Terkejut Tengok Muzik Video Terbaru Hael Husaini - www.rodiahamir.com

Love to talk about my Life, Food, Recipe, Parenting, Beauty, Entertainment , & Travel

Breaking

Home Top Ad

Aug 2, 2018

Terkejut Tengok Muzik Video Terbaru Hael Husaini

Terkejut Tengok Muzik Video Terbaru Hael Husaini | Hael Husaini antara penyanyi yang kami satu keluarga suka karaoke lagu dia dalam kereta. Bila keluar je di corong radio, masing-masing menyanyi macam sedap sangat suara. Memang di Jampi oleh Hael. Punya la minat. Tapi geleng kepala bila tengok muzik video terbaru dia, bertajuk Hajat. Terkejut. 

Kenapa Diah kata terkejut? Maaf kalau Diah merosakkan mood anda atau anda peminat tegar Hael ya, tapi ni sekadar pandangan peribadi Diah sahaja. Dalam muzik video Hajat, dia ada jemput Sajat. Eh silap bukan Sajat la, tapi seangkatan dengan Sajat. Lelaki dua alam. Ada faham?

Hajat Lagu baru Hael Husaini
Hajat Muzik Video Terbaru Hael Husaini

Muzik Video Hajat ala Putera Impian 

Dalam muzik video Hajat pada awal lagu akan ada dua wanita yang cuba berebut untuk mendapatkan perhatian si jejaka di majlis tarian di raja. Kisah ala-ala kakak tiri Cinderella yang bergaduh sesama sendiri untuk kahwin dengan putera raja. Lepas tu baru munculnya Cinderella sebenar iaitu si Lelaki dua alam ni. 

Tak pasti la apa tujuan dia jemput lelaki dua alam masuk dalam muzik video dia. Diah tak cukup seni agaknya nak faham kisah penceritaan disebalik lagu Hajat ni. Atau hanya sekadar taktik marketing nak trending dan popularkan lagu kan? 

Lirik Lagu Hajat

Memang sah la Diah tak berjiwa seni. Baca banyak kali pun masih gagal nak fahami maksud lirik dia. Memang Hael ni kalau lagu dia sejenis tajuk memang seketul macam tu. Dulu Jampi, Haram then now Hajat. Lepas ni apa pula ya. 

Hajat oleh Hael Husaini

VERSE 1
Jika kau mahu sesuatu katakan padaku Jika kau mahu diriku ku sedia untukmu
Dan jika kau mahu kan jiwaku hambakan cintamu
Pasti hajat kamu kamu kamu akan ku tunaikan 

PRECHO
Jangan curiga
Harus percaya
Ikhlas hati ku berkata

CHORUS 2
Terseksa, untuk mencintanya
Mencinta, untuk diseksanya
Terpaksa atau rela, janji kau bersama
Bila tiba waktu kamu harus bercincinkan aku

VERSE 2
Jika kau mahu ku rindu ku bayangkan wajahmu
Jika masih ragu-ragu ku lagukan padamu
dan jika kau mahukan jiwaku hambakan cintamu
Pasti hajat kamu kamu kamu akan ku tunaikan

Sekilas pandang sebenarnya Hael Husaini dan syarikat muzik dia bijak ambil peluang dengan isu semasa yang tengah panas sekarang. Peluang untuk berjaya dan orang suka dengan apa dia buat atau peluang dia popular tapi terima kecaman sebab masyarakat tak dapat terima. Di penghujungnya orang masih akan bercakap tentang lagu ini sama ada suka atau tak. Kan publisiti tu. 
Nilai lah sendiri dan jadi pendengar bijak. 


2 comments:

Kata-kata yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati dan manusia yang keras.

Terima kasih sudi comment.