JOYLEE™ Ipump Mudahkan Penyusuan Bayi Anda

By Rodiah Amir - September 19, 2019


JOYLEE™ Ipump Breast Pump Mudahkan Penyusuan Bayi Anda

Breast pump antara barang yang wajib ada dalam checklist masa mengandung dahulu. Kalau ikut pengalaman bersalin anak pertama, aku rasa breast pump antara barang penting dan sangat membantu ketika waktu dalam pantang.

Pengalaman susukan anak pertama agak perit untuk aku. Struggle betul aku nak susukan anak. Waktu tu la baru nak belajar teknik susuan yang betul. Kekok habis weh. Sudahnya aku merana bengkak susu sebab susu susah nak keluar.

Sempat juga la aku menangis sakit sebab susu penuh dan payu dara bengkak. Lepas belajar teknik urutan dan ada kawan cadangkan aku untuk guna breast pump untuk pam susu keluar baru lega.  

Masa waktu berpantang aku habiskan masa untuk kumpul stok susu dan slow-slow ajar anak guna botol susu. Tidak la susah hati nak tinggalkan anak dekat pengasuh masa bekerja.

JOYLEE™ Ipump Breast Pump

Pelancaran JOYLEE™ Ipump Breast Pump

Ahad lepas aku terima jemputan dari JOYLEE™ sempena pelancaran breast pump JOYLEE™ Ipump. Untuk pengetahuan korang, JOYLEE™ Ipump merupakan breast pump elektrik mudah alih moden yang sangat selesa, praktikal dan sesuai untuk ibu yang mementingkan masa. Mempunyai butang kawalan yang dapat mengawal sedutan mengikut kesesuaian. 

"Which to choose- what to get first? Many single mothers and young families out there also found it challenging to choose what’s best for their babies." - Thus, JOYLEE was born.

BACA SINI ~ Beg Menyusu Joylee

JOYLEE Breast Pump

7 Ciri-Ciri Menarik JOYLEE™ Ipump Breast Pump

  1. Terdapat 27 jenis sedutan dari rendah dan yang paling maksimum. Setiap pengepaman akan direkod dan juga akan dipamirkan pada skrin papar untuk menyenangkan ibu membuat catatan.
  2. Selamat dan bersih serta mempunyai dwi fungsi pum dan juga mengurut dalam satu masa.
  3. Pengepaman dengan urutan juga dapat meningkatkan pengeluaran susu dengan peningkatan sedutan sebanyak 100 kali dalam 1 minit.
  4. Terdapat juga ciri butang berhenti dan mula kembali bagi memudahkan ibu membuat kerja lain dalam satu masa. Ianya juga membantu untuk membetulkan penarikan puting semasa penggunaan JOYLEE™ Ipump. 
  5. JOYLEE™ Ipump boleh memberi keselesaan dan selamat digunakan dimana juga selain dari bateri yang boleh digunakan untuk jangka masa yang panjang bagi ibu yang keluar bekerja. 
  6. Pam ini telah direka mengikut reka bentuk sfera payu dara bagi menyediakan perlindungan dan memberi sedutan yang selesa tanpa memanjangkan dan menarik puting lebih panjang. Ini Penting kerana dapat mengelakkan payu dara menjadi kendur.
  7. Direka dengan injap silicon untuk mencegah pencemaran akibat limpahan dan aliran balik susu ibu.

Ibu-ibu zaman sekarang dah semakin bijak dan ramai yang memilih untuk menyusukan bayi dengan susu ibu. Pendedahan tentang khasiat dan kebaikan susu ibu bukan sahaja untuk anak malah untuk ibu itu sendiri pun dah banyak di war-war kan terutama dekat media sosial.

Kalau dapatkan rawatan di klinik kerajaan pun, doktor akan tekankan untuk beri anak susu ibu sepenuhnya sehingga bayi berusia enam (6) bulan dan diteruskan sehingga bayi berumur 2 tahun.

Breast Pump bagus

Manfaat Susu Ibu Untuk Bayi & Ibu
  1. Dengan susu ibu, bayi akan mendapat khasiat yang amat berkhasiat untuk pertumbuhan bayi. 
  2. Susu ibu dapat membekalkan nutrien yang terbaik dan ianya mengandungi nutrient yang mencukupi mengikut keperluan bayi yang membesar.
  3. Kolostrum dalam susu ibu dapat menguatkan sistem imuniti bayi dan melindungi bayi dari jangkitan seperti cirit birit, selesema, bronkitis dan radang paru paru selain mencegah dari masalah alahan seperti asma dan juga eksema.
  4. Susu ibu dapat membantu perkembangan otak bayi dan meningkatkan kecerdikan bayi.
  5. Proses penyusuan dapat meningkatkan hubungan kasih sayang antara ibu dan bayi sebab bayi dan ibu saling berinteraksi bersama ketika menyusu.
  6. Bila menyusukan anak, dapat membantu membantu mengecutkan rahim dan mengembalikannya kepada saiz yang asal dengan cepat serta mengurangkan pendarahan selepas bersalin.
  7. Selain itu, dapat membakar kalori dan mengembalikan bentuk badan asal anda dengan cepat dan mengurangkan risiko kanser.
  8. Bagi aku pula, selain daripada manfaat yang sebutkan dekat atas; aku pilih untuk menyusukan bayi sebab aku tak perlu keluarkan duit untuk beli susu formula. Mahal weh susu formula terutama yang tiada gula dan susu khas untuk anak ekzema.   

Pembelian JOYLEE™ Ipump

JOYLEE™ Ipump boleh dibeli dalam talian www.joylee.co dan berharga RM497 sahaja serta didatangkan sekali dengan penutup bernilai RM129, beg sejuk bernilai RM 149 dan ice pack bernilai RM15 secara PERCUMA. JOYLEE™ Ipump mudah alih moden ini juga didatangkan bersama botol susu dari buatan PPSU yang mana botol ini mempunyai ketahanan dan boleh bertoleransi dengan suhu haba untuk pensterilan berulang.

Kesimpulannya, Ibu tidak perlu lagi risau pengeluarkan susu untuk bayi tersayang. JOYLEE™ Ipump sangat praktikal dan senang dibawa ke mana juga.  Kini anda dapat memberi yang terbaik untuk bayi anda dimana juga setiap masa. 

Untuk keterangan lanjut, boleh lawati laman sesawang www.joylee.co atau hubungi:  Khidmat Pelanggan JOYLEE di talian  +6016 263 7743. 

  • Share:

You Might Also Like

3 comments

  1. mak2 yang baru bersalin bby tu mmg patut ade pump ni kan. memudahkan nak wat stok susu.. kawan CR pun prnh cerita pengalaman bgkak susu..mmg seksa katanya..huhu

    ReplyDelete
  2. praktikal dan mudah di bawa BP Joylee ni. Harga pun reasonable.

    ReplyDelete
  3. breast bengkak ni memang sakit. Tak kahwin lagi merasa masa period pun dah seksa, apatah lagi yang menyusu. Terbaik lah joylee pump ni keluar produk yang memudahkan para ibu kekal aktif & mampu jalankan tugas sebagai ibu.

    ReplyDelete

Kata-kata yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati dan manusia yang keras.

Terima kasih sudi comment.