Parodi Penuh Sindiran Dalam Muzik Video Terbaru Drama Band

Rodiah Amir
4
Parodi Penuh Sindiran Dalam Muzik Video Terbaru Drama Band | Hai korang. Dah tengok muzik terbaru Drama Band yang bertajuk ‘Drama’? Kalau belum anda boleh tengok sendiri dekat YouTube Drama Band - DRAMA (Official Music Video). Perasan tak masa awal-awal video dah buat kenyataan bahawa muzik video tu hanya rekaan semata-mata dan tidak kena mengena dengan yang hidup atau yang mati. Untuk yang memang ikuti berita panas dunia hiburan rasanya senang je nak teka siapa yang Drama band ni parodikan. 

Muzik video bertajuk Drama itu telah memparodikan beberapa artis seperti Nabila Razali, Haqiem Rusli dan juga kontroversi bintang Dewi Remaja 2018. Memang sengaja tunggu dikecam kot oleh mereka yang telah diparodikan. Tergamam juga masa pertama kali tengok, dan bertambah terkejut dengan komen-komen netizen. Lagu dia best, ok je. Cuma muzik video je too much for me. Diah tak benci Drama Band ya. 

Parodi Drama band Drama
amaran Awal muzik video
Respon Netizen 

Terperanjat tengok respon netizen yang rata-rata ‘membenarkan’ parodi yang Drama band ni buat. Berderet komen dekat youtube official music video mereka. Setuju je buat muzik video macam tu dan sibuk bandingkan yang negara barat dah lama buat. 
Untuk yang belum tengok atau tak berselera nak tengok mari Diah ceritakan sedikit kenapa Diah terperanjat sangat dengan respon netizen. Apa pun ni sekadar pendapat Diah. Ada yang tak bersetuju pun tiada masalah. 

mangsa parodi drama
sumber Beautifulnara

Lelaki Pakai Tudung Dan Bra

I feel like what the h***. Yes, memang parodi tapi ia nya langsung tak menghalalkan apa sahaja niat yang Drama Band cuba sampaikan. Niat nak suruh insaf atau apa terpulang lah. But this more to berlawan siapa lagi najis dari najis. Bagai ibu ketam mengajar anak ketam berjalan. Geli kot nampak jantan pakai bra. Malu lah. 

Pupuk Budaya Tidak Sihat

Sedihnya la budaya macam ni. Bidang hiburan ni sah-sah lah paling ramai peminat datangnya dari golongan anak muda. Generasi yang baru nak up, yang masih belum boleh berfikir panjang nak tentukan baik buruk. Apa yang mereka tengok itu yang mereka akan ikut. Bila artis/orang yang ada pengaruh buat macam ni macam sampaikan mesej yang sarkastik / perlian / buli / sindir itu tak JADI MASALAH at all. Rasanya masih ada jalan lain untuk nasihat, if niat muzik video ni nak nasihat la. 

Entahlah Diah menulis ni pun sambil fikir apa akan jadi kepada nasib anak-anak sendiri pada masa hadapan. Risau. Memang sedaya upaya pupuk, asuh, didik mereka dengan ajaran yang betul cuba beri didikan agama secukup mungkin. Risau nanti bila dah dewasa mereka terpengaruh dengan benda-benda yang buruk macam ni. 

Mungkin Diah tak cukup berdarah seni. Kurang faham mesej yang cuba Drama Band ni sampaikan. Paling penting Diah tak la minat sangat artis-artis yang diparodi kan ni. Nak back up mereka jauh sekali. Tatkala orang lain berhempas pulas mengubah nasib, bersusah payah nak menolong orang dalam kesusahan sedihnya ada segelintir manusia-manusia yang agamanya sama bergaduh benda yang langsung tak bawa faedah. Sedih lah. 

Vokalis Drama Band
Epul - Vokalis Drama Band
Tak dapat bayangkan juga kalau diri sendiri, anak, kaum keluarga, yang menjadi ‘mangsa buli’ dalam muzik video tu. Bayangkan benda yang tersebar di internet, menjadi tontonan dan bahan gelak semua orang. Tontonan satu dunia. Memang satu masa dahulu mereka ni pernah melakukan kesalahan dan mungkin betul mereka dan berjanji tak mahu ulangi. Siapa kita orang biasa ni yang mahu terus menghukum mereka? 

Untung aib mereka yang Allah masih simpan rapi. 

Drama Band

Biodata Drama Band

Dianggotai oleh:
  1. Aepul Roza - Vocal
  2. Ammar Habir - Guitar
  3. Adib Zuraik - 2nd Guitar
  4. Daus SRK - Bass
  5. Faeez Halim - Drum

Genre

Pop Rock - Rock Ballads

Lagu-lagu Drama Band:

- Babak Pertama
- Cerita Dia
- Bebaskan Aku (Babak Kedua)
- Jiwa
- Biarkanlah

Awards
Tempat Kedua - Twisties Bingit HotFM

Tags

Catat Ulasan

4Ulasan

Kata-kata yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati dan manusia yang keras.

Terima kasih sudi comment.

  1. entah. ak mcam tkstuju gak. sbb parodi tp memang mcam niat la kan nk mengata. drama memang drama tp tk perlu la kot mcm nk critakan balik benda tu. kalau org parodikan kita pun, kita tk sukakan

    BalasPadam
  2. Ini macam tak boleh terima je.. Negative vibe betui video parodi tu

    BalasPadam
Catat Ulasan