Audelia Naturals Essential Oil, Mummy's Rescue Kit

Rodiah Amir
22

Audelia Naturals Essential Oil, Mummy's Rescue Kit 

Zaman sekarang dah ramai ibu bapa mula faham tentang manfaat essential oil untuk kesihatan anak-anak.  

Ibu bapa yang memilih untuk guna essential oil ni bukanlah bermaksud mereka tidak mengamalkan ubat hospital, tapi mereka percaya yang essential oil membantu dalam proses penyembuhan. 

Dengan keadaan cuaca sekarang yang panas terik, tabiat makanan yang buruk dan jarang melakukan senaman menyebabkan kita mudah sangat jatuh sakit terutama anak-anak yang sedang membesar. 

Hari demi hari semakin ramai memilih essential oil, tapi berapa ramai yang aware tentang essential oil? 

Kali ni Diah nak kongsikan macamana Audelia Naturals Essential Oil, Mummy's Rescue Kit ni membantu meringankan tugas seorang ibu. 



Audelia Naturals Mummy's Rescue Kit
Audelia Naturals Essential Oil, Mummy's Rescue Kit

Apa Itu Essential Oil? 

Essential oil bukanlah sejenis ubat tapi ianya merupakan terapi menggunakan minyak untuk mengurangkan tekanan dan memberi ketenangan. 

Essential oil dihasilkan dari pelbagai bahagian tumbuhan seperti bunga-bunga,daun,dahan,batang, dan juga kulit. 

Minyak akan terhasil dari proses steaming dalam bentuk cecair pekat yang mempunyai bau yang sangat kuat. Minyak inilah yang dipercayai mempunyai pelbagai khasiat untuk kesihatan. 

Selalu kalau kita sesak nafas atau pening kepala kita mesti sapu minyak angin kan? Atau kita lenguh kita akan sapu minyak panas. 

Memang tak hilangkan demam tapi ianya membantu emosi kita jadi lebih tenang dan kita dapat berehat dengan baik. Bila dapat rehat yang cukup baru la badan cepat sembuh. 

Ha itu lah peranan essential oil ni. 



10 Kebaikan Essential Oil 

1. Membantu meningkatkan sistem imun dan melawan penyakit ~ Audelia Naturals IMMUNITY (Immunity Booster)

2. Membantu proses penghadaman. ~ Audelia Naturals TUMMY (Soothing Tummy Oil)

3. Meningkatkan keupayaan anda untuk memberi tumpuan dan tumpuan.

4. Membantu anda berehat dan mengurangkan tahap tekanan anda. ~ Audelia Naturals BEDTIME (Calming Sleeping Oil)

5. Minyak essential digunakan secara perubatan bagi membunuh bakteria, kulat dan virus. ~ Audelia Naturals SNIFFLES (Congestion Relief)

6. Penyelidikan menunjukkan kebanyakan virus, bakteria dan kulat boleh mati bila berhadapan dengan minyak ini.

7. Merangsang pertumbuhan tisu baru dan saraf. Selain itu, ia membawa oksigen dan nutrien ke dalam sel tubuh.

8. Bantu membuang karbon dioksida, toksin dan sisa lain dari badan. 

9.Aroma minyak ini membantu mengimbangi frekuensi elektrik otak yang membolehkannya berfungsi lebih optimum dan efisien. 

10. Apabila minyak ini dihidu, kompenen tertentu dalamnya bantu melepaskan gangguan emosi.

Sumber my.theasianparent.com/




Set Audelia Naturals Essential Oil, Mummy's Rescue Kit

Kandungan bahan-bahan yang terdapat dalam Audelia Naturals Essential Oil terbukti secara dermatologi selamat untuk kanak-kanak. 

Terdapat empat jenis essential oil dalam set Audelia Naturals, Mummy's Rescue Kit iaitu IMMUNITY (Immunity Booster), TUMMY (Soothing Tummy Oil), BEDTIME (Calming Sleeping Oil), dan juga SNIFFLES (Congestion Relief). 

Apa yang best tentang Audelia Naturals Essential Oil ini ialah ianya merupakan set lengkap yang memahami keperluan anak anda. 

Bukan sahaja bermanfaat untuk anak-anak tapi ianya juga idea yang sesuai jika anda ingin hadiahkan kepada yang tersayang. 

Cute sangat set ni didatangkan dalam kotak dan ada lukisan binatang comel dengan warna pastel yang pasti menarik minat kanak-kanak. 


Harga satu set (4 Essential Oil) RM149 dan jika dibeli berasingan hanyalah RM39 satu botol. Lagi jimat beli empat terus ya. 

IMMUNITY (Immunity Booster) – Membantu meingkatkan sistem imun tubuh dan melawan jangkitan kuman berbahaya. Cara penggunaan: Hanya sapukan di tapak kaki pada setiap malam.



Set Audelia Naturals Essential Oil


TUMMY (Soothing Tummy Oil) – Membantu masalah kembung perut. Cara penggunaan: Hanya sapukan di tapak kaki dan perut. 


TUMMY (Soothing Tummy Oil) Set Audelia Naturals Essential Oil


BEDTIME (Calming Sleeping Oil) – Membantu masalah sukar tidur dan anak meragam. Cara penggunaan: Hanya sapukan di tapak kaki dan tulang belakang sebelum tidur. 


Set Audelia Naturals Essential Oil


SNIFFLES (Congestion Relief) – Membantu masalah sukar bernafas, batuk dan selesema. Cara penggunaan: Hanya sapukan di dada dan belakang badan bila perlu.  


