Takwim Persekolahan Tahun 2019 - Kementerian Pendidikan Malaysia

by - January 10, 2019

Takwim Persekolahan Tahun 2019Hi Korang. Walau sesi persekolahan dah bermula pun minggu lepas, rasanya masih belum terlewat lagi Diah nak kongsikan jadual takwim persekolahan untuk tahun 2019. Semoga berguna untuk ibu bapa dekat luar sana tu. Sebenarnya nak kongsi dekat blog sendiri supaya mudah nak rujuk di masa hadapan. Senang nak rancang aktiviti sepanjang tahun. Lagi bagus kalau dapat print dan tampal baru puas hati. 

Bagusnya perincian takwim ni dah siap senaraikan penggal persekolahan, tarikh mula dan akhir persekolahan, cuti pertengahan penggal dan tahun serta yang paling dinantikan adalah senarai cuti perayaan. Yeay. Tahun ni raya tahun giliran rumah mertua. Cuti panjang pula tu jadi kena bijak rancang kahkahkah. Siapa team mak mertua angkat kening.
Takwim Persekolahan 2019
Takwim Persekolahan Kumpulan A

Takwim Persekolahan 2019
Takwim Persekolahan Kumpulan B

Takwim Cuti Perayaan 2019
Cuti Perayaan 2019
Tak perlu hurai panjang lebar, jadi korang tengok sendiri la berapa banyak cuti tahun 2019 dekat Malaysia ni. Jangan lupa tarikh yang penting. Eh, korang tahu tak yang Malaysia merupakan negara paling banyak cuti berbanding Negara Asean lain. Yeay akhirnya kita dapat juga tempat pertama. Cuti akak suka sebab suami boleh jaga anak-anak, akak nak beristirehat. Lol. 

Selamat merancang aktiviti tahunan!


You May Also Like

4 Comments

  1. 50 hari? mcm tak percaya. hehe

    ReplyDelete
  2. Itu dia tangga teratas sekali Malaysia. Hehee selamat merancang percutian dengan bijak..

    ReplyDelete
  3. haha. sronok mlysia bnyk cuti.. thx for sharing diah.

    ReplyDelete

Kata-kata yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati dan manusia yang keras.

Terima kasih sudi comment.