Atasi Sakit Sendi (Artritis) Melalui Kaedah Alternatif Dengan Krim IONMAN Pro

Rodiah Amir
2
Berita baik untuk anda yang menghidap sakit sendi, kini masalah radang sendi (Artritis) dapat diatasi melalui kaedah alternatif dengan penggunaan krim IONMAN Pro

Menurut Yayasan Artritis Malaysia, terdapat pelbagai penyakit radang sendi yang selalu dihidapi pesakit, dan paling kerap adalah Rheumatoid Arthritis (RA) dan Osteoarthritis (OA). 

Artritis merujuk kepada satu penyakit yang mendatangkan kesakitan, kemerahan, bengkak dan kekejangan sendi yang disebabkan oleh banyak faktor dan diantaranya kerosakan sendi, jangkitan kuman dan penyakit yang diwarisi. 

Atasi Sakit Sendi (Artritis) Melalui Kaedah Alternatif Dengan Krim IONMAN Pro

Minggu lepas Diah berpeluang mendengar penerangan tentang produk IONMAN di Ibu Pejabat mereka di Petaling Jaya. Banyak sungguh informasi berguna yang Diah dapat terutama tentang tulang dan tips penjagaan kesihatan diri. 

Menurut jurucakap IONMAN, krim IONMAN Pro merupakan perumusan krim yang terdiri daripada air, glukosamina Sulfat, campuran air dan ekstrak keladi liar dan dihasilkan menerusi Proprietari Transdermal Technology. 

Ia diperbuat daripada ekstrak tumbuhan semulajadi dan direka khusus untuk penyerapan kulit segera untuk memperbaiki sendi dan tulang rawan yang bermasalah.


Headquater-IONMAN-PJ


IONMAN Pro ialah krim topikal yang menggunakan Transdermal Technology dan disapu pada sendi-sendi seperti lutut, tulang belakang, dan bahagian leher. 

Menerusi Transdermal Technology yang unik, garam glukosamina sulfat berpekatan tinggi berupaya menembusi kulit terus ke sendi yang mengalami kesakitan. 

testimoni-Krim-IONMAN-Pro

Kebiasaan radang sendi selalu dialami oleh orang tua tetapi disebabkan gaya hidup dan cara pemakanan yang tidak betul sesiapa sahaja berpotensi untuk mendapat sakit sendi walaupun pada usia yang muda. 

Pengambilan kafein dan makanan manis yang berlebihan mengakibatkan kalsium tidak dapat diserap dengan baik oleh tulang kita. Radang sendi juga melibatkan kerosakan tulang rawan.

Rawan berfungsi melindungi sendi, dan membolehkan ia bergerak dengan lancar. Ia menyerap kejutan apabila tekanan diletakkan pada sendi, seperti bila berjalan. 

Tanpa jumlah rawan yang cukup, tulang akan bergesel, menyebabkan kesakitan, bengkak (keradangan) dan ketegangan. Glukosamina Sulfat yang terdapat dalam krim IONMAN Pro membantu dan memberi kesan terapeutik seperti: 
  1. Mengurangkan sakit sendi
  2. Menambaik fungsi sendi
  3. Merencatkan proses kemerosotan sendi.
Krim-IONMAN-Pro

Siapa yang patut menggunakan krim IONMAN Pro?


Individu yang disarankankan menggunakan IONMAN Pro krim ialah:  
  1. Mereka yang ingin mengembalikan kehilangan kalsium untuk orang tua
  2. Wanita mengandung yang mahu meningkatkan sokongan tulang semasa hamil
  3. Mencegah kehilangan kalsium untuk ketagihan kafien dan makanan manis
  4. Mereka yang terlibat dalam kecederaan sukan 
  5. Orang yang terlebih berat badan dan menyebabkan kecederaan lutut atau penyokong kaki
  6. Orang yang tidak mendapat rehat yang cukup menyebabkan sakit belakang. 
  7. Mereka yang selalu mengalami ketegangan leher untuk penggemar komputer dan melalui waktu kerja yang panjang. 
Sakit-Sendi-Artritis-guna-krim-IONMAN-Pro


Apa yang Diah suka tentang krim ni, ianya tidak perlu dimakan dan cukup sekadar disapu di bahagian sendi yang sakit. 

Untuk kesan yang lebih baik, dicadangkan untuk sapu setiap 4 jam dibahagian yang dicadangkan. 

