Eskayvie Phytax Membantu Mencegah Gejala Diabetes

Sejak emak disahkan sebagai pesakit Diabetes beberapa tahun yang lepas, aku dapat lihat perubahan fizikal dan juga emosi emak yang turun naik macam Roller Coster. 

Beratus kali mak suarakan yang dia dah penat asyik bergantung dengan ubat klinik. Banyak kali juga emak merajuk dan tak mahu makan ubat, tapi kami pujuk supaya kesihatan emak tak jadi semakin teruk.


Emak disahkan doktor menghidap Diabetes pada usia mencecah 50 an. Kalau ikut sejarah keluarga, Datuk dan nenek bebas penyakit Diabetes, tapi begitulah kehidupan kan. 

Tiada yang pelik sebab Diabetes boleh dihidapi oleh sesiapa sahaja.

“Seorang daripada lima individu dewasa atau kira-kira 3.9 juta orang berumur 18 tahun ke atas di Malaysia menghidap diabetes” - Tinjauan Kebangsaan Kesihatan dan Morbiditi (NHMS) 2019.

Sebelum disahkan menghidap diabetes, emak selalu mengadu tangan dan kakinya kebas. Sangkaan kami itu perkara biasa kerana faktor umur dan mak hanya sapu dengan minyak panas untuk hilangkan rasa kebas.


Awas Petanda Awal Gejala Kencing Manis

Selepas tengok video Puan Paulizah di Youtube yang berkongsi tentang gejala kencing manis yang dia alami seperti kebas dan mudah penat aku boleh relate dengan keadaan emak. 

Beliau banyak berkongsi tentang gejala dan kesukaran yang dilalui sebelum mengamalkan Eskayvie Phytax.

Paling terkesan bagi ialah bagaimana kesukaran yang dihadapi membuatkan Puan Paulizah hilang keyakinan diri untuk bergaul dengan masyarakat. 

Korang boleh dengar pengalaman beliau dalam video dibawah ni:


Selain rasa penat melampau, Puan Paulizah juga menghadapi masalah ketika solat seperti tidak boleh rukuk dan sukar sangat untuk khusyuk serta hanya mampu bersolat dengan duduk di bangku. 

Selain berjumpa doktor dan makan ubat tahan sakit beliau juga telah mencuba rawatan tradisional herba akar kayu tetapi malangnya penyakitnya menjadi semakin teruk.

Menurut Puan Paulizah, dia tertarik untuk mencuba selepas mendengar perkongsian kawan beliau tentang manfaat dan kebaikan Eskayvie Phytax, dan menganggap percubaan itu sebagai ikhtiar terakhir bagi mengatasi masalah yang dialaminya.


Selepas 2 minggu pengambilan Eskayvie Phytax, Puan Paulizah perasan ada perubahan yang ketara terutama badan terasa semakin segar dan bertenaga. Beliau juga sudah boleh menunggang motosikal dan tangannya tidak lagi berasa sakit seperti sebelumnya.

Beliau mulai seronok untuk bersenam berdasarkan saranan doktor. Serik dengan pengalaman menanggung derita kebas dan sakit bisa badan, Puan Paulizah bertekad untuk mengamalkan gaya hidup sihat dengan menjaga pemakanan dan bersenam.

Jangan pandang remeh dengan kebas dan rasa penat yang berpanjangan. Ia adalah salah satu simptom kencing manis yang jika tidak dirawat serta dikawal secara proaktif, anda mungkin menghidap kencing manis dan berisiko kehilangan anggota kaki serta penyakit kritikal lain seperti buta dan komplikasi buah pinggang yang perlukan dialisis.


Isi Kandungan Eskayvie Phytax

Kajian mendapati bahawa khasiat Punicalagin banyak terdapat di dalam buah delima yang dikaji mempunyai kapasiti antioksidan yang tinggi dan dapat membantu meningkatkan aliran darah. 

Ia sangat membantu untuk mengatasi masalah kebas atau penyakit berkaitan dengan aliran darah yang tersumbat.



Eskayvie Phytax merupakan campuran sinergi 12 ekstrak bahan fitonutrisi daripada Biji Anggur, Teh Hijau, Kulit Pokok Pain, Buah Delima, Durian Belanda, Kranberi, Beri Biru, Roselle, Tomato, Acai Beri, Algae Hijau dan Manggis.

Ianya merupakan revolusi terkini bagi sumber antioksidan daripada alam semula jadi dengan teknologi nano mampu memudahkan penyerapan dalaman.




Setiap Penyakit Ada Ubatnya Kecuali Mati

Sesungguhnya setiap mereka yang diuji dengan kesusahan, musibah dan penyakit adalah merupakan tanda Allah SWT sayang dan ingat kepada hamba-Nya. Selagi dipinjamkan nyawa, janganlah kita berputus asa dengan nikmat yang Allah beri.




Sabda Nabi Muhammad S.A.W:

"Berubatlah, sesungguhnya Allah Azza Wajalla tidak meletakkan (kepada manusia) sesuatu penyakit melainkan diturunkan untuknya (penyakit tersebut) penawar kecuali satu penyakit (tiada ubat baginya). Lalu para sahabat bertanya apakah dia? (penyakit yang tiada ubat itu ya Rasulullah) lalu Rasulullah menjawab, Tua(mati)”.


Hilangkan kebas, sembuhkan luka dengan cepat dan kembali segar bertenaga dengan Eskayvie Phytax Layari www.phytax.com.my dan dapatkan sekarang.


BONUS: Konsultasi dan bimbingan PERCUMA selama 14 hari bersama Doktor Perubatan, Nutritionist dan Dietitian di program Kawal Kencing Manis.

Info lanjut, layari :

www.phytax.com.my

Untuk info lanjut tentang Phytax, korang boleh layari :

FACEBOOK | INSTAGRAM | WEBSITE ( Kawal kencing manis)

 


Post a Comment

Kata-kata yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati dan manusia yang keras.

Terima kasih sudi comment.

Lebih baharu Lebih lama