Food Review – Pizza Sambal Udang Petai Dari US Pizza Malaysia

Rodiah Amir
2

Sesungguhnya US Pizza sangat berani memperkenalkan topping yang unik dan semestinya menepati selera masyarakat di Malaysia, tak lain tak bukan Pizza bermusim mereka iaitu Sambal Udang Petai

Memang kebabom weh rasa dia.

Elok je aku melangkah masuk ke outlet US Pizza Setapak memang harum semerbak bau petai. Petai adalah antara favourite ulam yang jadi pilihan dan kena sangat dengan tekak Melayu aku ni.


Pizza Sambal Udang Petai Dari US Pizza Malaysia

Sengaja ajak suami keluar dating since lama sangat tak habiskan masa berdua. Anak-anak kita minta pengasuh tengokkan sekejap.



Tak buang masa aku pesan dua jenis topping, Sambal Udang Petai dan juga signature Pizza mereka iaitu Cheeseboat Pizza. Tamak punya pasal tapi serius berbaloi weh.

Kami order dua jenis pizza, mushroom soup yang sedap dimakan bersama roti Garlic Twist dan juga Milkshake. Ya ampun sedap gilos Milkshake dia, aku ingat manis nak meninggal. Tapi sedang elok je.


Signature Item US Pizza Malaysia

Sebelum ni aku pernah tengok member order Cheeseboat Pizza dari US Pizza ni. Teringin gila nak cuba sebab full of cheese la. 

Apa yang paling best, staff akan hantar cheeseboat pizza ke meja kita dan akan buat langkah terakhir sebelum kita boleh makan.

Dalam tu ada satu biji kuning telur yang akan dikacau bersama limpahan keju cair. Kemudian staff tu akan tarik-tarik cheese ke udara sebiji macam kita makan ayam cheese di Restoren Korea tu.

Weh memang panjang la dia tarik. Terpegun sekejap aku.



Ini kali pertama aku makan US Pizza, tapi aku suka betul sebab perisa dia yang unik dan doh dia lembut dan berperisa even dah sejuk. 

Lidah dapat compare la sebab aku kerap juga makan pizza. Tapi itu tekak aku lah, mungkin tekak kau orang lain.

Peminat Sambal Udang Petai mesti cuba Sambal Udang Petai dari US Pizza ni. Limpahan petai yang gemuk dan fresh, sambal yang kick, udang yang besar dan ada sotong juga. Kena sangat la gabungan semua tu.



Cool Untuk Tangkap Gambar

Selain rasa yang kena dengan tekak aku, US Pizza jadi favourite spot untuk aku dining sebab hiasan dalaman dia yang cosy dan cantik untuk Instagram. 

Tak terlalu fancy tapi cantik untuk tatapan di Instagram. Lol. Aku bersyukur selalu dikelilingi orang yang baik-baik, staff yang layan aku pada hari tersebut pun ramah je. 

Bagus dia jawab soalan aku yang suka tanya bukan-bukan. Next visit aku nak cuba Pizza Cempedak mereka pula. Katanya rasa Cempedak tu manis, ada perisa Durian juga tau. Haishh.. perut masa tu dah penuh, kalau tak habis semua aku cuba.

Nampak juga promosi terbaru US Pizza iaitu Indomie Pizza. Harga hanya RM28 sahaja. Boleh order secara online, dan dengan pembelian minima RM25 boleh dapat Pizza Personal 6” dan penghantaran percuma.


Tapi jangan lupa masukkan promo kod 666 masa buat pembelian dia website dia ya.



Lepas ni tak tahu la topping apa pula yang bakal muncul di US Pizza Malaysia. Teruja okeh. Boleh jenguk lama sosial US Pizza Malaysia dan buat pesanan di laman website di bawah. Selamat makan.

Catat Ulasan

2Ulasan

Kata-kata yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati dan manusia yang keras.

Terima kasih sudi comment.

Catat Ulasan