Acson Anti VOC Spray Pertama Di Malaysia

By Rodiah Amir - October 24, 2019

Pelancaran Acson Anti VOC Spray Pertama Di Malaysia

Semalam aku sempat memenuhi jemputan dari Acson Malaysia, jenama penghawa dingin tempatan yang melancarkan spray Anti VOC pertama di Malaysia. Apa tu VOC? Ha VOC merujuk kepada Volatile Organic Compound. Meh aku terangkan lebih lanjut tentang Acson Anti VOC Spray ni.

Kalau majoriti sana sini dengan kempen pencemaran udara dekat luar sana (outdoor) yang disebabkan oleh kebakaran dan asap kenderaan, Acson Malaysia dalam kempen meningkatkan kualiti hidup terus menerus menyebarkan kesedaran tentang bahaya pencemaran di dalam rumah (indoor).

Ok jangan pelik dan panik, duduk dalam rumah pun terdedah kepada pencemaran udara tau. VOC inilah merupakan ancaman dalam diam dan tersembunyi yang ada dalam kediaman kita. VOC yang sudah sebati dengan udara dalaman, mungkin berbau dan tidak berbau. Dalam jangka masa panjang, boleh meningkatkan risiko masalah kesihatan yang lebih serius.

“Persekitaran dalaman adalah dua sehingga lima kali lebih tercemar daripada persekitaran luar” – Agensi Perlindungan Alam Sekitar Amerika Syarikat

Pelancaran Acson Anti VOC Spray Pertama Di Malaysia

VOC merupakan bahan kimia yang terdapat dalam produk rumah seperti:
  • Cat
  • Varnis
  • Karpet
  • Lantai Vinil
  • Produk Kayu Komposit
  • Penyegar Udara
  • Produk Pembersihan
  • Rokok

Spray Anti VOC Pulihkan Kualiti Udara Dalaman

Menurut Kod Amalan Industri Kualiti Udara Dalaman 2010, VOC boleh menyebabkan kerengsaan mata, hidung, tekak, sakit kepala, pening, gangguan visual, gangguan ingatan dan lebih parah lagi kanser.

Spray Anti VOC direka khas bagi mengekalkan kualiti udara dalaman dan penting kerana kebanyakan orang banyak menghabiskan masa berada di rumah. Korang juga tak perlu risau sebab Acson Anti VOC Spray ni tidak bertoksik serta tidak berbahaya kepada kesihatan kita.

Disamping perlindungan yang tahan lama VOV dan bakteria, Acson Anti VOC Spray juga berkesan menghilangkan bau yang terhasil daripada lukisan dinding, perabot dalaman dan persekitaran dalaman yang baru diubahsuai.

Acson Anti VOC Spray

Cara Guna Acson Anti VOC Spray

Mudah je nak guna spray Anti VOC ni dan lebih menguntungkan semburan Acson Anti VOC Spray boleh kekal sehingga 2 tahun lamanya. Acson Anti VOC Spray digunakan untuk meminimumkan pendedahan kepada ancaman VOC.

#1 Acson Anti VOC Spray boleh digunakan di seluruh dinding, perabot, lantai, karpet dan banyak lagi. Bersihkan dan pastikan permukaan kering sebelum spray Anti VOC.

#2 Goncang dahulu Acson Anti VOC Spray dan sembur dalam jarak 30 ke 40 cm untuk mendapatkan semburan yang rata.

#3 Elakan dari menggosok atau menyentuh bahagian yang di spray kerana lapisan salutan akan terbentuk dalam masa 24 jam selepas semburan.

#4 Melalui teknologi Nano Titanium Dioxide Technology, Nano Titanium Dioksida yang bertindak sebagai fotokatalis yang kemudiannya akan menguraikan bahan serta bakteria berbahaya ke dalam air dan karbon dioksida, dengan kehadiran cahaya matahari atau cahaya lampu.

#5 Pastikan pintu dan tingkap dibuka selepas semburan untuk memberikan pengudaraan yang bagus dan memberi kesan yang lebih baik.

* Tidak boleh digunakan untuk peralatan rumah, soket suis, lukisan, perkakas makanan, produk logam, sutera dan kulit bermutu tinggi.
* Tanpa gosokan yang kuat dipermukaan, lapisan fotokatalis mampu bertahan sehingga dua tahun.

Bagi meraikan pelancaran Anti VOC Spray, Acson bermurah hati menawarkan harga promosi dan boleh mendapatkan Acson Anti VOC Spray secara eksklusif di PrestoMall dengan diskaun istimewa bermula dari 23 Oktober 2019 sehingga 29 Oktober 2019.

Harga Promosi RM159
Harga Asal RM209

Aroma Diffuser Acson

Dalam majlis yang sama juga Acson memperkenalkan Aroma Diffuser yang telah dilancarkan sempena meraikan ulang tahun ke-35 Acson Malaysia. Aroma diffuser adalah untuk individu yang mengutamakan kualiti hidup yang lebih tinggi.

Acson Malaysia mengeluarkan dua jenis model Aroma Diffuser:

Aroma Diffuser: Dilengkapi dengan tangki air 130ml dan menggunakan USB untuk mengaktifkannya. Mudah dibawa kemana-mana dan cuma sambungkan ke power bank atau laptop. Boleh juga di pasang di dalam kereta.

Aroma Diffuser Speaker: Didatangkan dengan tangka 200ml dan boleh diaktifkan dengan pin 3-palam. Ia juga mempunyai fungsi tambahan seperti pembesar suara Bluetooth dan pemasa yang boleh diubahsuai.

Uniknya, kedua-dua Aroma Diffuser bersaiz kecil dan mudah alih, sesuai digunakan oleh mereka yang suka travel terutama pelancong.
Aroma Diffuser
Harga Promosi RM129
Harga Asal RM169

Aroma Diffuser Speaker
Harga Promosi RM189
Harga Asal RM229

Set Minyak Aromaterapi Lavendar, Eucalyptus dan Lemongrass dijual secara berasingan.

Harga Promosi RM49
Harga Asal RM87

Pembeli boleh membuat tempahan awal dan menikmati harga promosi di PrestoMall. Produk-produk ini juga akan mula dijual pada 29 Oktober di Acson online store. Untuk keterangan lanjut, sila lawati, https://acson.com.my


  • Share:

You Might Also Like

0 comments

Kata-kata yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati dan manusia yang keras.

Terima kasih sudi comment.