Internasional Music Run AIA Vitality 2018

Rodiah Amir
2

Assalamualaikum, masih lagi tak percaya yang Diah telah berjaya sertai dan tamatkan larian dalam acara larian internasional iaitu Music Run AIA Vitality pada 20 Oktober lepas. 

cara telah berlangsung di Stadium Bukit Jalil bermula jam 3.30 petang dan berakhir dengan parti penutup pada pukul 9 malam. 

Tapi Diah tak sempat nak stay dekat event sampai habis sebab baby dah meragam nak balik rumah. Memang meriah sungguh. 

Internasional Music Run AIA Vitality 2018 

Alhamdulillah selamat berlari dan bebas dari kecederaan macam terseliuh kaki mahupun otot kejang. Bersyukur sangat sebab ternampak ada peserta yang tiba-tiba kaki dia kejang dan terketar-ketar menahan kesakitan. 

Masa tu dah nak hampir sangat tiba di garisan penamat. Kalau kena pada diri sendiri tak tahu la mesti meraung dekat situ juga. 

The Music Run AiA Vitality 2018 sponsored by Air Asia



Ini merupakan pengalaman pertama Diah sertai larian macam ni. Pengalaman yang amat berharga dan juga satu kejayaan besar untuk ibu anak tiga. Banyak sebab Diah sertai larian ni, salah satu sebab utama nak cabar kemampuan diri sendiri. 

Larian tu sekadar simbolik penghalang dalam kehidupan je. Kejayaan sebenar bila dapat paksa diri untuk terus bergerak dan capai cita-cita. Berjaya habiskan larian pun satu kejayaan.  


The Music Run AiA Vitality 2018 Sponsorship


Ramai juga yang tak sangka Diah boleh sertai Music Run AIA Vitality tahun ni, seorang diri pula tu. Sebenarnya kalau ada yang sudi jagakan anak-anak kami masa tu sudah semestinya Diah akan berlari dengan suami. 

Tapi tak jadi masalah pun sebab dah biasa jadi Lone Ranger ni. Seronok. Mujur suami berikan sokongan penuh, dia la tolong jagakan tiga ketul budak tak cukup umur masa Diah berlari. 

Ucapan terima kasih khas di tujukan buat Air Asia kerana telah memberi peluang untuk Diah sertai Music Run 2018. Pada hari tu Diah lari sebagai blogger Air Asia (AABC – Air Asia Blogger Community). Kiranya Music Run adalah event kedua Diah sebagai Air Asia Blogger Community. 


The Music Run AiA Vitality 2018 Stadium Bukit Jalil

 
Music Run AIA Vitality 2018

Ini merupakan tahun ke lima Music Run di adakan di Kuala Lumpur. Selain Kuala Lumpur Music Run juga di adakan di beberapa lokasi luar negara seperti Manila, Ho Chi Minh, Bengaluru, Hyderbad, Pune, Mumbai, Delhi, United Kingdom, Bangkok, Singapore, Jakarta dan juga Bucharest. Hebat kan? 

Seronoknya Music run ni semasa kita berlari music rancak akan dipasang sepanjang larian berlangsung. Memang membantu. Sambil enjoy dengar lagu rancak, automatik makin seronok dan laju je berlari. 

Tak la kita fokus penat berlari je. Music run bermula petang dan di akhiri dengan finish line party. Kiranya nak berlari dalam keadaan sejuk dan menggembirakan. 

Ada dua kategori larian iaitu 5km dan 10km. Memang yang sertai 10km adalah mereka yang dah pernah sertai music run dan juga senior dalam larian. 

5km pun dah penat kalau 10km macamana la agaknya. Tak apa satu hari nanti nak cuba juga kalau berkesempatan.


The Music Run AiA Vitality 2018


Diah bersyukur yang encik suami memang beri sokongan penuh dan sangat sporting nak jagakan anak-anak. 

Plan awal nak naik pengangkutan awam je tapi encik suami offer diri nak hantarkan dan bawa anak-anak sokong mama dia berlari. Alhamdulillah anak-anak sangat memahami dan enjoy the day. 

Semoga akan ada kesempatan nak sertai larian lain di masa hadapan. Dah plan nak bawak anak-anak berlari bersama. Dulu masa kecil tiada pendedahan lifestyle macam ni. 

Jadi sekarang la masanya nak terapkan healthy lifestyle dan supaya anak-anak suka kan aktiviti sihatkan badan.


Finishing Line The Music Run AiA Vitality 2018


Tentang Music Run 

The Music Run™ not a rave run. The Music Run™ is primarily a late afternoon / early evening running event. We want our runners to have an event experience that is safe, sociable, enjoyable and healthy. We have zero tolerance for drug usage at our events. 

Depending on the city, local legislation or cultural beliefs, alcohol may be available for purchase in The Music Village. Outside alcoholic beverages are not permitted at the event.

An important part of The Music Run™ is the finish line party, featuring awesome beats and plenty of music inspired entertainment.

Tags

Catat Ulasan

2Ulasan

Kata-kata yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati dan manusia yang keras.

Terima kasih sudi comment.

  1. cantik badge dia.. meriah jugak larian ni punya prop
    singgah dan komen

    BalasPadam
  2. Tahniah Diah.. seronok bila aktiviti kita buat dapat sokongan suami dan anak-anak..

    BalasPadam
Catat Ulasan