Food Review – Makan di BBQ Lamb KL Kemensah

Rodiah Amir
2

Jumaat lepas adalah kali pertama akak makan di BBQ Lamb KL Kemensah. Kalau nak tahu BBQ Lamb KL Kemensah sebelum ni pernah viral sebab restoran ini la yang sediakan meja dan kerusi untuk pelanggan makan dalam sungai. 

Best kan? Ha berduyun-duyun lah manusia yang datang kat sini. Tapi untuk kali ni, pemilik BBQ Lamb KL Kemensah, En Zainuddin telah menjemput akak untuk merasai Set Hidangan Grill iaitu menu yang di tawarkan masa bulan Ramadhan akan datang ni. 

Masa turun je kereta dah terkeluar perkataan wow sebab terpegun dengan pemandangan aman damai hutan dan teruja tengok air sungai yang mengalir tu. 


Makan di BBQ Lamb KL Kemensa


Rasa nak lompat terjun je. Air dia bersih, jernih weh. Nampak batu dalam sungai tu. Kalau datang untuk makan dalam sungai tu mesti lagi best rasanya. 

In sha Allah nanti ada rezeki boleh datang lagi untuk cuba makan dalam sungai pula. 


BBQ Lamb KL Kemensah viral


Happening sangat kalau celebrate birthday atau buat majlis reunion dalam sungai kan?


BBQ Lamb KL Kemensah air terjun


Lokasi Restoren BBQ Lamb KL Kemensah

Restoran ni dekat sangat dengan Zoo Negara. Dari simpang Zoo Negara terus aje melalui kawasan perkampungan. Tenang je tengok hutan sambil dengar bunyi unggas. 

Kepada penggemar makanan khususnya BBQ dan juga pencinta alam semulajadi kena datang sini. Baru korang akan paham perasaan akak yang tak habis kagum lagi ni. Semua nampak cantik kat sini.



BBQ Lamb KL Kemensah berkelah

Set Hidangan Grill Menu Berbuka Puasa 


Bersempena bulan Ramadhan yang bakal menjelma BBQ Lamb KL Kemensah menyediakan set hidangan menu berbuka puasa yang pastinya berbaloi untuk di cuba. 

Ada 3 set yang boleh dipilih dan sesuai untuk dimakan 4 sehingga 6 orang. Seafood set, Bird Set & Meat Set. Tapi kalau datang berdua boleh ambil set untuk dua orang yang berharga RM100. 

Setiap set didatangkan dengan herbs rice, lamb soup, salad/coleslaw, kurma, puding, dan dessert ala red ruby tu. 

Herb rice ni makan macam tu pun dah sedap dan boleh refill. Untuk air pula, akan dapat dua jug jus buah yang fresh & tanpa gula. Dragon fruit /Manggo dan air limau nipis. 

Harga Set Berbuka Puasa Bbq Lamb Kl Kemensah

1. Set Seafood RM188/Set.
2. Set Daging (Meat). R188/Set.
3. Set Burung (Bird). RM168/Set

*berdasarkan pelanggan yang pernah datang, Smokey Duck, Kopi Abah Kaw & Dragon Fruit Juice adalah menu yang patut dicuba.


BBQ  Lamb KL Kemensah


BBQ  Lamb KL Kemensah bird set

Untuk Bird Set terdiri dari burung puyuh, ayam dan itik


BBQ Lamb KL Kemensah lamb


Candle Light Dinner

Kebetulan masa hari akak datang, staff tengah prepare satu table untuk candle light dinner. Special sangat sebab makan menghadap kolam air terjun. 

Yang mana nak tukar angin dan tunjukkan betapa romantiknya anda terhadap pasangan boleh la cuba bawa makan kat sini. Mesti suka. 




Kalau dah bosan asyik makan dekat tempat dan menu yang sama dan cari kelainan untuk berbuka boleh lah cuba datang berbuka dekat BBQ Lamb KL Kemensah ni. 

View cantik, makanan sedap, dan friendly service. Kat sini ada kemudahan asas yang selesa seperti tandas dan juga surau. So tak risau la. 

Paling penting kalau nak datang sini elok sangat buat tempahan, risau full pula kalau walk in. boleh hubungi no kat bawah ya. 

BBQ Lamb KL Kemensah
Jalan Taman Zooview 
Kuala Lumpur, Malaysia 68000
Tel : 012-211 4100




Catat Ulasan

2Ulasan

Kata-kata yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati dan manusia yang keras.

Terima kasih sudi comment.

  1. memang sedap..tak puas makanmcm nak kena repeat tauuuu
    thanks to Diah sebab bagi tips sebelum ke sana

    BalasPadam
Catat Ulasan