Beli Barang Sukan Murah Di Decathlon

Rodiah Amir
5

Hujung minggu sudah, kami ke Decathlon yang terletak di Bandar Sri Damansara. Rancangan awal nak singgah Decathlon dalam KL East Mall je, tapi mall penuh dengan orang awam dan kena berebut parking.

Malas buang masa terus waze dan pecut ke Decathlon Bandar Sri Damansara. Keputusan yang tepat sebab pengalaman membeli belah di sana lebih selesa dan banyak pilihan.


raket-badminton


Beli Barang Sukan Murah Di Decathlon

Tujuan asal ke sini nak tunaikan permintaan anak-anak nak beli baju renang dan Diah nak cuci mata tengok dumbbell. Hobi baru sekarang nak tambah alatan senaman dekat rumah.

Sebelum tu kami ke kedai DIY nak beli dumbbell tapi rasa macam tak berbaloi dengan pilihan dan kualiti dumbbell dekat sana.

Pendek kata kalau nak cari barangan rumah boleh pergi IKEA, kalau nak cari barangan sukan pergilah Decathlon.

Berjaya jumpa baju renang yang kami nak. Suka dengan material dia. Sesuai dengan harga. Baju ni kalau basah tak berat dan kulit boleh bernafas. 


swimming-suit-Decathlon

Bahagian dalam dia tu kain baldu. Lembut dan selesa bila anak-anak pakai. Baju renang ni jenama Nabaiji. 


Baju-renang-Decathlon


Decathlon Syurga Dunia Barangan Sukan

Siapa yang pernah sampai sini tahulah keluasan tempat ni. Decathlon Bandar Sri Damansara ni umpama ‘syurga’ dunia barang-barang sukan.

Besar ya tempat dia, ada dua tingkat dan hampir semua peralatan sukan ada dekat sini. Diah tak sempat tawaf jadi singgah di bahagian tertentu sahaja.

Dari segi kemudahan parking pon banyak. Boleh parking di valet parking atau dalam bangunan (basement). Sediakan kad Touch N Go je.

Apa yang seronok dekat sini adalah range harga alatan sukan bermula dari harga mampu milik sehingga harga kayangan untuk jenama yang popular.

Selain tu, sebelum nak beli pelanggan boleh pegang dan cuba display yang disediakan. Konsep dia memang kena sentuh dan cuba baru dapat buat keputusan yang tepat nak pilih alatan sukan yang sesuai.


kettle-bell


Niat Cuci Mata Tapi Teracun Akhirnya

Waktu melangkah masuk ke Decathlon masih yakin tak akan teracun barang sukan yang lain. Ingatkan suami juga supaya tegur kalau Diah hilang kawalan.

Pesanan untuk yang lain juga, kalau masuk sini, hati-hati ya takut hilang ingatan tujuan asal nak beli barang sukan apa.

Betul sangkaan suami, akhirnya Diah tergoda dengan banyak benda. Rancangan awal nak beli Dumbbell. 

Sampai je sini tukar terus ye. Berjaya beli Kettle Bell seberat 6KG berjaya dibeli dan juga Boxing set (Gloves & pad).


boxing-start-Decathlon


Set-boxing-Decathlon


Anak-anak pula minta raket badminton. Masing-masing pujuk abah dia untuk beli dengan alasan guna duit raya masing-masing.

Harga pun tidak mahal mana, RM19 satu raket badminton beginner. Kira okay lah. Dekat sini korang boleh customize / baiki net raket badminton.

Kebetulan waktu Diah pilih raket nampak staff Decathlon sedang layan pelanggan dan guna mesin khas untuk baiki jaring raket.

Staff dekat sini pun mesra alam. Tak lokek senyuman dan tak kekwat. Ada soalan atau tak jumpa alatan sukan yang dicari tanya saja mereka. Puas hati dapat datang ke sini.

Jadi korang yang nak beli basikal, skate board, roller blade, Alatan Golf, badminton, pelbagai jenis bola dan pakaian sukat dari hujung rambut hingga hujung kaki semua ada di sini.

Lagi satu cara pembayaran adalah layan diri menggunakan debit / kredit kad dan dah maju ya. Hanya masukkan barang ke dalam tempat yang disediakan dan automatik mesin akan detect harga barang tu. 

Jadi memang laju la masing-masing dan tak perlu beratur. 


Barang-Sukan-Murah-Di-Decathlon


Nak datang sini waze sahaja alamat di bawah.

 

M2-G-01, 8Trium, Jalan Cempaka SD12/5,

Persiaran Kenanga, Bandar Sri Damansara, 

52200 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

Website: www.decathlon.my

Facebook: Decathlon Malaysia

 

Catat Ulasan

5Ulasan

Kata-kata yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati dan manusia yang keras.

Terima kasih sudi comment.

  1. seronok nak menyopping bila tak terlalu sesak org hehe

    BalasPadam
  2. Seronok dapat membeli barang sukan..
    Ibu Cuya dia beli basikal yg utk dlm rumah daripada Goshop je
    sekarang ni senang, tekan2 je terus sampai rumah...heheh

    BalasPadam
  3. Harga kat sini bagi saya sangat berbaloi.

    BalasPadam
  4. wah..sakan shopping..best bila shopping kat tempat yang tak sesak..nak pilih barang pun tenang je...

    BalasPadam
Catat Ulasan