Perkhidmatan Pemandu Wanita – Jom Makcik

Rodiah Amir
4

Diah tahu tentang MakCik Travel atau nama baru mereka selepas re-branding Jom Makcik melalui iklan di Facebook (FB).

Diah gunakan khidmat pemandu Wanita dari Jom Makcik beberapa bulan yang sudah disebabkan ketiadaan suami kerana outstation.

Suami outstation atas urusan kerja lebih seminggu juga. Jadi cari pemandu untuk urusan hantar dan ambil anak dari sekolah.

Nak upah pemandu lelaki rasa segan, ditambah faktor keselamatan jadi kita cuba minimakan risiko yang tak perlu. Selepas bincang dengan suami jadi kita guna khidmat Jom Makcik.


perkhidmatan-pemandu-wanita-jom-makcik


 

Perkhidmatan Pemandu Wanita – Jom Makcik

Waktu tu masuk dalam group FB Taman dekat rumah, mencari Pemandu Peribadi Wanita. Kebetulan terbaca posting dalam group yang seakan-akan sama mencari pemandu Wanita.

Bagai orang mengantuk disorongkan bantal, Diah terus hubungi admin Jom Makcik. Sebelum tu buat juga carian untuk pastikan ianya bukan scam.

Alhamdulillah proses berjalan lancar dan semuanya secara professional. Bertambah yakin bila proses ada SOP, bukan cincai-cincai. I like.


pemandu-wanita-jom-makcik



Jenis-Jenis Perkhidmatan Jom Makcik

Jom Makcik merupakan sebuah syarikat bumiputera yang menyediakan servis pengangkutan & peneman untuk wanita oleh wanita di Malaysia.

Gembira sangat bila tahu tentang kewujudan perkhidmatan premium khas untuk wanita ni. Secara ringkasnya, mereka menawarkan tiga jenis perkhidmatan utama: pemandu, peneman dan AbiliCar.

Servis Pemandu Wanita – Sangat sesuai untuk penumpang wanita yang inginkan keselesaan dan keselamatan terutama untuk perjalanan jarak jauh dan di waktu malam.

Servis Peneman Wanita – Peneman akan bantu dan temankan pelanggan di sesebuah lokasi. Sesuai untuk urusan temujanji di Hospital dan Klinik.

AbiliCar – Sesuai untuk penumpang berkerusi roda yang memerlukan kenderaan yang diubah suai untuk membawa penumpang bersama kerusi roda ke sesebuah destinasi.

 


Cara Tempah khidmat Jom Makcik

Perkara perlu tahu sebelum menggunakan khidmat Jom Makcik ialah:

  • Servis ABILICAR adalah terhad, hanya tersedia untuk penumpang di Lembah Kelang dan perlu buat tempahan awal.
  • Waktu operasi adalah bermula 8 pagi sehingga jam 5 petang tetapi khidmat perjalanan lewat malam turut disediakan.
  • Sabtu, Ahad & cuti awam mereka cuti. Jadi buat tempahan awal semasa hari berkerja. Korang boleh hubungi nombor di bawah:

Cara Untuk Tempah: Whatsapp atau boleh rujuk Facebook JomMakcik


cara-tempah-pemandu-wanita-jom-makcik



Sekarang dah ada servis tambahan tau iaitu perkhidmatan runner dan personal shopperSehingga ke hari ini banyak juga Kawasan yang Jom Makcik cover termasuklah:


  • Lembah Klang - Petaling Jaya, Kajang, Bangi, Shah Alam, Putrajaya dan Kuala Lumpur.
  • Lain-lain - Taiping, Alor Setar, Bukit Mertajam, Nilai.

 


Review Perkhidmatan – Jom Makcik

Overall Diah sangat berpuas hati dengan perkhidmatan dari Jom Makcik. Setiap pertanyaan diterangkan dengan baik dan pantas.


cara-tempah-jom-makcik



Selepas confirm segala maklumat, admin akan carikan pemandu yang tersedia. Selepas itu admin akan berikan detail pemandu.

Pemandu pun mesra dan akan hubungi melalui whatsapp untuk sahkan tempahan. Sebelum tu kena berikan detail tempahan untuk admin quote harga.

Jika semua setuju baru move ke next step. Alhamdulillah urusan Diah dipermudahkan. Memang tak serik nak guna khidmat Jom Makcik di masa depan.



Kesimpulan

Pendek kata, adanya perkhidmatan Pemandu Wanita seperti Jom Makcik memberi keselesaan kepada penumpang juga membuka peluang pekerjaan kepada ramai wanita.

Semoga lebih banyak servis seperti ini wujud di masa hadapan.

 

Catat Ulasan

4Ulasan

Kata-kata yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati dan manusia yang keras.

Terima kasih sudi comment.

  1. baru tau ada servis mcm ni..bagus nya.. cuma x banyak lagi kawasan yg diaorang cover la yer

    BalasPadam
  2. bagus jugak servis macam ni kan? memudahkan kaum wanita... kat sini blom ada lg servis mcm ni

    BalasPadam
  3. terbaiklah perkhidmatan ni tentu terasa lebih selesa sebab sesama perempuan

    BalasPadam
  4. waahhhh menarik ni! memudahkan urusan org pompuan hehe

    BalasPadam
Catat Ulasan