Tips Pilih Pakej Katering dan Perkahwinan

Rodiah Amir
5

Tips Pilih Pakej Katering dan Perkahwinan 

Bukan senang ye nak pilih Pakej Katering yang boleh penuhi kehendak kita. Akak ni cakap berdasarkan pengalaman sendiri. Mestilah nak yang berbaloi dengan harga, makanan kena sedap dan paling penting kena dengan bajet pengantin. 

Masa majlis kahwin akak dulu, dah set nak upah Katering je. Malas nak penatkan keluarga. Nak pulak kami kahwin tiga beradik serentak. Dapat bayangkan penat tu macamana kan?

Djarilicious Catering



Tips Berguna Pilih Pakej Katering dan Perkahwinan Lengkap Djarilicious Katering

Kali ni akak nak kongsi tips yang akak duk ulang banyak kali ingatkan diri sebelum lantik Katering yang disukai. Sekurang-kurangnya awak tak ulang kesilapan yang akak dah buat. Rugi woo. 

1. Tetapkan bajet anda dan pilih Pakej ikut kemampuan. Tetapkan berapa jumlah tetamu yang awak nak jemput. Kalau duduk di kawasan kampung memang kalau boleh satu kampung parents nak suruh jemput. Kebiasaan Pakej akan ada minima pax jemputan. Lagi banyak lagi murah harga kita boleh dapat. 

2. Cari maklumat dan buat rujukan. Sekarang mudah sebab semuanya di hujung jari. Lepas tu rajinkan diri berkunjung ke pameran pengantin, dan dapatkan maklumat di internet dan majalah. Lagi bagus kalau pihak Katering ada buat Food testing. Lagi puas hati. 

3. Pilih Pakej yang berbaloi dengan apa yang anda bayar. Pilih beberapa Katering dan bandingkan servis yang diaorang tawarkan. Lagi bagus kalau study pasal latar belakang pihak caterer. Pilih yang dah ada pengalaman. Senang kerja,  tak gitu?  

DJariArt Event and DJarilicious Katering Services

Minggu lepas akak memenuhi undangan DJariArt Event and Katering Services untuk merasai 10 menu utama, semasa Open Day Djarilicious yang diadakan di hadapan Pejabat mereka di Kajang Perdana. 

Ramailah bakal pengantin yang datang untuk ambil peluang survey pakej-pakej yang ditawarkan. Oh ya, antara dewan yang turut berkolaborasi dengan pihak DJariArt untuk majlis perkahwinan ialah seperti Dewan Ostia Bangi, Dewan Ar Raha Shah Alam, Dewan Bukit Mewah Kajang, dan Dewan Seri Cempaka Saujana Impian. 

Untung tau kalau ambil pakej dengan DJariArt, Pakej Lengkap dalam  satu harga termasuk lah hiasan dewan serta tatarias, Katering, kelengkapan pengantin, PA System dengan Karaoke serta DJ, Fotografer dan juga Servis Wedding cordinator.

Bagi akak, Harga yang ditawarkan sangat-sangat berpatutan dan tak payah risau sebab semuanya akan di uruskan oleh mereka. Pengantin hanya bayar dan bergembira di hari bahagia. ewah. 

Tapi kak saya tak mahu buat majlis di dewan, saya nak suruh tetamu datang ke rumah saya boleh tak? Eh mestilah boleh. Pihak DJariArt juga turut sediakan pakej makanan sahaja. 


Pakej Perkahwinan Murah Dewan Ostria



Jangan tak tahu yang DJarilicious Katering ada 9 tahun pengalaman mengendalikan katering majlis perkahwinan dan katering korporat. Sesuai la dengan tagline “your satisfaction is our best achievement” ramai pelanggan berpuas hati dengan service Djarilicious.


Pakej Pengantin Lengkap


Sedap ok semua masakan dia, kena dengan tekak akak yang sukakan makanan pedas. Antara menu yang akak cuba hari tu ialah ayam masak merah, ayam goreng rempah, daging masak hitam, dhalca sayur, daging kuzi, masak lemak cili api nangka dengan perut, dowry tempura dengan sos lemon, gulai ikan masin dengan terung, sambal sotong, acar buah serta pelbagai pilihan desert yang sedap habak hang. Tahniah Daging Kuzi Berjaya memikat hati akak. 


Pakej Katering Murah



Akak juga sempat merasa menu pencuci mulut yang disediakan oleh salah seorang vendor Dijarilicious iaitu Mior Dessert. Semua pencuci mulut sedap dan menggunakan bahan berkualiti. Favourite akak semestinya tart chocolate. Berkrim dan kaya dengan coklat. 


dessert Chocolate murah


dessert pilihan



Selain daripada Pakej Katering perkahwinan lengkap, Djarilicous juga tawarkan Pakej lain seperti Pakej Tunang/Nikah dan sempena Bulan Ramadhan dan syawal yang bakal menjelma, Pakej Berbuka Puasa dan Pakej Jamuan Raya dah ada tau. Yang malas nak kotorkan dapur dan nak senang kerja tapi nak juga buat open house bolehlah hubungi no kat bawah ni.

Yang tengah survey menu dan harga untuk jamuan di pejabat juga boleh hubungi Puan Shida. Kalau tak berkenan dengan menu yang ada dalam pakej sedia ada, masih boleh berbincang dengan mereka. 

016-232 8532 Sham
016-905 8532 Shida
016-660 8532 Naziah
016-920 8532 Amy

Atau boleh like dan follow FB dan website mereka. 

Tags

Catat Ulasan

5Ulasan

Kata-kata yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati dan manusia yang keras.

Terima kasih sudi comment.

  1. baguslah pakej sebegini..lengkap semuanya.Dah takpayah cari satu-satu lagi..kasi settle sekali je kan

    BalasPadam
  2. Ah, another beautiful venue option that also serves delicious food. Thanks for sharing this information or I wouldn't know about them.

    BalasPadam
  3. Glad you shared a good venue
    This is very helpful for those who need it for any occasions. Foods looks delicious and well served.

    BalasPadam
  4. Syoknya pengantin seakarang.. kahwin dah tak susah macam dulu.. sediakan duit je dah boleh buat kenduri complete semuanya ada.. terbaikk..

    BalasPadam
  5. Thanks for sharing this wonderful package for catering! This package is so good which include everything we need for party.

    BalasPadam
Catat Ulasan