Set Audelia Naturals Essential Oil



Cara Penggunaan Essential Oil Untuk Bayi

1. Anda seharusnya berhati-hati sebelum menggunakan apa jua produk kepada bayi sebagai langkah berjaga-jaga. 
2. Jangan terus sapu Essential Oil pada kulit bayi sebaliknya, pakai minyak bunga matahari dan minyak kelapa terlebih dahulu. 
3. Lakukan patch test sebelum menggunakan Essential Oil. Boleh calitkan dalam jumlah yang kecil pada betis atau lengan untuk pastikan kulit bayi tidak sensitif. 
4. Jangan gunakan Essential Oil yang boleh memberi alahan pada kulit seperti thyme, oregano, citronella, cinnamon, bay, cumin, lemongrass, lemon verbena.
5. Simpan Essential Oil di tempat yang selamat dan dingin. 
6. Elak diffusers aromatherapy essential jika bayi anda penghidap asma.



Testimoni Audelia Naturals Essential Oil, Mummy's Rescue Kit

Testimoni

Set Audelia Naturals Essential Oil

Set Audelia Naturals Essential Oil


Dimana nak dapatkan Audelia Naturals Essential Oil, Mummy's Rescue Kit?

Boleh Hubungi Team Audelia di talian +601160962576 atau nak baca tentang testimoni dan juga info lain Website mereka. 

Tags

Catat Ulasan

22Ulasan

Kata-kata yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati dan manusia yang keras.

Terima kasih sudi comment.

  1. Menarik tu.. Nanti boleh bagitaw dekat kakak ni

    BalasPadam
  2. bestnya exssential oil ini.. Kecil dan mudah nak dibawa kemana-mana..

    BalasPadam
  3. Comel je packaging dia.. yang penting bahan yang digunakan semuanya yang natural dan selamat untuk bayi kan..

    BalasPadam
  4. Bestnya exssential oil ini..akak nak dapatkan juga laa Audelia Naturals Essential Oil, Mummy's Rescue Kit untuk anak2 akak

    BalasPadam
  5. Wahh, bukan biasa-biasa essential oil ni ye.. Siap boleh jadi minyak angin juga. Berbaloi sangat kalau beli sebab banyak kegunaannya. Packaging pun comel, budak-budak suka lah ni heheh. Harga pun tak mahal sangat macam certain essential oil tu..

    BalasPadam
  6. Laa, harga dia rm39 sebotol je rupanya. Tapi nak jimat baik beli satu set je terus kan. Btw, satu botol biasa boleh tahan berapa lama ye kalau guna hari-hari?

    BalasPadam
  7. comel je packaging tu.. sesuai sangat sapu kat budak-budak atau sendiri guna untuk release stress time tidur. boleh la beli hadiah untuk anak sedara

    BalasPadam
  8. Saya untuk anak kedua ni pun rasa perlu sangat essential oil ni. Selalu terjaga malam. Masa anak pertama pun macam anak kedua ni jugak tapi sebab tak tau kepentingan essential oil ni. Rugi pulak rasa

    BalasPadam
  9. Wah..tentu anak2 suka guna exssential oil nikan? Kecik jer bentuknya dan sng nk bawak.

    BalasPadam
  10. Sekali tengok tanpa baca nama dan arahan kita mesti ingat macam minyak wangi yang jenis roll on tukan wakakakkaa.. Tapi rupanya minyak untuk kegunaan kanak-kanak sangat selesa dan mudah dikendalikan bagus sekarang makin maju minyak urut macam ni..

    BalasPadam
  11. Comelnya packaging dia~ ye lah kan nampak fungsi bagus je. Immunity essential oil tu agaknya boleh pakai untuk org dewasa jugak tak?

    BalasPadam
  12. Nad ada dapatkan satu set mummy rescue kit ni.. Memg sangat berguna tau. .Haritu anak tetiba selsema, then demam.. Sapu ni bagi kelegaan. Suka pakai bedtime. .anak tidur lena je

    BalasPadam
  13. owhhh setiap jenis mempunyai fungsinya yang tersendiri ya. senanglah nak guna nanti. boleh guna berdasarkan situasi. mudahlah lepas nie para ibu dan bapa untuk tidur malam dengan adanya essential oil nie

    BalasPadam
  14. Lately memang ramai yang guna essential oil dalam membantu permasalahan seharian. Pas baca info awak, kita pun teruja nak try gak. Tak salah mencuba, mana lah tahu serasi kannnn

    BalasPadam
  15. dah guna produk ni memang best. especially yang untuk perut kembung tu. memang betul nampak keberkesanannya...bau dia pun memang best..satu terapi bagi saya,,,

    BalasPadam
  16. Comei je essential oil ni. Senang nak bawak kemana mana dan bagus disimpan di rumah, boleh juga diguna utk seisi keluarga

    BalasPadam
  17. First time knowing about Audelia Naturals Essential Oil. The Mummy's Rescue Kit
    looks good for all babies. The packaging is very very sweet and cute too hehe

    BalasPadam
  18. Baguslah ramai ckp produk nie bagus!! AM pun nak beli satu set, boleh guna time anak2 meragam n xsedap badan nnti

    BalasPadam
  19. Suka produk-produk yang based on natural ingredient macam ni.. rasa selamat digunakan .. nak pulak kalau kulit sensitif tu, memang kena cari produk yang macam ni

    BalasPadam
  20. This essential oil and very good and I'm so much interested to buy this one set. For sure my family love to use this as well!!!!!

    BalasPadam
Catat Ulasan