Cara Mudah Disinfeksi Rumah Menggunakan Pembasmi Kuman Kleenso

Memang aku sokong sangat setiap rakyat Malaysia wajib disinfeksi rumah masing-masing sebab kes baru COVID19 mendadak naik secara tiba-tiba. Disinfeksi rumah adalah salah satu cara kita membasmi kuman yang tak nampak dengan mata kasar.

Aku dah standby pembasmi kuman, KLEENSO Kills Germs Disinfectant supaya mudah aku nak sembur semua benda dalam rumah terutama apabila suami balik kerja, bila kami keluar beli barang hatta terima parcel dari posmen pun aku sembur. Perghh puas hati weh dapat disinfeksi sendiri.


Baru je nak lega setelah diberi kebebasan bergerak dan anak-anak pun dah ke sekolah tapi rupanya sekejap sahaja. Ku sangka panas hingga ke petang rupanya gerimis di tengah hari. Ha begitu kau. Dek kerana kes baru COVID19 semakin laju je bercambah maka aku gigih merajinkan diri untuk spray bahagian yang kerap disentuh seperti tombol pintu dan suis dengan menggunakan KLEENSO Kills Germs Disinfectant.

Dalam keadaan yang tak menentu dan wujudnya manusia yang kurang bertanggungjawab aku jadi paranoid sebab anak-anak aku masih kecil dan tergolong dalam golongan yang berisiko tinggi dijangkiti. Nauzubillah, jadi apa aku boleh buat ialah sedaya upaya untuk jaga kebersihan, kerap basuh tangan serta elak dari bersesak di tempat awam.

Cara Mudah Disinfeksi Rumah Yang Betul Ikut Panduan KKM

Cara untuk disinfeksi rumah yang dicadangkan KKM adalah sangat mudah sebenarnya dan boleh dilakukan oleh semua orang. Nak baca lebih lanjut, korang boleh rujuk di laman sesawang Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).

Kerajaan dah lakukan tugas mereka untuk disinfeksi tempat awam maka kita sebagai rakyat Malaysia yang bertanggungjawab buatlah bahagian kita untuk disinfeksi rumah masing-masing. Aku percaya kalau semua lakukan bahagian masing-masing in sha Allah keadaan COVID19 ni akan terkawal.

Kalau korang kurang yakin untuk disinfeksi sendiri, banyak je syarikat swasta dia luar sana yang menawarkan perkhidmatan disinfeksi rumah dan pejabat, sediakan duit sahaja. Tapi untuk jangka masa panjang elok sangat untuk kita belajar disinfeksi sendiri.

Mengapa Menggunakan KLEENSO Kills Germs Disinfectant?

Oleh sebab aku tak selesa dan sedikit berkira nak labur duit upah untuk orang datang disinfeksi rumah maka aku buat setakat yang aku mampu. Masih lagi ikut SOP yang ditetapkan KKM aku menggunakan produk dari Kleenso untuk pastikan rumah bebas kuman. Pembasmi kuman, KLEENSO Kills Germs Disinfectant 500ml dilengkapi dengan muncung semburan untuk kemudahan korang.

Seperti yang kita tahu kalau di kawasan yang kritikal seperti hospital dan juga rumah pesakit COVID19 cecair pembasmi kuman yang mereka gunakan mempunyai kandungan alkohol yang tinggi. Hanya mereka yang terlatih sahaja dibenarkan untuk mengendalikan pembasmi kuman kerana ciri-ciri kimianya yang menghakis dan perlu memakai peralatan pelindung seperti sarung tangan. Lebih-lebih lagi, pembasmi kuman ini mahal dan dilarang dijual dalam talian kerana sangat mudah terbakar.

Sebaliknya, KLEENSO Kills Germs Disinfectant pula direka untuk kegunaan umum dan harian dan ianya selamat digunakan di kawasan awam serta harganya juga berpatutan.

Ujian makmal luaran yang dilakukan pada KLEENSO Kills Germs Disinfectant mendedahkan bahawa apabila ia digunakan pada permukaan yang mengandungi 94 kumpulan kuman yang berlainan, ia berjaya menghilangkan semua kuman ini. Ini membuktikan keberkesanan Pembasmi Kuman Kleenso Kills.


