Junior Chef 2018 Ancasa Residences Port Dickson Gilap Bakat Kulinari Cef Kanak-Kanak

Rodiah Amir
4
Sempena cuti persekolahan dan seperti tahun-tahun yang sebelumnya, sekali lagi Ancasa Hotels & Resorts telah berjaya mengadakan program Junior Chef 2018 untuk menggilap bakat kulinari dalam diri anak-anak.  

Junior Chef 2018 Ancasa Residences Port Dickson Gilap Bakat Kulinari Cef Kanak-Kanak

Rupa-rupanya tahun 2018 adalah merupakan tahun keempat Ancasa Residences Port Dickson dengan kerjasama ADABI mengadakan program ini dan telah berjaya menarik minat seramai 43 orang peserta terdiri daripada kanak-kanak yang berumur 6 – 12 tahun.


Teruja sungguh Diah melihat anak-anak begitu tekun mendengar penerangan daripada Cef dari Ancasa Residences Port Dickson dan mereka telah diminta menyediakan tiga menu ringkas lagi berkhasiat. 

 ‘Salad kekacang dan Sayuran beserta Sos Bijan & Roti Pita, ‘Papilotte’ Ayam, Sayuran & Kentang serta ‘Triffle Buah-buahan segar bersama Ais Krim’.



Chef Junior 2018


Benarlah perumpamaan Melayu iaitu ‘Meluntur Buluh Biar Dari Rebung’, di usia begini lah waktu terbaik untuk mereka menerima tunjuk ajar dan pada masa yang sama dapat membantu membentuk sahsiah dan jati diri yang positif dalam diri mereka.


Chef Junior 2018


‘Ancasa Junior Chef adalah merupakan wadah terbaik buat anak-anak memanfaatkan cuti penggal persekolahan dengan mengikuti aktiviti memasak dalam suasana yang santai dan paling penting adalah menyeronokkan ~ Puan Hazlina Ishak, Pengurus Besar Ancasa Residences

Chef Junior 2018 Ancasa Residences Port Dickson

Bukan sahaja para peserta, malah ibu bapa yang turut hadir memberi sokongan kepada anak-anak juga turut berasa teruja menyaksikan cef memberi tunjuk ajar dan berkongsi tips tentang masakan. 

Sebagai seorang ibu, Diah merasakan yang program ini wajar diteruskan kerana pendedahan yang anak-anak dapat sepanjang program ni dapat meningkatkan keyakinan diri dan mempertingkatkan daya kreativiti serta inovasi dalam diri mereka. 

Chef Junior 2018

Sebelum program Junior Chef berakhir, ianya turut diselitkan dengan aktiviti mewarna batik untuk memberikan pendedahan awal kepada cef-cef cilik tentang keunikan seni warisan negara dengan lebih dekat lagi. 

Sebagai tanda penghargaan, setiap peserta telah diberi sijil penyertaan, lampiran resipi dan topi chef serta hamper sumbangan dari pihak ADABI untuk mereka cuba bersama ibu bapa di rumah. 

Selain Ancasa Residences Port Dickson, Ancasa Hotel & Resorts juga mempunyai hotel dan resort yang terletak di Kuala Lumpur, Pahang, & Kuala Terengganu. 

Untuk sebarang pertanyaan dan juga tempahan, boleh la cuba hubungi mereka di talian 06-6627288 atau layari laman web di www.ancasahotels.com 

Tags

Catat Ulasan

4Ulasan

Kata-kata yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati dan manusia yang keras.

Terima kasih sudi comment.

  1. wow... menariknya bgs program cam ni tuk anak2 pupuk minat masak sejak kecil

    BalasPadam
  2. bestnya diah ! kalau ank mek besar besar bleh hntr datang program macam ni.

    BalasPadam
  3. Seronok nya anak anak tu main masak masak kini menjadi nyata. Heeh

    BalasPadam
  4. aloloo comel comel chef cilik semuaa hehehe.

    BalasPadam
Catat Ulasan