Semak Keputusan SPM 2019 Mulai 5 Mac 2020

Rodiah Amir
0

Semak Keputusan SPM 2019 Mulai 5 Mac 2020

Bagi calon yang sedang menunggu keputusan SPM mesti tengah cuak gila kan? Sama macam keadaan aku 18 tahun yang lepas. 

Lepas habis je sekolah aku merantau buat part time kerja kilang. Sementara nak tunggu kot dapat sambung belajar atleast ada la duit poket. 

Sambil kerja sambil berdebar apa la keputusan aku bakal dapat. Kalau ikut keputusanpercubaan SPM memang tidak lah bagus sangat. 

Tapi boleh lah sedapkan hati dan walaupun aku termasuk dalam kelas depan tapi aku bukan tergolong pelajar top. Redha nyah sebab aku pemalas. Kahkahkah. 

Untuk adik-adik yang bakal mengambil keputusanSPM, sila jangan menangis. Kalau dulu zaman aku, semua steady ambil sendiri tanpa ibu bapa. 

Tak ada majlis sekolah meraikan pelajar yang lulus cemerlang pun. Paling tidak Guru Besar akan turun ke bilik guru untuk ucap tahniah untuk best student. Tu je yang aku ingat. 

Zaman sekarang berbeza, sekolah dah standby hias dewan, segala prop ucapan tahniah, sepanduk semua sekolah dah buat awal-awal. 

Ibu bapa memang meriah turun padang nak tengok keputusananak-anak. Rasanya ibu bapa lagi excited nak ambil result. 




Semak Keputusan Secara Online

Kalau agak-agak nak kurangkan gemuruh tengok result boleh semak secara online di link bawah ni. asalkan tahu No Kad Pengenalan dan no angka giliran akan terpampang lah keutusan SPM anak-anak. 

Semakan Online


Boleh juga semak melalui SMS

Taip SPM (jarak) No. IC (jarak) Angka Giliran dan hantar ke 15888

Keputusan SPM 2019 akan keluar pada 5 Mac 2020 dan boleh mula semak pada pukul 10 pagi. Aku doakan semoga tangisan gembira dan gelak tawa mengiringi adik-adik yang nak ambil keputusan. 

Apa jua keputusan yang adik-adik dapat sila jangan sedih atau kecewa. Bersyukurlah masih ada peluang untuk meneruskan perjalanan. 

Bagi aku, SPM la permulaan bagi segala-galanya. Pilih course yang adik-adik suka dan minta pendapat abang, kakak, saudara mara dan mereka yang lebih arif. 

Zaman sekarang banyak sangat peluang dan apa yang best semua maklumat ada di hujung jari. Rajinkan membaca. Selamat sambung belajar dan buat yang terbaik untuk masa hadapan. I wish you all the best. 

Tags

Catat Ulasan

0Ulasan

Kata-kata yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati dan manusia yang keras.

Terima kasih sudi comment.

Catat Ulasan (0)