Syok habis Lagu Bunga dari Altimet - www.rodiahamir.com

Lifestyle & Food Blogger. Sharing about Parenting, tutorial, Beauty Tips, Entertainment &; Nice place

Breaking

Home Top Ad

Responsive Ads Here

Jul 23, 2018

Syok habis Lagu Bunga dari Altimet

Syok habis Lagu Bunga dari Altimet | Dah dengar lagu Altimet yang tajuk Bunga tu? Memang syok habis. Tu bagi pendengaran Diah la. Mula-mula baca tajuk ingatkan lagu tentang Bunga atau perempuan jadi terbayang lagu yang tangkap leleh. Rupanya tidak ok. Jauh panggang dari api. Lagu Bunga oleh Altimet ni mengisahkan tentang orang yang tak ada duit tapi nak bergaya macam orang ada duit. Dah tak ada duit jadi minta duit dekat bank la jawabnya. Memang ramai orang buat macam ni. Biar papa asalkan bergaya katanya. Bunga yang dimaksudkan adalah kadar interest atau riba yang dikenakan oleh bank bila pelanggan buat pinjaman. Haram hukum nya ya terlibat dengan riba. 

Diah dengar lagu ni dengan anak-anak masa tengah kemas rumah. Catchy dan trendy sangat lagu dia jadi anak-anak pun suka. Asyik ulang bahagian korus, Bagai bulan jatuh ke riba, nak duit nak duit, dapat sekali riba.  
lirik lagu Bunga Altimet
Lagu Bunga oleh Altimet

[Intro]
Haa!

[Verse 1]
Pening kepala, takde duit belanja
Kecewa kerana orang lain shopping selamba
Nak merasa, nak join sekali bersama
Mereka-mereka yang viral trending semasa
Nak apa yang dia ada
Aku nak orang berkata:
"Ada gaya Subang Jaya, hari-hari hari raya ahh"
Tak sanggup tunggu lama
Takde duit, takde masa
Aku jumpa satu brader
Tanya cam mana, dia berkata

[Pre-Chorus]
Hey, isi ini borang
Keluar wang berkoyan
Korang jangan goyang (bayar kemudian, ooh)
Mohon terus lulus
Tandatangan terus
Siapa taknak berlambak fulus

[Chorus]
Bagai bulan jatuh ke riba
Nak duit, nak duit, dapat sekali bunga
Jatuh bulan kan ada riba
Nah duit, nah duit, sertakan bunga
Jangan sampai kena sita
Takde duit untuk bayar bunga
Sampai boleh naik gila
Rumah takde taman, masih ada bunga

[Verse 2]
Yeahhh man!
Serba satu, semua serba baru
Kalau tak, tak laku, mereka semua cerca aku
Ramai kawan baru, that's my instantfam
Semua laju, post pasal baju kat Instagram
Beemer 3 liter, kopi mahal, kafe hipster
Bukan penglipurlara, tapi tiada gebang bila cerita (woo)
Putih mata, lupakan kisah lama
Kalau nak lagi jumpa itu brader dia berkata

[Pre-Chorus]
Hey, isi ini borang
Keluar wang berkoyan
Korang jangan goyang (bayar kemudian, ooh)
Mohon terus lulus
Tandatangan terus
Siapa taknak berlambak fulus
Pinjam je lagi!

[Chorus]
Bagai bulan jatuh ke riba
Nak duit, nak duit, dapat sekali bunga
Jatuh bulan kan ada riba
Nah duit, nah duit, sertakan bunga
Jangan sampai kena sita
Takde duit untuk bayar bunga
Sampai boleh naik gila
Rumah takde taman, masih ada bunga

[Bridge]
Hehehehehehe
Bayaran tak cantik tolong bagi balik
Tanya baik-baik sebelum ditarik
Bulan ni dah lambat, tolong bagi cepat
Engkau dah terjerat, terikat ketat (hah)
Mana mahu lari, jangan kecik hati
Janji tetap janji, perempuan atau laki
Tunggak punya tunggak, pokok dan baki
Bunga tanam sekali, hutang sampai mati

[Chorus]
Bagai bulan jatuh ke riba
Nak duit, nak duit, dapat sekali bunga
Jatuh bulan kan ada riba
Nah duit, nah duit, sertakan bunga
Jangan sampai kena sita
Takde duit untuk bayar bunga (takde)
Sampai boleh naik gila
Rumah takde taman, masih ada bunga

[Outro]
Hehehehehehe


Image sumber google 
Video dari Youtube Warner Music

1 comment:

Kata-kata yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati dan manusia yang keras.

Terima kasih sudi comment.