Lampin Pakai Buang Bayi Mamamia Diapers

Antara benda asas yang ibu bapa perlu tahu bila dah ada anak ialah memilih lampin pakai buang yang berkualiti dan sesuai untuk anak tak kira apa jua jenama. Nampak remeh bagi sesetengah orang tapi sebenarnya bagi ibu bapa yang pernah berhadapan dengan situasi salah pilih lampin bayi tahu la perasaan dia macamana.

Kalau ikut pengalaman aku sendiri, anak pertama aku sempat mennjadi bahan uji kaji untuk pilih lampin sesuai dengan dia. Selain daripada faktor harga, kualiti dan keselesaan anak bila pakai lampin pakai buang tu teramat lah penting.

Anak aku pernah melecet akibat salah pakai lampin, kulit jadi merah-merah dan ruam cepat timbul bila terlambat tukar lampin. Lambat bila malam tu dia tidur dan lambat bangun pagi. Terus merah menyala punggung dia. Waktu tu aku beli lampin jenama yang agak mahal, sebab sangkaan aku mahal mesti bagus. Gitu.

Lepas cuba pelbagai jenama, tak kira yang murah dan mahal, jenama yang dikenali dan tidak, lama kelamaan aku mula faham dan jumpa lampin yang sesuai untuk anak aku. Akhirnya aku stick dengan jenama PetPet untuk anak pertama sehingga anak ketiga.

Sehinggalah aku tahu tentang Mamamia ni, jadi aku ada back up untuk lampin pakai buang anak aku. Oh ya Mamamia ni ada jenis Pants atau pun tape. Dua-dua jenis aku anak aku selesa. 



Review Mamamia Diapers

Rezeki anak ketiga aku berkesempatan mencuba lampin pakai bayi jenama Mamamia. Oleh sebab aku suka dan anak aku selesa maka aku nak kongsikan pengalaman anak aku menggunakan lampin pakai bayi jenama Mamamia.

Review ni dibuat berdasarkan pengalaman anak aku, jika ada yang beli dan hasilnya tidak memenuhi jangkaan kau orang maka aku mohon maaf. Ini review peribadi.

Apa yang best tentang Mamamia Diapers dari pandangan aku ialah:

  • Mamamia bijak guna kartun Doraemon di plastik pembungkusan jadi bila anak aku nampak kartun tu dia terus suka. Kebetulan lampin lama masih ada, bila suruh pakai lampin lama dia tak mahu. Siap bangun dan ambil sendiri lampin Mamamia.
  • Dari segi kualiti memang aku suka. Kapas dia tebal dan menyerap dengan baik. Tebal tapi masih lagi selesa, tak nampak berbonjol. Faham maksud aku? bila pakai seluar tidaklah anak aku tak selesa.
  • Tak wujud masalah lampin bocor weh. Ini serius, walaupun anak aku kencing banyak tapi rilek je lampin ni menahan segala cecair jadi aku suka sangat. Faham sajalah anak-anak, sentiasa aktif bermain dan memanjat.
  • Satu lagi masalah aku, sebelum ni kalau anak aku buang air besar, seluar anak aku akan bau najis. Memang busuk la weh, tapi dengan Mamamia Drypers ni seluar anak aku tak berbau pun. Kagum.
  • Masalah ruam tiada. Sepanjang aku guna lampin ni tiada masalah ruam yang timbul bermaksud sistem pengudaraan lampin ni bagus. Tak terperap dan bagus menyerap.
  • Lampin Mamamia ada sijil Halal dari Indonesia. 




Nak beli Dekat Mana?

Untuk kau orang yang nak cuba Lampin Mamamia boleh beli di Shopee dan sekarang ada sale okeh. Harga bagi aku berpatutan dengan kualiti yang ditawarkan. Ada juga free gift. Tengok sendiri lah ye. Link dekat bawah ni.

Beli Mamamia Drypers Di sini


Rasanya itu sahaja perkongsian aku untuk kali ini. Kalau ada yang dah mencuba boleh la konsi pengalaman kau orang. Atau kalau ada cadangan lampin pakai buang yang bagus nak cadangkan boleh juga. Kita tukar-tukar pengalaman okeh.

 

Post a Comment

Kata-kata yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati dan manusia yang keras.

Terima kasih sudi comment.

Lebih baharu Lebih lama