Cara-Cara Disinfeksi Rumah (Permukaan, Pakaian & Peralatan)

Cara-cara nak disinfeksi seperti yang disarankan oleh KKM pun mudah sahaja:
  1. Menggunakan bahan pembasmi kuman yang berkesan menghapuskan kuman.  
  2. Sebelum anda mengelapkan bahan atau ruang tersebut dengan menggunakan bahan pencuci, anda disarankan membersihkan dengan menggunakan air serta sabun diikuti dengan bahan pencuci antikuman.
  3. Semburkan Kleenso Kills Germs Disinfection ke permukaan untuk membasmi kuman dan lap permukaannya bersih dengan kain selepas sepuluh minit.
  4. Kleenso Kills Germs Disinfection juga boleh digunakan bagi barang-barang berasaskan kain dan direndam. Ia juga boleh digunakan untuk mengelap lantai, dengan membersihkannya dengan larutan yang terdiri dari satu cawan Kleenso Kills Germs Disinfection dicampur dengan empat liter air.
  5. Buka tingkap anda bagi menggalakan pengaliran udara.


Cara Penggunaan KLEENSO Kills Germs Disinfectant?

Terdapat beberapa cara untuk menggunakan Kleenso Kills Germs Disinfektan dengan berkesan:

Pembersihan Umum:
Sapukan KLEENSO Kills Germs Disinfectant dengan kain atau span secara langsung di permukaan yang dimaksudkan atau semburkan pembasmi kuman di permukaan. Biarkan permukaan selama sepuluh minit, kemudian lap permukaan dengan kain lembap yang bersih.

Untuk Permukaan Yang Mungkin Berhubung Dengan Makanan:
Lap permukaan yang diingini dan kemudian bilas dengan air bersih.

Membersih Lantai:
Campurkan 1 cawan KLEENSO Kills Germs Disinfectant dengan 4 liter air dan bersihkan lantai menggunakan kain/mop.  

Tandas:
Tuang ½ cawan Kleenso Membunuh Kuman Pembasmi kuman di bahagian dalam tandas dan pelek mangkuk tandas. Kemudian berus kawasan dengan bersih sebelum disiram dengan air.

Untuk Pakaian:
Campurkan 2 penutup KLEENSO Kills Germs Disinfectant dengan 2 liter air. Rendam kain dalam larutan selama 3 minit. Kemudian, bilas dengan air dan biarkan hingga kering.

Dimana Nak Beli Kleenso Kills Germs Disinfection?

Korang boleh dapatkan produk Kleenso dalam dua saiz iaitu 500ml dan juga 4 Liter. Boleh beli secara online di laman web Kleenso atau boleh beli dari peruncit tempatan termasuk Parkson, MR DIY, TF Mart dan Family Store.

Facebook: https://www.facebook.com/KleensoResources/     |    Online Store: http://kleenso.my/

Aku pernah guna Kleenso Serai Wangi untuk halau cicak & lipas. 

Latar Belakang Sumber Kleenso

Kleenso Resources adalah pengeluar dan pengedar jenama Kleenso dan Pesso yang berpusat di Malaysia untuk penyelesaian pembersihan rumah dan penghalau perosak, produk penjagaan kereta dan barang-barang yang boleh guna eko. Didirikan pada tahun 2003, ia mempunyai portfolio produk dan penyelesaian yang berkembang pesat, ditambah dengan rangkaian pengedaran yang luas. Produk dan penyelesaian Kleenso Resources dipasarkan di seluruh negara dan dieksport ke lebih dari 12 negara. Untuk maklumat lebih lanjut mengenai Kleenso Resources, kunjungi laman web mereka.

1 Ulasan

Kata-kata yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati dan manusia yang keras.

Terima kasih sudi comment.

  1. great sharing sis rodia ^^
    jom sama2 kita jaga kita :)

    BalasPadam

Catat Komen

Kata-kata yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati dan manusia yang keras.

Terima kasih sudi comment.

Terbaru Lebih lama