia 9163 ni baru sahaja di buka dan seperti biasa pantang nampak kedai baru mestilah teruja nak cuba.

First impression dah berjaya menambat hati Diah. Dasar mudah terpengaruh betul. Kebetulan waktu kami ke Pasar Malam minggu lepas memang lalu depan Kedai Kopi ni jadi dah beritahu suami nak cuba makan dekat sini.

Semalam lepas selesai beli stok lauk, ajak suami ke Kedai Kopi Nostalgia. Waktu kami sampai dah mula penuh dengan pelanggan.



Kedai-Kopi-Nostalgia-9163



Brunch Date di Kedai Kopi Nostalgia 9163 Taman Melawati


Agaknya semua teruja nak cuba makan di kedai baru. Sama macam Diah. Waktu sampai kami di sambut mesra oleh pekerja Kedai Kopi Nostalgia.

Dari segi customer service memang bagus. Baik pekerja yang bantu ambil pesanan, juga pekerja yang menghantar pesanan.

Dilatih oleh owner supaya sentiasa senyum dengan pelanggan dan mengucapkan selamat makan apabila makanan dihidang kepada pelanggan.



menu Kedai Kopi Nostalgia 9163


Cara nak buat pesanan pula ada dua pilihan. Pelanggan tulis sendiri di kertas pesanan yang disediakan atau boleh scan QR code yang disediakan.



kopi-Kedai-Kopi-Nostalgia-9163


Dari segi harga masih berpatutan dengan apa yang pelanggan dapat. Lebih kurang sama dengan kebanyakkan kedai kopi di kawasan bandar.

Oh ya hiasan dalaman kedai di hias style Baba dan Nyonya, ada digantung makanan ringan dulu-dulu, tingkap kaca warna oren, cawan kopi dan mereka guna cawan bunga hijau. Legend betul rasa.  



kaunter-Kedai Kopi Nostalgia 9163


decoration Kedai Kopi Nostalgia 9163



Memang mengimbau kenangan betul. Kedai Kopi ni ada dua tingkat. Ada tangga melingkar disediakan. Di tingkat dua, pemilik kedai letakkan mesin pilih lagu sebagai hiasan utama.

Ala yang zaman dulu-dulu kalau dalam cerita Orang Putih ada mesin ni. Masuk syiling boleh pilih lagu. Mesin ni boleh digunakan ya sebab Diah nampak ada pakcik guna pilih lagu.



mesin-pilih-lagu


mesin-musik



 

Menu Kedai Kopi Nostalgia 9163

Menu dekat sini pula berunsurkan menu kopitiam. Sesuai la konsep hiasan dengan pilihan. Ada pilihan mi (bihun, Char Kuey Teaw, Wat TanHor, Mee Basah).

Nasi (Nasi goreng Kampung, Cina, Sweet Sour Chicken). Nasi Lemak Berlauk (Rendang Ayam, Udang, Kari Ayam, Sotong).

Roti Bakar, Roti kukus, Telur Rebus, makanan ringan Cucur Udang Penang (Takua Rendang). Makanan Barat (Chicken Chop, Big Breakfast).

Kebanyakkan menu sesuai untuk brunch dan tea time. Kalau datang kopitiam kena cuba kopi atau teh tarik. Kalau kena tekak jadi ada peluang untuk datang lagi buat kali kedua.

Diah pilih kopi ais dan Bihun Sup Lala. Husband makan cucur udang dan Teh Tarik. Sayangnya kopi dan Teh Tarik tak meet our expectation.



bihun sup lala Kedai Kopi Nostalgia 9163



Tapi bihun sup lala dia sedap. Portion banyak dan sesuai kalau nak healing, badan tak sihat selesema makan lah bihun sup lala ni.

Lala pun banyak, gabungan halia dan lala tu kena. Sup dia tak pekat tak cair. Cukup perasa. Cucur udang dia kuah sos pedas masam. Rasa tangy tu terasa bila masuk mulut.

Cucur dia banyak udang dan crispy. Kalau ikut selera Diah Lagi sedap kalau cicah dengan kuah kacang.


cucur udang Kedai Kopi Nostalgia 9163



Overall pengalaman pertama kami makan di Kedai Kopi Nostalgia 9163 tidaklah mengecewakan. InshaAllah ada rezeki bawa anak-anak pula.




 

Catat Ulasan

4Ulasan

Kata-kata yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati dan manusia yang keras.

Terima kasih sudi comment.

  1. first time tengok sup lala. hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. first makan juga, sedap. selalu tengok menu ni dalam Masterchef, orang Putih lama dah makan

      Padam
  2. Wah.... sesekali begini mmg syok.

    BalasPadam
Catat Ulasan