Review Filem - Sinopsis Filem Pengembaraan Geng Upin Ipin

Rodiah Amir
2

Les’ Copaque Production Sdn. Bhd kembali lagi dengan kisah pengembaraan Geng Upin Ipin, kali ni dengan naskah terbaru mereka Upin & Ipin: Keris Siamang Tunggal. 

Trailer filem ni dah pun mendapat lebih dua juta view dekat YouTube. Gila ah, lagi teruja nak tunggu cerita ni keluar. So far filem 3D dari Les’ Copaque Production belum pernah mengecewakan. 

Diah yang dah jadi mak orang pun excited nak tengok apatah lagi anak-anak yang hari-hari asyik ulang tengok Upin Ipin dekat tv. 


Sinopsis Filem Pengembaraan Geng Upin Ipin 

Kali ni filem pengembaraan Geng Upin Ipin mengisahkan kembar comel Upin dan Ipin bersama-sama kawan-kawan mereka Ehsan, Fizi, Mail, Jarjit, Mei Mei, dan Susanti dalam usaha mereka menyelamatkan kerajaan fantasi Inderaloka dari kekejaman Raja Bersiong. 

Semuanya bermula apabila Upin, Ipin dan kawan-kawan terjumpa sebilah keris misteri yang membawa mereka memasuki kerajaan tersebut. 

Ketika mencari jalan pulang, mereka dibebani dengan tanggungjawab untuk mengembalikan kegemilangan kerajaan itu seperti sediakala. 

Dengan bantuan Mat Jenin dan Belalang, Upin, Ipin, dan kawan-kawan perlu melalui pelbagai dugaan dan cabaran dalam filem pengembaraan aksi penuh magis dan lucu yang dihasilkan oleh Les’ Copaque Production Sdn. Bhd.


Sinopsis filem Pengembaraan Geng Upin Ipin Keris Siamang Tunggal


Anda tengok dulu sinopsis trailer dia. Tahniah Les’ Copaque Production.

Sempat Diah menjenguk laman website Golden Screen Cinema tadi, dah bermula pun promosi filem ni. Baru awal bulan dia dah mula hebahkan. 

Tapi memang itu pun strategi yang penting, kena la war-warkan baru la terjual laris filem ni. Upin & Ipin: Keris Siamang Tunggal akan mula ditayangkan di Golden Screen Cinema seluruh Malaysia bermula pada 21 Mac 2019, Khamis. 

Memang kena plan movie date dengan anak-anak soon. Nak suruh suami jaga baby. Hahahahah. 

Dari mana Upin Ipin dapat Duit Sara kehidupan? 


Pengembaraan Geng Upin Ipin Keris Siamang Tunggal


Ada satu twitter viral mempersoalkan macamana Upin Ipin ada duit makan ayam hari-hari, minum susu dua kali sehari dan siapa yang bekerja dalam keluarga mereka. kelakar ok. 

Ramai lah yang respon dengan soalan paling penting ni. nak tergelak pun ada. Katanya Opah dah tua, duduk rumah je. larat ke Opah nak keluar bekerja? 

Upin dan Ipin pula masih tadika dari dulu hingga sekarang tak tamat-tamat lagi. Kak Rose apatah lagi, masih lagi sekolah menengah. 

Jadi ramailah yang bantu selesaikan kekeliruan yang timbul. Orang Malaysia memang kreatif, senak perut baca teori-teori yang keluar. 

1. Opah dapat pencen arwah suami dia.


2. Khabarnya mak ayah Upin Ipin dan Kak Rose ni meninggal lama dah disebabkan kemalangan jalan raya. 


Ayah mereka ialah seorang tentera dan lepas kematian ayah mereka, duit pencen / insuran telah disumbangkan kepada mereka. 


3. Rumah yang dibeli oleh ayah Upin Ipin telah dilindungi insuran jadi secara automatik hutang dilupuskan setelah kematian dia. Jadi mereka sewakan rumah tu untuk menjana pendapatan. 


4. Kak Ros menghantar nasi lemak bungkus untuk dijual di kedai Uncle Muthu, bukan tu je dia pernah suruh Upin Ipin jual biskut semperit dan ambil upah menjahit. 

Opah pula masak ayam golek dan minta Uncle Muthu jualkan dan jualan ayam golek mendapat sambutan yang baik dari orang kampung. 


5. Upin dan Ipin banyak terlibat dengan drama dan juga iklan. Siap jadi duta produk. Memang kaya la kan. 

6. Kak Ros dan Opah rajin berkebun. Jimat duit tak perlu beli sayur. Menjadi pula tanaman mereka. 


Jadi jom sama-sama meriahkan panggung 21 Mac ni. Kita sokong filem tempatan dengan harapan dapat dikenali oleh orang luar. 

Nanti senang nak melancong dekat luar negara sebut je nama Upin Ipin mesti dapat diskaun masa bercuti. Dah kau kenapa melalut sampai ke situ. Apa pun selamat menonton. 


Upin Ipin Keris Siamang Tunggal bermula 21 mac 2019

Catat Ulasan

2Ulasan

Kata-kata yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati dan manusia yang keras.

Terima kasih sudi comment.

  1. hahha bongok yang part last. ak dah mark kalendar nak terjah panggung terengganu

    BalasPadam
Catat Ulasan