Semak Parcel Worldwide Guna Aftership Package Tracker @AfterShipOfficial

Rodiah Amir
1
Assalamualaikum semua, 

Khas untuk penjual dan pembeli barang secara ONLINE, untuk entry kali ni akak teruja nak kongsikan dengan semua satu cara TERMUDAH & TERPANTAS untuk jejak a.k.a semak Parcel Worldwide Guna Aftership Package Tracker. Yang paling penting ianya adalah PERCUMA. 

Applikasi yang akak maksudkan itu ialah Aftership Package Tracker yang boleh di muat turun di #Appstore #Googleplay atau @AfterShipOfficial bagi pengguna Telegram. 

Akak bukan sembang kosong ye, akak kongsi sebab akak sendiri faham betapa pentingnya tracking parcel ni. Jadi akak memang rekomen sangat sebab ia memudahkan pengguna dan pelanggan yang “terjebak” dalam perniagaan online yang berkembang pesat sekarang bak cendawan tumbuh selepas hujan. Akak la antara cendawan-cendawan tu hahahhaha

Apa itu Aftership Package Tracker @AfterShipOfficial? 

Aftership Package Tracker atau @AfterShipOfficial merupakan applikasi percuma yang digunakan untuk mengetahui status penghantaran bungkusan anda dan TIDAK TERHAD di Malaysia sahaja malah di luar negara. 

Siapa perlu guna?

Macam akak explain dekat atas tadi, baik penjual mahupun pembeli yang menggunakan khidmat penghantaran barang seperti PosLaju, SkyNet, GDex, DHL, UPS, CityLink, TNT, FedEx, China EMS, China Post & Carriers 370+ boleh gunakan AfterShipRobot untuk semak status semasa penghantaran barang anda. 

Mungkin yang berniaga dan shopping online di dalam Malaysia sahaja akan rasa lagi mudah untuk semak di web Pos Laju dll, tetapi untuk mereka yang menggunakan khidmat postage #internationale #worldwide boleh cuba dan rasai keterujaan anda. 

Cara Guna

Ok, benda ni mudah yakmat tapi hanya terpakai kepada pengguna #Telegram sahaja. Yang guna #Whatsapp sorry tak layan. Kalau masih belum install Telegram sila lah install terlebih dahulu. Selepas tu buka applikasi Telegram sila search @AfterShipOfficial 

parcel checking
Semuanya mudah dengan robot @ telegram bot. Selepas tu hanya ikuti arahan bot. Boleh tengok contoh akak kongsi dekat bawah ni. 
check guna bot
Tekan je start tu dan tunggu arahan seterusnya
Aftership Package checker
ikut arahan yang bot berikan. Ni dia minta tracking number so masukkan tracking no anda 
Select jenis courier yang ada
ha nanti dia akan keluar status macam atas ni. 
Alternatif lain jika tiada aplikasi Telegram, awak-awak semua boleh download terus aplikasi Aftership Package Tracker di #Appstore #Googleplay Apps ni di bangunkan oleh AfterShip Limited dan size agak besar juga iaitu 61.1MB sebab tu akak cuma guna di platform Telegram sahaja. 
Ha mudahkan nak track parcel anda. Bagi online seller / Founder anda share je post akak ni dekat Stokis, agent, dropshipper anda untuk memudahkan mereka untuk update customer masing-masing. Kepada Online Buyer pula, akak rasa applikasi / bot ni salah satu benda penting yang wajib anda ada. 

Itu sahaja untuk sesi perkongsian kali ni. Semoga bermanfaat. 

Tags

Catat Ulasan

1Ulasan

Kata-kata yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati dan manusia yang keras.

Terima kasih sudi comment.

Catat Ulasan