Resepi Air Kelapa Limau Soda

Rodiah Amir

Tiba je bulan Ramadan ramai lah influencer dan content creator upload video resepi berbuka. Macam Khairul Aming memang tak pernah miss resepi 30 hari puasa.

Weh bila tengah syok tengok social media, then video tu lalu waktu tengahari tu memang cepat-cepat Diah scroll.  

Ustaz kata makhruh kalau tengok video makanan di bulan puasa sebab ianya memacu nafsu nak makan. Macam tu lah lebih kurang.

Jadi sekarang kalau video resepi akan tengok waktu petang beberapa jam nak berbuka tu. Cari idea menu berbuka.

 

Resepi-Air-Kelapa-Limau-Soda

 

Resepi Air Kelapa Limau Soda

 

Hari pertama puasa, Diah ternampak satu video resepi Air Kelapa Limau Soda. Dalam video tu selain air yang memang menggetar jiwa adalah penggunaan bekas air berbentuk beg tangan wanita.

Entah mana la dia beli. Cantik weh. Elok je dia bancuh air kelapa dalam bekas tu. Ramai komen nak beli bekas yang sama. Ahaks.

Diah guna jug kaca tahan panas dan tahan sejuk yang ada dekat rumah je, lawa juga. Nak beli jug boleh beli dekat sini - klik sini 


Air-Kelapa-Limau-Soda

Memandangkan semua bahan-bahan yang digunakan ada dekat rumah jadi kita pun gigih nak buat. Kebetulan, suami beli air kelapa fresh dua biji.

Resepi ini tak melibatkan susu jadi memang menyegarkan tekak. Campuran air kelapa dan limau memang banyak khasiat dia tau.

 


Cara Buat - Air Kelapa Limau Soda

 

Bahan-bahan yang diperlukan adalah seperti berikut:

Air kelapa

Limau kasturi

Aiskrim soda

Air Batu


cara-buat-Air-Kelapa-Limau-Soda

air-berbuka


Cara-cara:

Masukkan air kelapa, sedikit Aiskrim soda, dan limau kasturi. Nak masam letak lah banyak. Kemudian masukkan air batu.

Kacau sebati dan siap untuk dihidangkan.

Nak tengok resepi Air yang viral boleh klik sini & klik sini

 


Kesimpulan

Tak menyesal cuba Resepi Air Kelapa Limau Soda. Bila lalu dekat tekak memang segar je rasa. Kena seimbangkan semua bahan sebab nanti rasa Aiskrim soda tu akan tenggelamkan rasa air Kelapa.

Selamat mencuba!