Senarai Lagu (OST) Drama Mencari Qiblat – Episod Satu sehingga Episod Tiga

Senarai Lagu (OST) Drama Mencari Qiblat – Episod Satu sehingga Episod Tiga

Drama Mencari Qiblat Episod Satu - Doa Anak Soleh
Sinopsis Drama Mencari Qiblat Episod Satu

Adam suka menghabiskan masanya dengan melepak di kelab dan bersuka ria bersama rakak-rakannya.Suatu hari, ibu bapa Adam terlibat dalam kemalangan dan meninggal dunia, ini merupaka tekanan paling hebat untuk dirinya.Adam tidak tahu bagaiman mahu membalas jasa kedua ibu bapanya dan dia telah bertemu dengan Ustaz Malik.Dia mahu mendalami ilmu agama, belajar  mengaji dan solat.Adam mahu menjadi anak soleh dan menolong ibu bapanya.Adam mahu mencari qiblatnya.
Drama Mencari Qiblat Episod 1
Drama Mencari Qiblat
Lagu-lagu dan muzik latar yang terdapat dalam Episod Satu Drama Mencari Qiblat adalah seperti berikut: 
  • Lagu Intimate Portrait oleh Philip Guyler dari album ANW2112 - Piano Journeys
  • Lagu Dilema oleh Rabithah (Tarbiah Sentap Records)
  • Lagu Ilahi Last oleh Hafiz Hamidun dar Album Zikir Terapi Diri 2
  • Lagu Heartache oleh David Tobin, Jeff Meegan, Julian Gallant dari Album ANW2071 - Historical Drama
  • Lagu Faces Without Names oleh Luke Richards dari Album ANW2553 - Orchestral TV Drama
  • Lagu Kembali oleh Raqib Majid dari Album Nasyid / Nasyid Viral (Kompilasi Terbaik Unicdotmy Pro)
  • Lagu Why We Fightoleh Luke Richards dari Album ANW2763 - Cinematic Emotional Warfare
  • Lagu Lost Horizon oleh Helen Jane Long dari AlbumANW1093 - Medieval, Historical, Choral
  • Lagu In Two Minds oleh Lee Pomeroy, David Michael dari Album ANW2497 - Contemporary Classical Minimalism
  • Lagu Empty oleh Helen Jane Long dari Album ANW1132 - Ambient, Atmospheric

Tonton episod penuh di:





Drama Mencari Qiblat Episod Dua – Anak Derhaka Terhadap Ibu Bapa
Sinopsis Drama Mencari Qiblat Episod Dua

Adam berjalan bersama beg sandangnya dan Johan dari jauh memperhatikannya.Sewaktu Adam sedang membetulkan tali kasut, Johan merapatinya dan mencuri dompetnya. Adam cuba mengejar Johan namun gagal. Kemudian Adam ternampak Johan baru membeli beras dan makanan dan Johan bergerak dengan pantas. Adam mengekori Johan sehingga ke kawasan perumahan setinggan. Dari jauh Adam melihat Johan memasuki rumahnya dan melihat ibu Johan, Mak Cik Ton sedang mengengsot kerana kakinya lumpuh. Dahulunya kehidupan Johan dan Mak Cik Ton senang, tetapi sikap Mak Cik Ton yang suka berkasar dan tidak menghormati suaminya, kini dia menerima balasan untuk kesilapan lalunya.

Drama Mencari Qiblat Episod Dua
Drama Mencari Qiblat - episod dua 
Lagu-lagu dan muzik latar yang terdapat dalam Drama Mencari Qiblat Episod Dua – Anak Derhaka Terhadap Ibu Bapa adalah seperti berikut: 
  • Lagu Jangan Berhenti oleh Hafiz Hamidun dari Album Jangan Berhenti
  • Lagu Bob Bradley, Thomas Balmforth dari Album ANW2681 - Touching Simplicity
  • Lagu Heartache oleh David Tobin, Jeff Meegan, Julian Gallant dari Album ANW2071 - Historical Drama
  • Lagu Cumulo Nimbus oleh Paul Mottram dari Album ANW1124 - Minimalist, Contemporary Classical
  • Lagu Yearn oleh David Tobin, Jeff Meegan, Julian Gallan dari Album ANW2071 - Historical Drama
  • Lagu Civil War / Emancipation oleh Luke Richards dari Album The Gettysburg Address (Original Soundtrack Album)
  • Lagu Hasbirabbi oleh Hafiz Hamidun dari Album Zikir Terapi Diri 3
  • Lagu Why We Fight oleh Luke Richards dari AlbumANW2763 - Cinematic Emotional Warfare
  • Lagu Jalan Keluar oleh Rabithah dari Album The Album
  • Lagu Faces Without Names oleh Luke Richards dari Album ANW2553 - Orchestral TV Drama


Tonton episod penuh di:







Drama Mencari Qiblat Episod Tiga – Kelebihan Sedekah
Sinopsis Drama Mencari Qiblat Episod Tiga

Adam sampai di satu stesen bas dan melalui satu lorong yang terdapat beberapa orang gelandangan sedang menuggu. Haji Samad datang bersama beberapa bungkusan nasi mengedarkan kepada gelandagan di situ termasuk Adam.Bagaimanapun Adama menolak kerana merasakan dirinya tak layak menerima sedekah. Haji Samad memberitahu Adam yang di suka menolong orang yang tidak berumah dan memberi sedekah kepada orang susah. Adam meminta Haji Samad memberi kerja untuk dia bantu memberi makanan kepada gelandangan itu dan Haji Samad bersetuju tapi dia tidak akan berikan upah dan akan beri tempat berteduh untuknya. Haji Samad bukannya orang senang dan Adam faham walau betapa susah sekalipun kita mesti ada orang lain yang lebih susah.

Drama Mencari Qiblat episod 3
Drama Mencari Qiblat episod Tiga
Lagu-lagu dan muzik latar yang terdapat dalam Episod Tiga Drama Mencari Qiblat Episod Tiga – Kelebihan Sedekah adalah seperti berikut:
  • Lagu Ku Impikan oleh Rabithah dari Album Ku Impikan
  • Lagu At One oleh Bruce Maginnis dari Album ANW - 2948 Intimate Acoustic
  • Lagu Desert Life oleh Terry Devine-King dari Album ANW1181 - Editor's Series - Middle East 3
  • Lagu In Two Minds oleh Lee Pomeroy, David Michael dari Album ANW2497 - Contemporary Classical Minimalism
  • Lagu Mandola oleh Ian Hughes dari Album ANW1087 - Middle East, Arabia, World
  • Lagu Faces Without Names dari Album ANW2553 - Orchestral TV Drama
  • Lagu Love And Betrayal dari Album Dramedy
  • Lagu Yearn oleh David Tobin, Jeff Meegan, Julian Gallant dari AlbumANW2071 - Historical Drama
  • Lagu Aquarium oleh Mark Johns dari Album ANW1086 - Solo Guitar, Atmospheric
  • Lagu Arabian Sands oleh Darren Leigh Purkiss dari Album ANW - 1526 Asia & the East 2

Tonton episod penuh di:



2 comments:

  1. nampak macam best jer drama ni nak kena tengok ni

    ReplyDelete
  2. Layan jugak drama ni, tak boleh blah tengok drama yang lepas..kes kahwin 2. Hangin je satu badan tengok..muahahaha

    ReplyDelete

Kata-kata yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati dan manusia yang keras.

Terima kasih sudi comment.