Cosmoderm Perfect Balanced Series Untuk Semua Jenis Kulit

Rodiah Amir
2
Memiliki kulit yang sihat, cantik dan berseri pastinya menjadi dambaan setiap insan. Semua itu tidak mustahil untuk dicapai sekiranya wajah dijaga dengan betul dan paling penting menggunakan produk yang selamat.

Bercakap tentang produk penjagaan yang telah diuji selamat, baru-baru ni Cosmoderm telah pun melancarkan set penjagaan kulit muka terbaru iaitu Cosmoderm Perfect Balanced Series. 



Cosmoderm Perfect Balanced Series Untuk Semua Jenis Kulit


Tak perlu susah hati lagi kerana dalam set ini lengkap dari pencuci muka, toning lotion, soothing cream, dan juga sunblock.

Apa yang istimewanya Cosmoderm Perfect Balanced series ini adalah ianya hasil gabungan dua bahan utama iaitu Calamine dan juga prebiotik. 

Set ini sesuai untuk semua jenis kulit dan mereka yang berkulit sensitif.





Sebelum ni memang dah banyak review yang aku baca tentang keberkesanan produk Cosmoderm. 

Bangga betul bila product local seperti Cosmoderm semakin mendapat tempat di hati pengguna. 

Ini kali pertama aku mencuba produk Cosmoderm dan aku suka sangat dengan warna set Perfect Balanced ni. Cantik dan ceria warna pink dia.



Kebaikkan Prebiotik & Calamine Dalam Cosmoderm Perfect Balanced Series


Benda wajib perlu diambil berat semestinya adalah kena tahu bahan-bahan yang terkandung dalam produk yang kita guna. Mencukupi dengan pengetahuan secara general okey. 

Dua bahan utama yang digunakan dalam set ini ialah prebiotik dan juga calamine.

Selalu prebiotik kita jumpa dalam minuman kultur kan? Kali ni Cosmoderm dedahkan kebaikan prebiotik untuk kulit wajah pula.





Prebiotik

Dikenali sebagai makanan untuk Bakteria Baik untuk ekosistem kulit mikro anda yang membantu, merangsang pertahanan semula jadi kulit, meningkatkan kecerahan kulit dan menyeimbangkan mikrobioma kulit.


Calamine

Berfungsi untuk merawat ekzema dengan meredakan kegatalan dan mengurangkan keradangan pada kulit, dan kerosakan dari sinaran matahari.





Step by Step Cara Guna Cosmoderm Perfect Balanced Series


4 langkah mudah perlu kau orang buat ialah:


Step 1:  Perfect Balanced Foaming Cleanser

Apalah ertinya set penjagaan muka tanpa pencuci muka kan? Pencuci muka adalah step wajib buat untuk mendapatkan kulit bersih dan cantik. 

Perfect Balanced Foaming Cleanser dicipta sesuai untuk semua jenis kulit termasuk kulit sensitif. Ianya bebas paraben, fragrance, SLS / SLES dan artifial colorant.

Bagus untuk membersihkan kulit muka dari kotoran dan cela secara mendalam, dan mampu mengurangkan penghasilan minyak berlebihan di muka, mengurangkan kemerahan seterusnya meningkatkan fungsi kulit untuk menyerap segala nutrien.


Cara guna:


Basahkan muka kemudian picitkan sedikit pencuci muka ke tapak tangan dan gosok dengan perlahan di seluruh muka. Sambil gosok tu sambil urut muka. Rasa relax je. Seronok membayangkan kotoran nyah dari muka.


Harga Asal: RM 29.90 Beli di Shopee dapat potongan dapat banyak discount



 

Step 2:  Perfect Balanced Toning Losyen

Lepas cuci muka sila rajin sapukan toning lotion. Kegunaan toner ni ialah untuk pastikan segala sisa make up atau pun kotoran dan minyak berlebih yang masih ada pada kulit muka walaupun setelah kau orang mencuci muka.

Cosmoderm toning lotion membantu membaiki dan melembapkan kulit, meredakan kemerahan kulit dan bantu mengimbangkan level pH kulit.

Cara guna: Tak perlu guna tisu muka. Goncangkan toner kemudian letakkan ke tapak tangan dalam jumlah yang bersesuaian dan kemudian tepuk lembut ke kulit muka.  


Harga Asal: RM 45.90 Beli di Shopee dapat potongan dapat discount. 

 



Step 3:  Perfect Balanced Soothing WOW Cream

WOW tu membawa maksud Water-in Oil-in Water (WOW). Krim di diformulasikan dengan calamine dan juga prebiotik untuk melembap dan membaiki kulit. 

Dengan tiga kali ganda peningkatan kelembapan, ia membantu mengembalikan kelembapan kulit serta menghalang cela pada permukaan kulit.

Cara guna: Sapukan ke seluruh muka termasuk leher, boleh digunakan sebagai rutin di waktu siang hari dan malam.

Harga Asal: RM 65.00 Beli di Shopee dapat potongan dapat discount 


 



Step 4:  Perfect Balanced Sun Milk SPF25PA ++

Rutin yang tak boleh tinggal terutama kalau keluar rumah. Dengan cuaca panas melampau sekarang memang sangat-sangat perlu guna Sun Milk ni untuk elak muka kusam, berjeragat, dan bintik hitam muncul di muka.

Krim ni juga membantu meningkatkan ketahanan kulit, melindungi kulit daripada UVA & UVB serta bebas paraben.

Cara guna: Tuangkan jumlah yang mencukupi pada tapak tangan dan sapukan ke seluruh wajah.

Harga Asal: RM 65.00 Beli di Shopee dapat potongan dapat discount


 



Untuk kau orang yang nak tahu lebih lanjut tentang produk, promosi dan info lain boleh tengok update dekat link di bawah:

Laman web Cosmoderm  | Official Store Cosmoderm di Shopee

 

Catat Ulasan

2Ulasan

Kata-kata yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati dan manusia yang keras.

Terima kasih sudi comment.

  1. wow bestnya cosmoderm perfect balance. warna pink tu mmg cantik sgt

    BalasPadam
  2. bestnya perfect balanced ni. warna packaging dia pun punyalah sweet

    BalasPadam
Catat Ulasan