10 TOp Post 2020 Blog rodiahamir.com

Rodiah Amir
Tahun 2020 sudah pun berada di penghujungnya. Banyak perkara yang berlaku sepanjang tahun 2020. Siapa sangka, impian melihat kereta terbang pada tahun 2020 masih belum tercapai. 

Tahun yang paling sekejap sangat rasanya berlalu. Aku senaraikan top 10 blog post untuk BLOG RODIAHAMIR.COM berdasarkan rujukan dan statistik dari Google Analytics.  

Tahun paling banyak masa dihabiskan duduk di rumah disebabkan pandemik yang menyerang satu dunia. Alhamdulillah walaupun sukar tapi kita sama-sama harungi saat getir. 

Macam pesanan KKM, kita masih belum menang.  


10 TOp Post 2020 Blog rodiahamir.com


Hal Baju Gambar Anjing Dan Hukumnya

Entri paling top sepanjang 2020 ialah entri mengenai panduan hukum memakai baju gambar anjing. Aku tulis entri ni pada April 2016 dan masih lagi dicari oleh pengguna Internet. 

Aku rujuk pandangan dari Ustaz Azhar Idrus. Hukum bukan sekadar pakai baju tetapi melibatkan peniaga yang menjual pakaian yang ada gambar arak, iklan arak, gambar salib, baju-baju persatuan gereja dan seangkatan dengannya.

Hukum Pakai Baju Gambar Anjing


SAFI Hydra Glow Untuk Masalah Kulit Kering

Entri berkaitan produk kecantikan iaitu SAFI Hydra Glow untuk merawat masalah kulit kering. Entri ni baru sahaja aku tulis iaitu pada bulan November yang lepas. 

Jarang aku tulis entri berkaitan produk kecantikkan dalam blog sebab aku kurang berminat tapi mana tahu tahun 2021 aku berubah minat pula.

Rawat masalah kulit kering


Pengalaman Baby Prolonged Jaundice

Antara entri yang aku tulis berdasarkan pengalaman aku sebagai seorang ibu. Sekadar berkongsi pengalaman bila anak ketiga aku doktor sahkan mengalami Prolonged Jaundice. 

Entri ni aku tulis pada bulan Februari tahun 2018. Pengalaman ambil darah dan juga air kencing anak memang sangat mencabar.

Bayi Prolonged Jaundice



Review Makan-Makan Di Menate Setapak

Aku memang suka makan jadi mana-mana tempat makan yang sedap pasti aku akan kongsi di dalam blog. Makan di Menate sebab rindu nak makan daging. 

Aku pergi makan waktu awal tahun 2020 sebelum kita semua dikurung awal Mac yang lepas.

Makan Di Menate


Mudahnya Masak Guna Pressure Cooker Giselle

Entri berkaitan gajet dapur yang memang popular sejak setahun dua ini iaitu Pressure Cooker. Aku antara mereka yang terpengaruh nak menyediakan makanan sihat, cepat dan sedap untuk keluarga. Memang berguna sangat Pressure Cooker. Berbaloi untuk beli. 

Pressure Cooker


Pantai Bagan Lalang Destinasi Pilihan Perkelahan Keluarga

Aku perasan entri percutian mendapat sambutan sejurus rakyat Malaysia dibenarkan untuk rentas negeri. Orang ramai masih takut nak bercuti jauh-jauh jadi ramai pilih destinasi percutian yang dekat dan selamat. 

Bagan Lalang jadi destinasi pilihan untuk perkelahan keluarga terutama mereka yang tinggal berdekatan seperti Kuala Lumpur dan Selangor.

Berkelah di Pantai Bagan Lalang


Elianto Moisturising Gel & Face Mist

Entri kecantikan kedua yang menjadi rujukan pencarian di Internet ialah tentang review aku menggunakan Elianto Moisturising Gel & Face Mist. 

Aku tulis entri ni pada tahun 2017. Waktu tu ada jualan murah di cawangan Elianto Wangsamaju. Aku suka dan puas hati pakai.

Elianto


Berkelah di Pantai Remis Jeram Selangor

Entri terkait dengan entri bercuti di Bagan Lalang. Entri ini ditulis pada Januari 2020. Awal tahun masih lagi dalam mood bercuti sambil tenangkan fikiran. 

Tujuan utama aku datang ke Pantai Remis adalah nak ke Tapak Penjaja untuk beli kerang. Selain itu ada banyak lagi pilihan makanan laut yang dijual.

Makan seafood di Pantai Remis


Cara Susun Instagram Feed Supaya Cantik Dan Kemas

Entri Cara Susun Instagram Feed Supaya Cantik Dan Kemas terhasil berdasarkan pengalaman sendiri yang bosan dan mencari idea nak cantikkan Instagram. 

Instagram merupakan platform kedua aku mencari rezeki. Dekat sana aku paling aktif buat review.

Cara susun feed Instagram


Cara Tutup Akaun Astro Hanya Dengan Panggilan Telefon

Ramai yang ambil keputusan untuk tutup akaun Astro disebabkan tak mampu teruskan bayaran bulanan. Ramai terjejas pendapatan disebabkan Covid ni. Aku pun tak terkecuali, ambil keputusan tutup Astro dan langgan Unifi.

Tutup akaun Astro


Bersyukur dan seronok dapat berkongsi dengan orang ramai, rasa berbaloi memerah idea nak menulis dekat blog. 

Semoga perkongsian 10 top post 2020 blog RODIAHAMIR.COM memberi inspirasi dan kepada sesiapa yang membaca. Bukan nak tunjuk bagus ya, jauh sekali nak riak. Nauzubillah.


Tags