Quick Update Before Long Holiday For Hari Raya!

Rodiah Amir
3

Quick Update Before Long Holiday For Hari Raya!

Assalamualaikum. A quick update sebelum bercuti Raya. Tak pasti lagi akan ada entri sepanjang Raya sebab satu draf pun tak prepare. Ramadan kali ni paling terasa cepat berlalu. Setengah bulan berlalu begitu sahaja kerana di uji dengan kesihatan yang tak menentu. Batuk paling teruk dan lama aku rasakan. Dan Ramadan kali ni banyak ponteng sebab susu drop teruk sangat.

Mula-mula nak biarkan je dan teruskan puasa, tapi bila anak mula crancky, melalak, berkepit 24 jam sebab perut tak penuh aku jadi tak senang duduk. Walaupun anak dah mula makan makanan lain tapi tetap juga nak susu. Jadi aku cuba selang seli puasa. 

Selamat Hari Raya 

Random Post | Quick Update Before Long Holiday For Hari Raya!


Kalau ikutkan tiga hari lagi kita nak Raya. Ramai juga kawan-kawan dah pulang ke kampung halaman masing-masing. Aku macam biasa, setiap tahun tak kira giliran rumah sendiri atau mertua mesti akan balik sehari sebelum Raya. Kebiasaan suami akan apply cuti selepas Raya. Korang raya mana tahun ni? Aku Raya pertama akan beraya di Jasin. Raya ketiga baru balik ke Pahang. 

Persiapan Hari Raya Satu Keluarga

Tahun ni persiapan untuk Raya satu keluarga rasanya paling mencabar. Paling susah nak cari saiz baju yang paling kecik untuk si Airis Safiya. Umur dah cecah setahun empat bulan tapi badan tak begitu selari dengan usia. Maka terpaksa la belikan gaun yang sesuai ikut tema. Tema kami Raya pertama adalah warna Ungu. Suami beli Kurta sebab baju Melayu dah banyak. Tahun ni teringin  nak pakai baju Kebarung. 

Oleh sebab kekangan saiz dan pilihan kami tak sedondon sangat pun. Asalkan ada warna ungu kira ON saja lah. Well, baju Raya pertama adalah Kurung Riau. Raya Pahang pula kami beli baju Biru. Juga masih tidak sedondon ya. ahhahaha. Suami dan anak pakai Kemeja Batik Biru, aku beli kebarung batik juga ada warna biru tapi corak berbeza. Arghh seteres beli baju je. 

Tempat shopping baju Raya pun berbeza-beza untuk satu keluarga. Baju Raya anak dan isteri beli di Kenanga, Baju Suami beli di Parkson Festival City, tudung Raya di Aeon Big Wangsamaju, baju basahan juga beli di Parkson Festival City, baju basahan suami di Padini dan kasut di pelbagai kedai. Anak-anak je beli kasut. Aku malas sebab kasut Bata masih elok. Bila rosak baru beli lah. 

Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin

Sebelum Ramadan yang mulia melabuhkan tirai, aku harap kita semua sempat capai apa sahaja target yang telah kita tetapkan. Tahniah mana yang berjaya. Aku walaupun tak semua tercapai tapi Alhamdulillah aku puas hati. Ada bahagian yang perlu aku improve in sya Allah aku improve. Ramadan yang menggembirakan bagi aku. Semoga dapat bertemu Ramadan di tahun hadapan. 

Selamat Hari Raya 

Maaf Zahir Batin!
Tags

Catat Ulasan

3Ulasan

Kata-kata yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati dan manusia yang keras.

Terima kasih sudi comment.

  1. in shaa Allah Aamiin. Selamat hari raya to you too

    BalasPadam
  2. Kalau susu drop memang kena berbukalah.. Sian kat anak.. Bebudak ini walaupun dah makan tetap kuat menyusu juga Diah.. Selamat Hari Raya ye..

    BalasPadam
  3. Alhamdulillah. Selamat Hari Rayaaa! :)

    BalasPadam
Catat Ulasan