Money Bouqute Birthday Surprise Untuk Emak

Rodiah Amir
0

Walaupun tahun ni sambutan birthday emak tercinta agak berlainan sedikit dari tahun sebelumnya tetapi kami adik beradik masih berjaya buat emak tersenyum simpul. 

Alhamdulillah. Emak tersangatlah gembira sampai merah-merah muka. Malu kot dapat surprise bunga besar. Ala comel la emak.

Dipendekkan cerita sempena ulang tahun emak ke 69 tahun, anak-anak di perantauan tak dapat balik disebabkan pandemik dan juga PKPB. 


Birthday Surprise Untuk Emak

Mana boleh rentas negeri kan? Jadi emak sambut dengan keluarga abang di kampung.



Pagi tu bila anak-anak call mak tengah potong kek. Buat muka sedih katanya hari jadi sendiri tapi kena buat kek sendiri. Potong pun sendiri. Masa tu kami adik beradik diam lagi, tapi masing-masing teruja nak cakap ada kejutan. 

Pernah sambut birthday emak 4 tahun yang lepas di KL. Meriah teruk!

Buat call Whatsapp Video sambil nyanyi lagu birthday. Hiruk pikuk semua anak-anak termasuk cucu nak wish. Bayangkan penuh screen phone tu muka kami adik beradik. 

Berebut nak bercakap semua, sudahnya emak pening. Lol.



Surprise Hadiah Birthday Money Bouquet

Kami adik beradik semua 10 beradik. Ada 3 lelaki dan 7 perempuan. Jadi semestinya yang perempuan la yang selesaikan bab surprise ni, yang lelaki tinggal bayar je. 

Kami sepakat pilih hadiah kejutan untuk emak. Oh ye, kami request untuk beri emak money bouquet.

Kebetulan kakak pernah guna khidmat service delivery dekat kawasan kampung jadi lagi mudah. 

Walaupun last minute request, seller tetap terima tempahan jadi memang beruntung sangat lah. Mudahkan kerja, kami pilih design dan transfer bayaran.

Elok lepas Asar, surprise untuk emak berlangsung dengan jayanya. Nak beli kek rasa macam biasa sangat, lagipun kami tak dapat makan lol.  

Ada la video surprise tu, sempat emak membahan ucapan untuk anak-anak, tahun depan emak nak money bouquet sebesar gunung. Amik kau. Sila kumpul duit ya.



Doa Untuk Emak

Sekali lagi kami buat video call dengan emak. Sebelum tu dah ingatkan semua, siapa nak bercakap semasa video call kena angkat tangan. 

Sebab sebelum ni emak pening dan cepat-cepat nak letak phone. Nak muntah layan suara anak-anak.

Anak pertama buat panggilan dari Sabah, kakak di Klang, adik-adik di Puncak Alam, aku di Kuala Lumpur, dan lagi seorang sesat di Johor.

Sempat nyanyikan lagu hari jadi, dan semua berebut nak bercakap. Seperti yang dijangkakan la. lol. Tapi emak tetap gigih layan anak-anak. Alhamdulillah semua berjalan lancar, emak pun teruja terima hadiah.



Masing-masing wish dan doakan mak dilimpahkan rezeki yang berkat, dipanjangkan umur untuk terus beribadah dan dikurniakan kesihatan yang baik. Bersyukur sangat walaupun tahun ni paling banyak ujian Tuhan beri kepada kita, tapi masih terselit kemanisan dalam hikmah ujian tu.

“Ya Allah, ampunilah bagiku segala dosaku dan juga dosa dua ibu bapaku dan kasihanilah mereka keduanya sebagaimana mereka memelihara dan mendidikku di masa kecil.

Aamiin.

Tags

Catat Ulasan

0Ulasan

Kata-kata yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati dan manusia yang keras.

Terima kasih sudi comment.

Catat Ulasan (0)