Drama Mr Grey Best!

Rodiah Amir
2
novel mr Grey

Assalamualaikum, 

Alahai suka pulak Megadrama yang tengah popular dekat Astro ni. Drama Mr Grey. Zaman membaca novel dah berlalu bagi akak so kita tengok kat tv je la. Pemilihan pelakon pun not bad. Dulu selalu tengok heroin dia berlakon dalam Astro Ceria je, sekarang dah matang pun.W pun sesuai dengan dia. Dah nak habis pun cerita ni since ada 14 episod je. 

Siapa yang nak tengok ulangan pun berbaloi. 

Drama Mr Grey ini adalah adaptasi daripada Novel Mr. Grey karya novelis Syamnuriezmil dan drama ini mempunyai 14 episod. Pelakon Drama Mr Grey ini adalah Fendy Bakry, Eyra Hazali, Shah Iskandar, Gambit Saifullah, Lisdawati, Rahim Jalani, Mardiana Alwi, Scha Elinnea, Kayda, Nabil Aqil, Fauziah Ahmad Daud dan ramai lagi.

Terbaca komen-komen pembaca novel tentang Drama ni. Ada yang sama pendapat dengan aku. sep sikit. Tapi serius lepas tengok satu episode mulut aku terus cakap keluar loghat Utara. Kuang hajaq. Hahahhah. 

- Zabariah Iberahim-
Mula2 baca sampai nk terikut ckp loghat utara, wlaupn sy bukan org utara... bila part dia tunang hingga kahwin tu da meleret sikit, tp terhibur la... apepun best

- Summer Velez-
Kalau dah baca gerenti tak nak stop. Sumpah! Buku ni best atau sy sorg je rasa mcm tu. Jalan cerita menarik rumit sikit berbanding buku buku yg sy baca sebelum ni. 
Mr Grey ni attractive betul walaupun sekadar fiction. Kesian jugak kat dia yg selalu je nak mengalah. Untung-untung Nisa dapat suami mcm ni. PA pulak ada team yg hebat belaka. Ain, Nadine semua lah. Novel ni beri banyak iktibar kepada sy. Jangan mudah terpedaya/ melatah. Kena banyak bersabar

- Ogy Yusof -
Nisa Ardina ke kuala lumpur dengan satu tujuan murni, mencari pekerjaan dan seterusnya mahu menyambung pelajaran. Tinggal bersama jannah, sepupu merangkap sahabat baiknya dari kecil. yang tak berapa bestnya Jannah ada buat part time sebagai escort girl selAin menjadi model muslimah. Nisa sudah menasihatkannya untuk berubah dan atas diri jannah sajalah jika mahu berubah. hari pertama bekerja, Nisa terperanjat bila ada lelaki di dalam rumahnya dan perasaan terkejutnya makin bertambah bila tahu lelaki itu dalah Mr. Grey, bos ditempatnya melapor diri. Dan dari situ dia tahu keadaan sebenar yang berlaku pada jannah.

Penyampaian berkesan puan penulis memang tidak boleh disangkal. Keterujaan untuk terus membaca sentiasa meluap seiring dengan percambahan cerita dan perkembangan olahan idea puan penulis. semuanya seperti berlaku depan mata sendiri, seperti kita adalah antara watak dalam novelnya. tak kisahla nak pegang watak yang mana satu. Nisa dari sehari ke sehari baik dengan Mr. Grey dan kak Ain sendiri perasan akak perubahan itu. Kak Ain ni PA di syarikat itu dan Nisa adalah pembantunya.
Saingan dalam syarikat. Mr Grey dan Mr Red. ada saja yang tak kena. Terutama Mr Red, seringkali mahu membusukkan nama Mr Grey termasuk staf sekali. kalau tidak masakan sanggup nak fitnah kak Ain songlap rm50K duit syarikat. Nasib baik Nisa nampak orang yang meletakkan duit di tempat kak Ain. seronok baca rentetan kisah syarikat ni. tak kisahlah nak kata cerita orang kaya projek juta-juta sekali pun bila olahan mantap dan menyengat.

Mr Grey rupanya ada hati dengan Nisa. padanlah sentiasa mahu Nisa ada. suka pulak tu melayan mulut becok si Nisa. pendekkan kisah, ada konspirasi yang buatkan Nisa dan Mr Grey ditangkap khalwat. mujur saja ada jannah di dalam rumah sewaktu itu. jannah pula dikaitkan sekali dengan Nisa buatkan Nisa juga dipecat kerja. kemuncaknya, Mr Grey yang sudah dipilih sebulat suara untuk menerajui puncak angkasa step down dan memilih untuk berkahwin dengan Nisa. berpindah ke kampung Nisa. ada saja perancangan untuk mereka berdua. oppss.. Mr. Grey ni doktor tau, jadinya salah satu perancangannya buka klinik selAin menguruskan tanaman herba dengan bantuan ilham, abang ham yang cintanya tak berbalas terhadap Nisa. dah Nisa terima Mr Grey kan, abang ham ni dapat pandang sajalah sambil menjeruk hati yang kecewa. tapi yelah, bila orang dicintai bahagia dia lega.

huiisshhh…. kalau nak diceritakan panjang lagi kisahnya nih. tapi susunan puan penulis kali ni rasanya lebih kemas dan mantap. lawak sentiasa ada. kisah cinta yang tak berapa sangat konflik cantik saja susunannya. loghat utara pun senang pembaca nak faham, siap boleh bayangkan setiap kali watak bercakap. tak boleh blah jugak bila john, kambing si Nisa dimandikan dengan soflan oleh Mr Grey. baik tul ko kambing… 

serius, sebuah kisah kekeluargaan yang sangat menarik. apa-apa pun dalam dunia ni, mak yang kita patut dulukan. walaupun mak tu tak berapa nak baik. pelajaran juga amat penting selAin pengalaman. bila dah dapat tanggungjawab dalam bekerja janganlah diperlekeh dan dipersiakan. buatlah sehabis baik dan jauhkan sikap mahu menyeleweng dan tidak jujur dalam membuat kerja. dalam rumahtangga pula, setia paling utama tapi bukan membabi buta. jujur gandingannya. jangan pula suka berprasangka, siasat dan cari kebenarannya. siapa suka warna kelabu? adakah betul anda misteri orangnya?

- Aezra-
Ada part yang ok ada yang tak. Kadang-kadang ada rasa cerita ni sedikit meleret. Nama watak utama Malique Gregory yang agak annoying. Suka part kambing dengan sabun Softlan tu! 
Masih lagi mengangkap Isteri Untuk Disewa, Tuan Anas Mikael dan Perempuan Paling Bahagia sebagai karya terbaik Syamnuriezmil.

Credit – goodreads.com

Tags

Catat Ulasan

2Ulasan

Kata-kata yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati dan manusia yang keras.

Terima kasih sudi comment.

  1. comel je depadua orang ni...anak liez yang umur 5thn pun sibuk tgg mr grey tiap malam

    BalasPadam
Catat Ulasan