Mamaway Antibacterial Seamless Best Maternity Bra

Rodiah Amir
4

Pemilihan bra yang betul amat lah penting terutama bagi wanita hamil dan juga ibu yang menyusu kan anak kerana payudara mengalami perubahan saiz sepanjang tempoh ini. 

Jangan pandang remeh kerana kegagalan memilih maternity bra yang menyokong dan mengampu payudara akan menyebabkan payudara menjadi kendur. 


Mamaway Antibacterial Seamless Best Maternity Bra 


Baru-baru ni Diah berpeluang mencuba Mamaway Antibacterial seamless maternity Bra yang di reka khas untuk para ibu yang menyusukan anak dan juga bakal ibu. 

Bra ni boleh dipakai bukan sahaja ketika hamil malah sepanjang tempoh penyusuan anak. 


Most Popular Maternity Bra


Review Mamaway Antibacterial Seamless Best Maternity Bra


Sepanjang Diah pakai Mamaway seamless maternity bra ni sejujurnya Diah suka kan material nya yang sejuk dan kebolehan bra ni meregang secara maksimum. Memang sangat elastik. 

Dapat rasa perbezaan, terutama bila payudara penuh dengan susu, tidak la rasa lemas untuk bernafas. Golongan ibu yang meriah dengan susu badan mesti faham apa yang Diah maksudkan. 

Lagi satu, bila pakai bra ni ia nya tidak mencengkam kulit dan memberi keselesaan yang maksimum. Tak heran kalau berpeluh dalam cuaca panas. Pakai bra tapi tidak terasa sebab dia melekap dengan baik. 

Diah juga suka kan pad bra ni sebab kebanyakkan pad bra yang ada di pasaran berbentuk bulat kan? Berbeza dengan Mamaway Seamless bra ni pad dia berbentuk tirus (buah Pear) dan ikut bentuk payudara. 

Pad tu terletak walau pun kita banyak bergerak. Nak cuci pun senang hanya guna tangan. 




Best Maternity Bra and Best Breastfeeding Bra


Mamaway Bra telah memenangi anugerah Most Popular Maternity Bra dari Mother & Baby Magazine Awards pada tahun 2015 di Australia. Memang layak lah bra ni mendapat pengiktirafan sebagai best maternity bra dan breatfeeding bra kerana ciri-ciri yang terdapat pada bra ini sendiri.

Most Popular Maternity Bra
Menang Most Popular Maternity Bra dari Mother & Baby Magazine Awards pada tahun 2015




Ciri-Ciri Mamaway Antibacterial Seamless Bra



#1 Best Breastfeeding Bra

Semasa hamil, payudara akan mengembang dan perlu kerap tukar saiz bra dari masa ke semasa. 


Bagusnya Mamaway Seamless Maternity Bra kerana cup nya yang menyokong perubahan saiz bentuk payudara wanita ketika hamil dan juga menyusukan anak. 

Cup ni boleh meregang dan menyokong sehingga 3 saiz cup bra. Jadi tak perlu beli bra baru bila dah bersalin. Jimat dekat situ. 




#2 Material Antibakteria & Tidak Berbau

Mamaway Seamless Maternity Bra ni mesra dan selamat untuk bayi kerana diperbuat daripada material yang anti-bakteria. 

Dah tak risau tentang jangkitan penyakit bila anak menyusu. Selain itu, Diah suka sebab bra ni tak mudah berbau walau pun berlaku kebocoran susu. 

Jadi selesa nak di pakai sehingga petang. Tahu kan bra kena di tukar setiap hari dan tidak boleh di pakai sehingga 24jam. 




#3 Mamaway Seamless Maternity Bra mempunyai 4 set cangkuk di belakang nya supaya stabil dan dapat menampung perubahan payudara serta klip atas untuk mudah di buka semasa penyusuan. 




Cara Pemakaian Bra Yang Betul 

  • Pastikan bra tidak terlalu ketat atau terlalu longgar. Dapatkan saiz bra yang tepat dengan mengukur saiz badan dan saiz cup anda.
  • Bahagian tengah bra seharusnya terletak rata. 
  • Pilih cup yang betul dengan saiz payudara anda. Cup yang muat sempurna dapat menyokong dan mengampu serta tidak menekan payudara. 
  • Lilitan bawah bra seharusnya tidak terangkat dan melekap elok pada badan. 
  • Tali bahu bra juga tidak boleh menekan atau menggelongsor dari bahu. 


Nak Beli Dekat Mana?



Untuk pembelian Mamaway Antibacterial Seamless Bra dan barangan penyusuan yang lain anda boleh rujuk laman sesawang mereka seperti di bawah. Sekarang tengah ada promosi dan boleh jimat banyak kalau beli. 







Kesimpulan Mamaway Antibacterial Seamless Bra


Kesimpulan yang Diah dapat selepas mencuba mamaway bra ni memang layak la yang bra ni mendapat jolokan best breastfeeding bra dan best maternity bra sebab memang terbukti selesa dipakai, tidak berbau dan mempunyai regangan yang maksimum. 

Diah mencadangkan bra ni kepada semua ibu mengandung dan juga menyusukan anak. Pilih lah bra yang sesuai demi keselesaan dan kesihatan kita.


Catat Ulasan

4Ulasan

Kata-kata yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati dan manusia yang keras.

Terima kasih sudi comment.

  1. Ok take note untuk rezeki akan dtg :)Insya'Allah

    BalasPadam
  2. good sharing!!!memang kena pilih bra yang betul!!

    BalasPadam
  3. sy setuju.. kalau salah pilih bra nanti kita sendiri rasa tak selesa dah boleh buat sakit badan.. lagi2 masih breasfeeding kan, kena pastikan nursing bra tu betul2 sesuai ngan kita..

    BalasPadam
  4. Macam best je bra ni Diah..cantik pulak tu..

    BalasPadam
Catat Ulasan