Nak dapatkan keputusan yang baik haruslah konsisten dalam pemakaian. Krim ni boleh dipakai oleh semua orang tapi jika anda mempunyai kulit yang sensitif, anda diminta untuk mendapatkan nasihat dari doktor terlebih dahulu.
  
application-area-guna-krim-IONMAN-Pro

Diah hadiahkan krim ni untuk mak Diah yang memang sekarang tengah mengalami Artritis yang agak teruk terutama pada bahagian jari, tangan,dan pergelangan tangan. 

Mak selalu mengadu tangan akan berasa kebas dan sakit pada waktu pagi. Tangan mak menjadi merah dan bengkak. Nak bengkok dan pegang benda pun boleh terjatuh. Sedih sangat. 

Bila di ajak berjumpa doktor banyak sangat alasan dia. Jadi harapnya dengan usaha macam ni dapat bantu mak jadi sihat.

Harga IONMAN Pro: 30g   | Rm68, 100g | Rm199 

D10’s, IonMistz Gold & Eye K

Selain dari krim IONMAN Pro, antara produk lain yang diperkenalkan ialah D10’s, IonMistz Gold & Eye K. 

krim-D10’s-IONMAN-Pro



Produk D10’s

Menurut jurucakap IONMAN, D10 'berasal dari' de-tense ', yang bermaksud' de-stress '. Ia membayangkan tindakan melepaskan ketegangan badan atau mental. Dengan kata lain, ia adalah tentang bagaimana anda 'berehat' badan samaada minda anda. 

Gaya hidup pada masa kini, faktor psikologi dan ketidakseimbangan hormon menjadi penyumbang besar kepada kualiti hidup kita.

D10’s dicipta untuk mengurangkan stress menggunakan tiga mekanisme iaitu menenangkan, melicinkan, dan antioksida. Ianya dipercayai dapat meningkatkan kualiti tidur, menstabilkan emosi, menguruskan tekanan dan menormalkan sistem metabolisme. 


application-area-krim-IONMAN-Pro


Bahan Utama Produk ialah: 
  • Ekstrak daun zaitun
  • Ekstrak biji anggur
  • Ekstrak yam liar

Eye K

Eye K berkesan menyelesaikan masalah kesakitan mata gatal, konjungtivitis (mata merah), bengkak, kering, keletihan, rasa tidak selesa apabila memakai kanta sentuh, lingkaran gelap. 

Ianya berkesan untuk mencegah galukoma dan juga katarak. Jangan risau kerana Eye K diperbuat daripada Air tulen dan mineral mikro Nutri-Mata. Hanya semburkan dua kali sehari untuk mereka yang tidak mempubyai masalah mata. 


Air IonMistz

Disarankan untuk individu yang mempunyai masalah radang kulit kerana Air IonMistz cepat meresap ke dalam kulit dan membantu melegakan gejala alahan. 

Ianya juga membantu mengekalkan kelembapan sel kulit dan mengaktifkan metabolisme kulit. Ianya telah diuji selamat dan bebas dadah. Bahan kandungan utama ialah air dan garam laut serta melalui teknologi AR.



Sakit sendi bukanlah sesuatu yang perlu kita pandang ringan. Pengalaman ahli keluarga sendiri menghidap Artritis dan melihat sendiri kesengsaraan mereka menanggung sakit memang menyedihkan. 

Sebolehnya menjalani pembedahan adalah jalan terakhir yang pesakit akan pilih dan cuba elakkan. Dengan adanya krim IONMAN Pro sekurang-kurangnya memberi sinar harapan untuk mereka menjalani kehidupan lebih baik. 

Untuk anda yang ingin tahu lebih lanjut mengenai produk IONMAN boleh menghubungi mereka seperti maklumat di bawah. Anda juga digalakkan untuk membuat temujanji dan datang sendiri ke ibu pejabat mereka yang terletak di Petaling Jaya, Selangor untuk mendapatkan konsultansi. 


IONMAN HQ PJ
No.7, Jalan SS 2/66, SS 2, 47300 Petaling Jaya, Selangor
014-914 0319


Tags

Catat Ulasan

2Ulasan

Kata-kata yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati dan manusia yang keras.

Terima kasih sudi comment.

  1. Belum pernah jumpa produk ni.. Menarik sangat ni untuk kesihatan orang tua kita..

    BalasPadam
  2. Oh bagus product dia,ari tu kak xdpt pegi sbb ada hal klu tidak dpt jumpa rodiah

    BalasPadam
Catat Ulasan